Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
-
wcklijn@ziggo.nl
Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
Ik ben er nog steeds niet uit: Volgens mij is er niet 1 motorblok op de markt van de Series III 109 Diesel Exleger 1979 2.0, 24 Volt dat niet rookt als een gek. Tenminste niet 1 dat ergens los te koop is. Ik probeer er al langer achter te komen welk ander blok dan wel zou passen. Met niet te ingewikkelde ingrepen dan.... Wie??
-
JustinvS
Re: Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
2.0? Dat is toch in de series I gebruikt?
Oorspronkelijk zal er een 2,25 diesel ingezeten hebben. De enige diesel waarmee ik rijd is een 200tdi die naar eigen zeggen weinig rookt, dus ik kan niet uit ervaring spreken. Er wordt echter vaak genoeg gezegd dat de 2,25 diesels allemaal wat gaan roken als ze wat ouder worden. Meestal is dit wel redelijk te repareren zonder direct een revisie uit te voeren, al zou ik niet weten wat je daarvoor zou kunnen controleren. Wellicht kan de zoekfunctie rechts op deze pagina uitkomst bieden, als er ergens vaak over geschreven is dan zullen dat rokende diesels zijn...
Een alternatief is natuurlijk het (laten) reviseren van je motor, maar kan nogal duur zijn.
Om weer terug te komen op je oorspronkelijke vraag: Ik heb mij niet lang geleden laten vertellen dat de ombouw naar een 2,5 N/A (naturally aspirated, dus zonder turbo) erg gemakkelijk is en dat het enige dat echt aangepast moet worden 1 motorsteun op je chassis is. Ook hier zal gelden dat veel mensen je zijn voor gegaan en kan de zoekfunctie misschien hulp bieden (ik kan zelf niet met die zoekmachine overweg). Recent zijn er ook nog het een en ander aan topics over die ombouw langs gekomen, dus dat moet vast te vinden zijn. Ik kan me ook voorstellen dat een 2,5 N/A makkelijk om te bouwen is naar 24 volt, als hij dat niet al is. Of een 2,5 N/A minder rookt dan een 2,25 zal voornamelijk van de conditie van de motor afhangen.
Andere motoren vergen al snel meer moeite, zoals ruimte tekort en teveel power voor je versnellingsbak (200tdi) of een conversiering tussen de motor en versnellingsbak (Perkins Prima Diesel).
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2011c25f865311e53c03a08cbce9ec5b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 13301875, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Oorspronkelijk zal er een 2,25 diesel ingezeten hebben. De enige diesel waarmee ik rijd is een 200tdi die naar eigen zeggen weinig rookt, dus ik kan niet uit ervaring spreken. Er wordt echter vaak genoeg gezegd dat de 2,25 diesels allemaal wat gaan roken als ze wat ouder worden. Meestal is dit wel redelijk te repareren zonder direct een revisie uit te voeren, al zou ik niet weten wat je daarvoor zou kunnen controleren. Wellicht kan de zoekfunctie rechts op deze pagina uitkomst bieden, als er ergens vaak over geschreven is dan zullen dat rokende diesels zijn...
Een alternatief is natuurlijk het (laten) reviseren van je motor, maar kan nogal duur zijn.
Om weer terug te komen op je oorspronkelijke vraag: Ik heb mij niet lang geleden laten vertellen dat de ombouw naar een 2,5 N/A (naturally aspirated, dus zonder turbo) erg gemakkelijk is en dat het enige dat echt aangepast moet worden 1 motorsteun op je chassis is. Ook hier zal gelden dat veel mensen je zijn voor gegaan en kan de zoekfunctie misschien hulp bieden (ik kan zelf niet met die zoekmachine overweg). Recent zijn er ook nog het een en ander aan topics over die ombouw langs gekomen, dus dat moet vast te vinden zijn. Ik kan me ook voorstellen dat een 2,5 N/A makkelijk om te bouwen is naar 24 volt, als hij dat niet al is. Of een 2,5 N/A minder rookt dan een 2,25 zal voornamelijk van de conditie van de motor afhangen.
Andere motoren vergen al snel meer moeite, zoals ruimte tekort en teveel power voor je versnellingsbak (200tdi) of een conversiering tussen de motor en versnellingsbak (Perkins Prima Diesel).
