Wie heeft deze carburateur weleens gedemonteerd,waar moet je op letten
kees
carburateur weber 32/34 DMTL
-
bas88pickup
Re: carburateur weber 32/34 DMTL
Weet niet hoe je Spaans is: [www.mecanicavirtual.org]
Even vertaalprogrammaatje op los laten.
Is het filtertje in de carb niet verstopt?
Edit, hij lijkt wel heel sterk op de 28/36, daar heb ik wel een handboek van, kan je hier downloaden: [www.ellum.ch]
Is wel een grote pdf...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/12/2010 21:37 door bas88pickup.
Even vertaalprogrammaatje op los laten.
Is het filtertje in de carb niet verstopt?
Edit, hij lijkt wel heel sterk op de 28/36, daar heb ik wel een handboek van, kan je hier downloaden: [www.ellum.ch]
Is wel een grote pdf...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/12/2010 21:37 door bas88pickup.
-
Dennis101
Re: carburateur weber 32/34 DMTL
Ik heb de 32/34 DMTL al eens gereviseerd en als je een beetje oplet is dat prima te doen.
Voordat je begint te demonteren is het handig om eerst te kijken of het filtertje aan de ingang van de carburateur niet verstopt is.
Afhankelijk van de uitvoering kan hij achter de plug onder de inlaat en retour poort zitten of hij zit achter de ingaande brandstof slangpilaar.
Als dit goed blijkt zal je verder moeten zoeken en is het volgende wat problemen kan opleveren de vlotternaald die misschien blijft hangen in de dichtstand.
Om die te bereiken zal je de twee helften van de carburateur moeten scheiden en helaas is de kans dan vrij groot dat de pakking beschadigd.
Het beste zou zijn als je al een pakkingset of reparatieset paraat hebt voordat je daaraan begint.
Nog iets om op te letten is dat de vlotters bij het scheiden van de 2 delen van de carburateur met het bovenste deel meekomen en bij sommige pakkingen niet voorbij het gat in de pakking komen.
Als de pakking dan aan het onderste deel blijft plakken dan wordt het heel lastig om de pakking heel te houden.
Ook zal je voor het scheiden van de delen de twee stationair sproeiers en de twee hoofdsproeiers met emulsiebuizen en lucht correctiesproeiers moeten demonteren, want de schroefkoppen zijn groter als de gaten in de pakking. Let vooral op de plaats van de diverse sproeiers, want de primaire en secundaire zijn telkens verschillend.
Ter ondersteuning heb ik even de beknopte handleiding uit het werkplaats handboek geupload (slechts +/- 750 kB ).
Mocht je een uitgebreidere handleiding nodig hebben dan kan dat ook, maar die kan ik op z'n vroegst vanmiddag verzorgen (moet eerst slapen na het werk).
Beknopte handleiding 32/34 DMTL
Dennis B
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/12/2010 08:07 door Dennis101.
Voordat je begint te demonteren is het handig om eerst te kijken of het filtertje aan de ingang van de carburateur niet verstopt is.
Afhankelijk van de uitvoering kan hij achter de plug onder de inlaat en retour poort zitten of hij zit achter de ingaande brandstof slangpilaar.
Als dit goed blijkt zal je verder moeten zoeken en is het volgende wat problemen kan opleveren de vlotternaald die misschien blijft hangen in de dichtstand.
Om die te bereiken zal je de twee helften van de carburateur moeten scheiden en helaas is de kans dan vrij groot dat de pakking beschadigd.
Het beste zou zijn als je al een pakkingset of reparatieset paraat hebt voordat je daaraan begint.
Nog iets om op te letten is dat de vlotters bij het scheiden van de 2 delen van de carburateur met het bovenste deel meekomen en bij sommige pakkingen niet voorbij het gat in de pakking komen.
Als de pakking dan aan het onderste deel blijft plakken dan wordt het heel lastig om de pakking heel te houden.
Ook zal je voor het scheiden van de delen de twee stationair sproeiers en de twee hoofdsproeiers met emulsiebuizen en lucht correctiesproeiers moeten demonteren, want de schroefkoppen zijn groter als de gaten in de pakking. Let vooral op de plaats van de diverse sproeiers, want de primaire en secundaire zijn telkens verschillend.
Ter ondersteuning heb ik even de beknopte handleiding uit het werkplaats handboek geupload (slechts +/- 750 kB ).
Mocht je een uitgebreidere handleiding nodig hebben dan kan dat ook, maar die kan ik op z'n vroegst vanmiddag verzorgen (moet eerst slapen na het werk).
Beknopte handleiding 32/34 DMTL
Dennis B
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/12/2010 08:07 door Dennis101.
-
Geert Oude Luttighuis
Re: carburateur weber 32/34 DMTL
Als iemand toevallig nog zo'n carburateur over heeft (in de hoek heeft liggen?) houd ik me aanbevolen overigens...
-
defenderman
Re: carburateur weber 32/34 DMTL
Hoi dennis,
Filter helemaal schoon,dus de carburateur moet ik toch maar uit elkaar halen.
Omdat mijn vacantie ten einde loopt,en omdat ik op kortetermijn geen pakkingset kan bemachigen,heb ik besloten de carburateur maar mee naar huis tenemen.
Mijn defeder in frankrijk laten staan bij kennissen.
Ik hoop dat ik thuis de oorzaak kan op sporen.
kees
Filter helemaal schoon,dus de carburateur moet ik toch maar uit elkaar halen.
Omdat mijn vacantie ten einde loopt,en omdat ik op kortetermijn geen pakkingset kan bemachigen,heb ik besloten de carburateur maar mee naar huis tenemen.
Mijn defeder in frankrijk laten staan bij kennissen.
Ik hoop dat ik thuis de oorzaak kan op sporen.
kees