Vanmiddag met zeer lage snelheid van de weg geschoven, kwam met rechter voorwiel in een klein slootje terecht.
Ik dacht die hebben we er zo wel uit, heb immers goede modderbanden enz. maar na veel ploeteren, dan weer vooruit, weer achteruit kwam ik steeds schever te staan en gleed bijna zijdelings de sloot in.
Helaas bleek alles te glad om hem er zelf weer uit te rijden.
Gelukkig kwam er een sneeuwdienstwagen voorbij gereden en bood zijn dienst aan om mij er "even" eruit te trekken.
Alleen de weg was inmiddels al aardig glad(daarom schoof ik natuurlijk ook), bleef dus mooi in het slootje staan.
Dan maar bij een van de boeren in de buurt even een tractor regelen.
Gelukkig was er genoeg hulp!!!! Eerst een klein tractor want de grote wilde niet meteen starten.
Tractor bleek niet sterk genoeg, dan toch maar de grotere halen, wilde ook niet lukken.
Kwam er een collega Landrover rijden aan zetten. Ook die had niet genoeg grip op de gladde weg.
Een Nissan Patrol rijder zei dat het hem zeker wel zou lukken, proberen waard maar wist eigenlijk de afloop wel.
De RRC stond nog steeds op dezelfde plek.
Dan maar een nog grotere tractor regelen En ja gelukt.
Deze had zowel voor als achterwiel aandrijving en met allerlei ondersteuning, lees lage gearing en diff lock is het uiteindelijk toch gelukt!!!!
Gelukkig geen schade.
Iedereen in ieder geval bedankt voor de vele hulp in het koude gure Noord-Limburg!
Niek
Een schuivertje gemaakt met de RRC
-
Bauke 110
Re: Een schuivertje gemaakt met de RRC
Goed te horen dat je geen schade hebt,. ik heb zo'n gevalletje eerder mee gemaakt weekje of wat terug.
gelukkig kon ik er nog wel uit komen..
Zeker geen foto's gemaakt ?
Gr Bauke
Land Rover One-Ten 1984 2.5NA [Restauratie] naar 300Tdi
Land Rover Series 3 109 Ex-Defensie 2.25D
gelukkig kon ik er nog wel uit komen..
Zeker geen foto's gemaakt ?
Gr Bauke
Land Rover One-Ten 1984 2.5NA [Restauratie] naar 300Tdi
Land Rover Series 3 109 Ex-Defensie 2.25D
-
Niexor
Re: Een schuivertje gemaakt met de RRC
Inderdaad geen fotos gemaakt, bedacht ik me ook toen ik er weer uit was....