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2011c25f865311e53c03a08cbce9ec5b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 13301875, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
peter
Re: Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
ik rij al jaren met een peugeot xd2 en xd 3 turbo conversion rond
super.
geen gelul met slecht starten, olie verbruik, te weinig vermogen etc etc.
past supermooi in een serie 3
bart van dessel heeft een complete conversie straan voor weinig
succes.
ik heb nog wel een conversionring voor een ford transit blok ( zijn ook erg betrouwbare blokken )
dat is een 2.5 diesel conversion.
Die blokken zijn er ook voldoende te koop
Het is een orginele conversionring van millner met ook de motorsteunen.
Dan ben je ook al een flink eind op weg
succes
super.
geen gelul met slecht starten, olie verbruik, te weinig vermogen etc etc.
past supermooi in een serie 3
bart van dessel heeft een complete conversie straan voor weinig
succes.
ik heb nog wel een conversionring voor een ford transit blok ( zijn ook erg betrouwbare blokken )
dat is een 2.5 diesel conversion.
Die blokken zijn er ook voldoende te koop
Het is een orginele conversionring van millner met ook de motorsteunen.
Dan ben je ook al een flink eind op weg
succes
-
Dennis101
Re: Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
Waarom een series 3 verminken met een ander type motor als er nog de nodige nieuwe of gereviseerde 2.25 motoren bij Van Dam te koop staan?
Begin dit jaar was er op het ambulancetreffen nog eentje met zo'n blok en er kwam geen wolkje vanaf, zoals gebruikelijk bij een goede 2.25 D.
Dennis B
Begin dit jaar was er op het ambulancetreffen nog eentje met zo'n blok en er kwam geen wolkje vanaf, zoals gebruikelijk bij een goede 2.25 D.
Dennis B
-
Henk Bossinade
Re: Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
Een 2.25 diesel in goede staat ,goed onderhouden en goed afgesteld rookt niet (bedrijfstemp.). Vr gr Henk B.
-
Exfietser
Re: Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
Een goede 2,25D rookt inderdaad niet.
Arnold.
Arnold.
-
Marijn & Simba
Re: Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
Daar zeggen we het al... een goede...
Ik ben super tevreden met mijn XD2s Indenor.
Of het verminken is of niet, de vermogenstoename maakt alles goed.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6ade9b9ecc488d3480f2c23e4bf93366', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 13303205, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik ben super tevreden met mijn XD2s Indenor.
Of het verminken is of niet, de vermogenstoename maakt alles goed.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6ade9b9ecc488d3480f2c23e4bf93366', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 13303205, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Roy Bruurs
Re: Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
Die van mij rookt maar een beetje hoor.
A-British-Army-Land-Rover-001.jpg --> mod_embed_images_loadimage('993901a9e8cede140e2df177f58e1d27', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fstatic.guim.co.uk%2Fsys-images%2FGuardian%2FPix%2Fpictures%2F2009%2F7%2F13%2F1247502979665%2FA-British-Army-Land-Rover-001.jpg', 'http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2009/7/13/1247502979665/A-British-Army-Land-Rover-001.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fstatic.guim.co.uk%2Fsys-images%2FGuardian%2FPix%2Fpictures%2F2009%2F7%2F13%2F1247502979665%2FA-British-Army-Land-Rover-001.jpg', '', 13303365, 600, 600, 'Loading image ...', false);
A-British-Army-Land-Rover-001.jpg --> mod_embed_images_loadimage('993901a9e8cede140e2df177f58e1d27', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fstatic.guim.co.uk%2Fsys-images%2FGuardian%2FPix%2Fpictures%2F2009%2F7%2F13%2F1247502979665%2FA-British-Army-Land-Rover-001.jpg', 'http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2009/7/13/1247502979665/A-British-Army-Land-Rover-001.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fstatic.guim.co.uk%2Fsys-images%2FGuardian%2FPix%2Fpictures%2F2009%2F7%2F13%2F1247502979665%2FA-British-Army-Land-Rover-001.jpg', '', 13303365, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Bart van Dessel
Re: Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
Ik heb mijn Peugeot 2.5 TD inderdaad nog steeds te koop. Ik snap niet dat er zo weinig animo voor is. Dit gaat tenminste vooruit en kwalitatief veel beter als de originele LR dieseltjes.
