2de hands disco 3

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
marco van es

2de hands disco 3

Bericht door marco van es »

Hallo

Ik ben op dit moment aan het kijken naar een landrover
ik ga morgen kijken bij een tweede hands discovery3 met 160.000km op de teller. Zijn er zaken waar ik bijzonder aandacht aan moet schenken.
Dezelfde vraag geld ook voor een defender td5 uit 2003 met 160.000 op de teller. Wat zijn bij deze auto de aandachtspunten.

ik ben ook het forum aan het uitspitten op bruikbare tips.

alvast bedankt
marco
eddy

Re: 2de hands disco 3

Bericht door eddy »

Bij een 2e hands auto met 160000 km op de teller weet je niet wat je krijgt. Je moet een beetje geluk hebben, er kan altijd wat kapot gaan. Bij mijn Discovery3, waar nu 176000 km op teller staat heb ik laatst de compressor kapot gehad. Verder geeft deze auto weinig problemen, een nieuwe accu, versleten stuurkogel of remblokken vervangen hoort volgens mij bij het normale onderhoud. De auto krijgt zijn servicebeurten wel bij de dealer waar ze ook de reparatie's uitvoeren, misschien dat je hierdoor wat meer geld kwijt bent maar ook minder problemen hebt onderweg.

Succes,
Eddy
marco

Bericht door marco »

Hallo Eddy

bedankt voor je reactie. De verkoper heeft echter besloten om de auto zelf te houden. Helaas voor mij dus ga ik weer verder zoeken.

marco
Boelo

Bericht door Boelo »

Marco, er staat een D3 bij Ter Horst in De Krim te koop. 200K gereden maar na 140K een nieuwe motor, misschien iets voor jou!
Boelo

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/12/2010 10:50 door Boelo.
Plaats reactie