Groetjes, Bart
Groetjes, Bart
-
Hans 109
Re: Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
Een moment van stilte is hier gewenst.......
mvg Hans
NB bij mijn 2,25 D rookt alleen de eigenaar.
mvg Hans
NB bij mijn 2,25 D rookt alleen de eigenaar.
-
Marijn & Simba
Re: Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
Nou Bart, ik zou wel willen, maar heb geen Land Rovers over om em in te stoppen.
Zitten overal al Indenors in... (oh wacht ik heb er maar een).
Past een XD3T ook in een Willys M38 ?
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('639ab7c466451e5d47f48a79ae91ab0b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 13305758, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Zitten overal al Indenors in... (oh wacht ik heb er maar een).
Past een XD3T ook in een Willys M38 ?
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('639ab7c466451e5d47f48a79ae91ab0b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 13305758, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
dennisz1971
Re: Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
In mijn stage one rij ik rond met een nissan fd35 3500 diesel 4cyl. Rijd super heeft ongeveer dezelfde specs als de 200 tdi van landrover.
Is een conversie die veelal in de uk en Oz doorgevoerd is en staat goed aangeschreven. Die van mij wil ook wel een klein beetje roken als hij nog koud is maar dit gaat snel weg.
Rij hier gemakkelijk 110 120 mee, moet echter nog wel iets aan geluids isolatie gaan doen............................ bij deze snelheid.
dennis
17007.jpg --> mod_embed_images_loadimage('59b87e61abf6fba0cb2a7f6873ab51cb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F17007.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/17007.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F17007.jpg', '', 13306146, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hij wordt steeds leuker
Is een conversie die veelal in de uk en Oz doorgevoerd is en staat goed aangeschreven. Die van mij wil ook wel een klein beetje roken als hij nog koud is maar dit gaat snel weg.
Rij hier gemakkelijk 110 120 mee, moet echter nog wel iets aan geluids isolatie gaan doen............................ bij deze snelheid.
dennis
17007.jpg --> mod_embed_images_loadimage('59b87e61abf6fba0cb2a7f6873ab51cb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F17007.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/17007.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F17007.jpg', '', 13306146, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hij wordt steeds leuker
-
Scratch
Re: Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
Ik heb ook een land Rover met een FD35 conversie. Ik had liever een land Rover motor er in, maar dit loopt wel heel erg mooi (zit nu dus in dubio )
--> mod_embed_images_loadimage('a2999a48d82827413b6289be12ac8fe2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fnewimages.fotopic.net%2F%3Fiid%3D1yeyqf%26amp%3Boutx%3D800%26amp%3Bquality%3D70', 'http://newimages.fotopic.net/?iid=1yeyqf&outx=800&quality=70', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fnewimages.fotopic.net%2F%3Fiid%3D1yeyqf%26amp%3Boutx%3D800%26amp%3Bquality%3D70', '', 13306173, 600, 600, 'Loading image ...', false);
gr Eric
laroup4.gif --> mod_embed_images_loadimage('4d3c815cf55f42de56b9c3b7258340ba', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', 'http://img210.imageshack.us/img210/7148/laroup4.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', '', 13306173, 600, 600, 'Loading image ...', false);
--> mod_embed_images_loadimage('a2999a48d82827413b6289be12ac8fe2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fnewimages.fotopic.net%2F%3Fiid%3D1yeyqf%26amp%3Boutx%3D800%26amp%3Bquality%3D70', 'http://newimages.fotopic.net/?iid=1yeyqf&outx=800&quality=70', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fnewimages.fotopic.net%2F%3Fiid%3D1yeyqf%26amp%3Boutx%3D800%26amp%3Bquality%3D70', '', 13306173, 600, 600, 'Loading image ...', false);
gr Eric
laroup4.gif --> mod_embed_images_loadimage('4d3c815cf55f42de56b9c3b7258340ba', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', 'http://img210.imageshack.us/img210/7148/laroup4.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', '', 13306173, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
dennisz1971
Re: Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
MOcht je hem eruit halen heb ik wel interresse in een paar reserve onderdelen..........^^
dennis
dennis
-
roderiquez
Re: Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
Dat niemand deze nog niet gelinkt heeft....
Annyway, ik heb zelf net een 2.5 NA motor conversie gedaan en ik kwam van een 2.25 civiel.
Voordelen van een 2.5 NA conversie;
- past moeiteloos op je LT76 series bak met zelfde drukgroep/kopplaat/lager.
- is nog enigzins een originele motor (om toch een beetje het origineel te houden)
- heeft een vacuumpomp, dus geen stomme vacuumtank of zo. (Mijn auto remt nu ook directer....)
- heeft een pomp aangedreven door v-snaar. Dus geen geouwehoer met de tandwielen die de 2.25 pomp aandrijven en de slijtage hierin, waardoor hij beetje van
de timing staat en dus heftig gaat roken.
- is naar mijn idee toch wat stiller
- goed toegankelijk in onderdelen.
- heeft geen turbo(met/zonder intercooler), so if it ain't there, it can't be broken.
Nadelen;
- rechterchassissteun moet je eraf slijpen en een andere erop lassen. Maar als je het blok er toch uit haalt om te wissel, middagje werk?
als je hier meer over wilt weten kan ik je wel info sturen.
- heeft niet heel veel meer vermogen dan de 2.25. Hier hoef je het dus niet om te doen.
- is niet een super nieuw blok, eigenlijk meer een upgrade van de 2.25 (zie ik meer als een voordeel hoor)
Er zijn altijd mensen die meteen zeggen; klap er dan meteen een 200/300tdi of zo. Ja........ het is maar net wat je wil. Als je het met jou auto om het vermogen doet, dan moet je naar mijn bescheiden mening gewoon geen Land Rover, laat staan Series gaan rijden. Koop dan een goede defender met een TD5 of V8.
200 of 300 tdi levert je wel wat meer conversie werk op. De turbo moet een plekje hebben, en je zit met een intercooler, techniek is gewoon hoogstaander.
Er zullen nu wel wat reacties ontstaan over motorconversies, welk blok beter is dan de ander, en mijn verhaaltje. Zoek anders gewoon ff in het archief.
Dit onderwerp is namelijk al erg vaak besproken op prikpagina, en hier staat de wereld aan info.
Annyway, ik heb zelf net een 2.5 NA motor conversie gedaan en ik kwam van een 2.25 civiel.
Voordelen van een 2.5 NA conversie;
- past moeiteloos op je LT76 series bak met zelfde drukgroep/kopplaat/lager.
- is nog enigzins een originele motor (om toch een beetje het origineel te houden)
- heeft een vacuumpomp, dus geen stomme vacuumtank of zo. (Mijn auto remt nu ook directer....)
- heeft een pomp aangedreven door v-snaar. Dus geen geouwehoer met de tandwielen die de 2.25 pomp aandrijven en de slijtage hierin, waardoor hij beetje van
de timing staat en dus heftig gaat roken.
- is naar mijn idee toch wat stiller
- goed toegankelijk in onderdelen.
- heeft geen turbo(met/zonder intercooler), so if it ain't there, it can't be broken.
Nadelen;
- rechterchassissteun moet je eraf slijpen en een andere erop lassen. Maar als je het blok er toch uit haalt om te wissel, middagje werk?
als je hier meer over wilt weten kan ik je wel info sturen.
- heeft niet heel veel meer vermogen dan de 2.25. Hier hoef je het dus niet om te doen.
- is niet een super nieuw blok, eigenlijk meer een upgrade van de 2.25 (zie ik meer als een voordeel hoor)
Er zijn altijd mensen die meteen zeggen; klap er dan meteen een 200/300tdi of zo. Ja........ het is maar net wat je wil. Als je het met jou auto om het vermogen doet, dan moet je naar mijn bescheiden mening gewoon geen Land Rover, laat staan Series gaan rijden. Koop dan een goede defender met een TD5 of V8.
200 of 300 tdi levert je wel wat meer conversie werk op. De turbo moet een plekje hebben, en je zit met een intercooler, techniek is gewoon hoogstaander.
Er zullen nu wel wat reacties ontstaan over motorconversies, welk blok beter is dan de ander, en mijn verhaaltje. Zoek anders gewoon ff in het archief.
Dit onderwerp is namelijk al erg vaak besproken op prikpagina, en hier staat de wereld aan info.
-
109SIII
Re: Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
Dennis101 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waarom een series 3 verminken
Waarom verminken Dennis? De een haalt veel genoegen uit het zo origineel houden van zijn Series, de ander haalt zijn geluk uit het verbouwen van een Series en weer een ander wil er alleen maar in gezien worden. Ik ben van mening dat een Landrover Series een bijzonder geschikt voertuig is voor het uitvoeren van verschillende hobby's.
-------------------------------------------------------
> Waarom een series 3 verminken
Waarom verminken Dennis? De een haalt veel genoegen uit het zo origineel houden van zijn Series, de ander haalt zijn geluk uit het verbouwen van een Series en weer een ander wil er alleen maar in gezien worden. Ik ben van mening dat een Landrover Series een bijzonder geschikt voertuig is voor het uitvoeren van verschillende hobby's.
-
gijsbert
Re: Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
Hoi Roderiquez, kun jij mij meer info sturen over de ombouw 2.5 diesel, chassissteun monteren etc. ik heb een 2.5 blok gekocht en wil deze van het voorjaar inbouwen.
gijsbert
gijsbert
-
Apke
Re: Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
Hoi Gijsbert,
Op dit moment staat mijn Landrover er zo bij:
nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('27dcde7a2f26b63d6185b303e1c5081b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Fnu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Fnu.jpg', '', 13315891, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Het is een civiele SIII waar een 2.5 NA ingelegen heeft (en weer in terug komt).
Ik heb even in mijn foto archief gekeken en voordat ik de balken ging schoonmaken kwam ik deze foto tegen:
motorsteun.jpg --> mod_embed_images_loadimage('71a7a30f6c29a8ce6ad3f78d0869dfd1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Fmotorsteun.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/motorsteun.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Fmotorsteun.jpg', '', 13315891, 600, 600, 'Loading image ...', false);
De steun is toen als volgt aangebracht:
Oude 2.25 er uit.
Oude steun weg slijpen
Nieuwe 2.5 er in en in de takels recht hangen (wel op de linker steun en aan de bak vast)
Plaats bepalen voor de nieuwe steun en vast lassen.
Er zijn vast mensen die een betere methode weten met exacte plaats bepalingen enz, maar tot nu toe heb van deze methode nog nooit hinder ondervonden.
Verder moet je nog wat meer aanpassingen doen, Er zal spanning naar de pomp gebracht moeten worden om de brandstofklep te bedienen. Nu heb jij een Ex leger auto en waarschijnlijk 24 volt. Jou blok is waarschijnlijk civiel en heeft 12 volt.
De gloeipluggen staan paralel in plaats van in Serie. Ook hiervoor geldt dat jij waarschijnlijk 24 volt hebt en de pluggen 12 volt zijn. Geen idee of er ook 24 volt pluggen te koop zijn, anders zou je kunnen expirimenteren met serie en parallel door erlkaar (wat bij gelijke weerstanden moet kunnen).
De brandstof leidingen zijn bij mij verlengt omdat de pomp wat verder weg zit. Op zich werkte dit prima, alleen de retour leiding (waar druk op staat ipv zuigkracht) wilde nog wel eens lekken. Ik ga de plaats van het filter veranderen en het schema van de 2.5 NA aanhouden in de hoop dat dit het probleem verhelpt.
Ik heb er voor gekozen om de radiator iets naar voren te schuiven en een constant draaiende Fan te plaatsen (was ruimte genoeg voor).
De radiator kon ik opschuiven door nieuwe gaten te boren in de neus en zo deze maximaal naar voren te zetten.
De radiator is gewoon de radiator van de 2.25. Door het termostaathuis van de 2.25 kop op de 2.5 te zetten zijn alle problemen opgelost. Wel is er aan het einde van de kop een aansluiting voor de kachel in gelijmd omdat dit bij een 2.5 anders is geregeld.
Even denken .... de gaskabel is aangepast zodat ik de SIII kabel kan gebruiken op de 2.5
Volgens mij ben ik zo een heel eind voor wat betreft de aanpassingen.
Mocht je in de buurt van Nijmegen komen. Laat het me even weten, je bent van harte welkom bij het 11e echelon om te kijken hoe het er in werkelijkheid uit ziet.
Oh, een 2.5 degelijk......
Ik ben met de caravan er achter naar Slovenie gereden en weer terug. Het ergste wat me is overkomen is dat aan het einde van een tunnel ik een temperatuur van 115 graden aan de buitenkant van het blok had (VDO censor in een open gaatje van het blok iets onder de cilinderkop 3/4 van de achterkant).
Redelijk extreem, maar probleemloos de tunnel door gereden en daarna is alles dmv de rijwind (die in de tunnel ontbrak) weer gewoon afgekoeld.
Verder heb ik het blok al eens een slokje water gegeven ...... stom natuurlijk, maar dat kan gebeuren en hoestend en proestend kwam het blok weer terug tot leven (blok bleef draaien en kreeg waarschijnlijk de smurrie uit het oliebad filter te drinken).
Kan het echt niet kapot ????
Jawel, nu het olieverbruik ongeveer een liter per 60 kilometer is geworden (of zelfs meer) wordt het blok vervangen.
Daarna zien we wel verder wat de schade is en of het blok (met meer dan 3 ton op de klok) nog een nieuw leven krijgt.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('54469e79cac2026266c14181c4389ad0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 13315891, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Op dit moment staat mijn Landrover er zo bij:
nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('27dcde7a2f26b63d6185b303e1c5081b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Fnu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Fnu.jpg', '', 13315891, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Het is een civiele SIII waar een 2.5 NA ingelegen heeft (en weer in terug komt).
Ik heb even in mijn foto archief gekeken en voordat ik de balken ging schoonmaken kwam ik deze foto tegen:
motorsteun.jpg --> mod_embed_images_loadimage('71a7a30f6c29a8ce6ad3f78d0869dfd1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Fmotorsteun.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/motorsteun.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Fmotorsteun.jpg', '', 13315891, 600, 600, 'Loading image ...', false);
De steun is toen als volgt aangebracht:
Oude 2.25 er uit.
Oude steun weg slijpen
Nieuwe 2.5 er in en in de takels recht hangen (wel op de linker steun en aan de bak vast)
Plaats bepalen voor de nieuwe steun en vast lassen.
Er zijn vast mensen die een betere methode weten met exacte plaats bepalingen enz, maar tot nu toe heb van deze methode nog nooit hinder ondervonden.
Verder moet je nog wat meer aanpassingen doen, Er zal spanning naar de pomp gebracht moeten worden om de brandstofklep te bedienen. Nu heb jij een Ex leger auto en waarschijnlijk 24 volt. Jou blok is waarschijnlijk civiel en heeft 12 volt.
De gloeipluggen staan paralel in plaats van in Serie. Ook hiervoor geldt dat jij waarschijnlijk 24 volt hebt en de pluggen 12 volt zijn. Geen idee of er ook 24 volt pluggen te koop zijn, anders zou je kunnen expirimenteren met serie en parallel door erlkaar (wat bij gelijke weerstanden moet kunnen).
De brandstof leidingen zijn bij mij verlengt omdat de pomp wat verder weg zit. Op zich werkte dit prima, alleen de retour leiding (waar druk op staat ipv zuigkracht) wilde nog wel eens lekken. Ik ga de plaats van het filter veranderen en het schema van de 2.5 NA aanhouden in de hoop dat dit het probleem verhelpt.
Ik heb er voor gekozen om de radiator iets naar voren te schuiven en een constant draaiende Fan te plaatsen (was ruimte genoeg voor).
De radiator kon ik opschuiven door nieuwe gaten te boren in de neus en zo deze maximaal naar voren te zetten.
De radiator is gewoon de radiator van de 2.25. Door het termostaathuis van de 2.25 kop op de 2.5 te zetten zijn alle problemen opgelost. Wel is er aan het einde van de kop een aansluiting voor de kachel in gelijmd omdat dit bij een 2.5 anders is geregeld.
Even denken .... de gaskabel is aangepast zodat ik de SIII kabel kan gebruiken op de 2.5
Volgens mij ben ik zo een heel eind voor wat betreft de aanpassingen.
Mocht je in de buurt van Nijmegen komen. Laat het me even weten, je bent van harte welkom bij het 11e echelon om te kijken hoe het er in werkelijkheid uit ziet.
Oh, een 2.5 degelijk......
Ik ben met de caravan er achter naar Slovenie gereden en weer terug. Het ergste wat me is overkomen is dat aan het einde van een tunnel ik een temperatuur van 115 graden aan de buitenkant van het blok had (VDO censor in een open gaatje van het blok iets onder de cilinderkop 3/4 van de achterkant).
Redelijk extreem, maar probleemloos de tunnel door gereden en daarna is alles dmv de rijwind (die in de tunnel ontbrak) weer gewoon afgekoeld.
Verder heb ik het blok al eens een slokje water gegeven ...... stom natuurlijk, maar dat kan gebeuren en hoestend en proestend kwam het blok weer terug tot leven (blok bleef draaien en kreeg waarschijnlijk de smurrie uit het oliebad filter te drinken).
Kan het echt niet kapot ????
Jawel, nu het olieverbruik ongeveer een liter per 60 kilometer is geworden (of zelfs meer) wordt het blok vervangen.
Daarna zien we wel verder wat de schade is en of het blok (met meer dan 3 ton op de klok) nog een nieuw leven krijgt.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('54469e79cac2026266c14181c4389ad0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 13315891, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
-
gijsbert
Re: Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
Hoi, een paar vraagjes
Gewoon beginnen met ombouwen dus, ik heb nog een nieuwe koppeling liggen voor een 2.25 past die er ook op het 2.5 blok? en moet ik voor dat ik het blok ga plaatsen nog iets controleren of
vervangen uit voorzorg omdat ik er nu mooi bij kan ik weet de historie niet alleen dat hij +/- 180.000 km heeft gedraaid.
Het blok plaatsen of eerst op de pallet aan het lopen maken en compressie/oliedruk etc. controleren?
Dat verhaal met die gloeibougies ik kan ze toch gewoon weer in serie aansluiten zoals bij de 2.25 [ik heb inderdaad 24v].
De 12v voor de brandstofpomp is toch voor het stopzetten? kan dat met de een kabel van de omvormer [24/12] die ik eer nu in heb zitten.
mvg
Gijsbert
Gewoon beginnen met ombouwen dus, ik heb nog een nieuwe koppeling liggen voor een 2.25 past die er ook op het 2.5 blok? en moet ik voor dat ik het blok ga plaatsen nog iets controleren of
vervangen uit voorzorg omdat ik er nu mooi bij kan ik weet de historie niet alleen dat hij +/- 180.000 km heeft gedraaid.
Het blok plaatsen of eerst op de pallet aan het lopen maken en compressie/oliedruk etc. controleren?
Dat verhaal met die gloeibougies ik kan ze toch gewoon weer in serie aansluiten zoals bij de 2.25 [ik heb inderdaad 24v].
De 12v voor de brandstofpomp is toch voor het stopzetten? kan dat met de een kabel van de omvormer [24/12] die ik eer nu in heb zitten.
mvg
Gijsbert
-
Apke
Re: Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
Ik zou als je de mogelijkheid hebt even de compressie controleren, misschien de kop er even afhalen om de cilinders en de zuigers te inspecteren en ik controleer de krukas lagerschalen altijd even.
Ik heb geen idee hoeveel mogelijkheden je hebt om dit te doen, maar vooraf is altijd makkelijker dan achteraf. Bepaal wel waar en wanneer je wil stoppen zodat je niet in een bodemloos project verzandt. Meestal als je aan zo iets begint ga je van het 1 naar het ander en voor je het weet ligt je hele auto uit elkaar en heb je het blok weggebracht om te laten honen
De koppeling en de drukgroep van de 2.25 moet er inderdaad op en ook het thermostaathuis moet worden omgewisseld.
De gloeibougies van de 2.5 zijn 12 volt en in serie (zonder voorschakelweerstand) zouden deze (24/4) 6 volt krijgen. Beetje weinig en met dit weer echt niet aangenaam.
Misschien zijn er 24 volt pluggen te koop, dan is het probleem in 1 keer verholpen. Anders 2 om 2 in serie zetten en hopen dat dat goed gaat.
De 12 volt is voor het rijden, als er geen spanning op staat stopt de motor. Ook als je uiteindelijk alles gaat ontluchten moet je zorgen dat er spanning op staat.
Succes met je (leuke) klus.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c6225cbf8ab34f478774c4a1fa1dc789', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 13317918, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Ik heb geen idee hoeveel mogelijkheden je hebt om dit te doen, maar vooraf is altijd makkelijker dan achteraf. Bepaal wel waar en wanneer je wil stoppen zodat je niet in een bodemloos project verzandt. Meestal als je aan zo iets begint ga je van het 1 naar het ander en voor je het weet ligt je hele auto uit elkaar en heb je het blok weggebracht om te laten honen
De koppeling en de drukgroep van de 2.25 moet er inderdaad op en ook het thermostaathuis moet worden omgewisseld.
De gloeibougies van de 2.5 zijn 12 volt en in serie (zonder voorschakelweerstand) zouden deze (24/4) 6 volt krijgen. Beetje weinig en met dit weer echt niet aangenaam.
Misschien zijn er 24 volt pluggen te koop, dan is het probleem in 1 keer verholpen. Anders 2 om 2 in serie zetten en hopen dat dat goed gaat.
De 12 volt is voor het rijden, als er geen spanning op staat stopt de motor. Ook als je uiteindelijk alles gaat ontluchten moet je zorgen dat er spanning op staat.
Succes met je (leuke) klus.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c6225cbf8ab34f478774c4a1fa1dc789', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 13317918, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
-
ToyRoverlander
Re: Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
Wow....Ik mag hopen dat het door de foto komt, maar die motorsteun ziet er totaan NIET stevig uit! Dat gaat een keer fout, geheid!
motorsteun.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3cce446fb4577fbfdf7c8c694b4eb7d9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Fmotorsteun.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/motorsteun.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Fmotorsteun.jpg', '', 13317955, 600, 600, 'Loading image ...', false);
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
motorsteun.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3cce446fb4577fbfdf7c8c694b4eb7d9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Fmotorsteun.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/motorsteun.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Fmotorsteun.jpg', '', 13317955, 600, 600, 'Loading image ...', false);
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
-
Apke
Re: Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
Zit echt stevig. De foto geeft een vertekend beeld en door de modder ontbreken de details.
Het ging eigelijk meer om de positie van de steun en de verwijderde oude steun.
Bedankt voor je bezorgdheid
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('aa2c9d91153b6676e79fdb11beb7db21', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 13318018, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Het ging eigelijk meer om de positie van de steun en de verwijderde oude steun.
Bedankt voor je bezorgdheid
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('aa2c9d91153b6676e79fdb11beb7db21', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 13318018, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
-
roderiquez
Re: Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
Gijsbert, is prima. Maar dan moet je wel je mail adres openbaar maken, want zo kan ik het niet mailen.
Ik zal je ook een link geven over het topic dat hier begin dit jaar al op stond. Toen werd de 2.5 conversie uitvoerig besproken en heb ik dus nauwkeurig gevolgd.
Of geeft het alsvolgt: emailadres(apenstaartje)mailprovider(punt)(com)
Dan wordt je mailadres niet online getraced ivm spam
Ik zal je ook een link geven over het topic dat hier begin dit jaar al op stond. Toen werd de 2.5 conversie uitvoerig besproken en heb ik dus nauwkeurig gevolgd.
Of geeft het alsvolgt: emailadres(apenstaartje)mailprovider(punt)(com)
Dan wordt je mailadres niet online getraced ivm spam
-
ToyRoverlander
Re: Wel blok past in mijn Series III 109 Diesel Exleger 1979 ?
Ik hoop het voor je. Als dat ding van het chassis afscheurt geeft het geen prettig gezicht... Mijne zat toch echt goed aan het chassis vast, met ribben helemaal naar de onderkant van het chassis (qua vorm ed bijna origineel series alleen dan op een andere plek en wat andere hoek), maar toch aan de bovenkant boven de lasnaad over de volle breedte en een stuk verticaal het chassis gescheurd, motorsteun naar beneden geduwd en chassisbalk ingedrukt! Als ik het niet tijdig gezien had was ie een keer helemaal losgescheurd... Vergis je niet in de krachten die er op komen dag in dag uit jaar in jaar uit!! Ik heb mijne gefixed, maar die wordt volgend jaar opnieuw gedaan, inclusief die aan de andere kant en de baksteunen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..