Ng maar een posting over de 2,5 en 200tdi ipv de 2,25
-
Exfietser
Ng maar een posting over de 2,5 en 200tdi ipv de 2,25
Ik weet het ik kan het bij de andere postings zetten maar omdat het toch niet helemaal hetzelfde is plaats ik maar een nieuwe.
Ik ben momenteel mijn militaire chassis aan het repareren en prepareren. Als dat klaar is wil ik het gaan verzinken.
Ik heb er nu een 2,25d instaan en omdat de wagen nooit weggaat wil ik er misschien in de toekomst wel een 2,5D of een 200tdi in hebben. Om die motor er in te zetten moet er o.a. een motorsteun verplaatst worden.
Nu wil ik dat al voorbereiden voordat het chassis verzinkt gaat worden. Ik wil de huidige motorsteun verbreden of er een naast zetten. Dit afhankelijk van mogelijk is.
Nu mijn vraag: Is dit mogelijk of zit er iets in de weg bij de 2,5d motor. Want waarom zit de motorsteun op een andere plek bij de 2,5. Het blok ziet er aardig hetzelfde uit namelijk. Zit er iets in de weg ofzo? Injectiepomp? Moet de 2,25D steun echt helemaal weg? In dat geval gaat het dus niet lukken.
Mocht dit geen probleem zijn, dan moet ik weten of de 2,5 steun op dezelfde hoogte zit. In dat geval maak ik de huidige steun gewoon breder met twee gaten er in. In het andere geval gewoon een tweede ernaast maken op een iets andere hoogte.
Dus als iemand mij de exacte afmetingen en postie van de steun kan geven, kan ik eens gaan uitvinden wat er voor mogelijkheden zijn. Zijn er misschien losse steunen te koop?
GroteFoto-CAXDXIEI.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5241864ef534b7ed5877857511d1844a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-CAXDXIEI.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CAXDXIEI.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-CAXDXIEI.jpg', '', 13292399, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Arnold.
Ik ben momenteel mijn militaire chassis aan het repareren en prepareren. Als dat klaar is wil ik het gaan verzinken.
Ik heb er nu een 2,25d instaan en omdat de wagen nooit weggaat wil ik er misschien in de toekomst wel een 2,5D of een 200tdi in hebben. Om die motor er in te zetten moet er o.a. een motorsteun verplaatst worden.
Nu wil ik dat al voorbereiden voordat het chassis verzinkt gaat worden. Ik wil de huidige motorsteun verbreden of er een naast zetten. Dit afhankelijk van mogelijk is.
Nu mijn vraag: Is dit mogelijk of zit er iets in de weg bij de 2,5d motor. Want waarom zit de motorsteun op een andere plek bij de 2,5. Het blok ziet er aardig hetzelfde uit namelijk. Zit er iets in de weg ofzo? Injectiepomp? Moet de 2,25D steun echt helemaal weg? In dat geval gaat het dus niet lukken.
Mocht dit geen probleem zijn, dan moet ik weten of de 2,5 steun op dezelfde hoogte zit. In dat geval maak ik de huidige steun gewoon breder met twee gaten er in. In het andere geval gewoon een tweede ernaast maken op een iets andere hoogte.
Dus als iemand mij de exacte afmetingen en postie van de steun kan geven, kan ik eens gaan uitvinden wat er voor mogelijkheden zijn. Zijn er misschien losse steunen te koop?
GroteFoto-CAXDXIEI.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5241864ef534b7ed5877857511d1844a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-CAXDXIEI.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CAXDXIEI.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-CAXDXIEI.jpg', '', 13292399, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Arnold.
-
Dennis101
Re: Ng maar een posting over de 2,5 en 200tdi ipv de 2,25
Dries heeft een series chassis met 2.5 steunen, misschien kun je dit bij hem eens opmeten.
Zie:
Posting Dries
Hij woont hier in de buurt, dus de afstand kan geen probleem zijn.
Je hebt alleen wel een rechter motorsteun nodig van een 2.5 D om de 2.25 te kunnen plaatsen.
Dennis B
Zie:
Posting Dries
Hij woont hier in de buurt, dus de afstand kan geen probleem zijn.
Je hebt alleen wel een rechter motorsteun nodig van een 2.5 D om de 2.25 te kunnen plaatsen.
Dennis B
-
Erik One-ten+LW op 't werk
Re: Ng maar een posting over de 2,5 en 200tdi ipv de 2,25
Ik heb hier ook al eens over nagedacht, met het idee een 2.5 in de LW te bouwen, maar hem wel weer origineel te kunnen maken.
De steun ernaast zetten gaat niet, zit namelijk nagenoeg op dezelfde plek. Ik zou de 2.25 steun helemaal weghalen, de 2.5 steun eraan lassen (veel korter) en daar dan een demontabel verlengstuk aan bouten. Dat kun je dan eventueel later weghalen. Leg een 2.5 en 2.25 steun maar eens naast elkaar. Daar zit veel lengteverschil in en er zijn best mogelijkheden.
Groet, Erik
De steun ernaast zetten gaat niet, zit namelijk nagenoeg op dezelfde plek. Ik zou de 2.25 steun helemaal weghalen, de 2.5 steun eraan lassen (veel korter) en daar dan een demontabel verlengstuk aan bouten. Dat kun je dan eventueel later weghalen. Leg een 2.5 en 2.25 steun maar eens naast elkaar. Daar zit veel lengteverschil in en er zijn best mogelijkheden.
Groet, Erik
-
René de Geeter
Re: Ng maar een posting over de 2,5 en 200tdi ipv de 2,25
Arnold,
Het is hier nu een gekkenhuis met de vakantiedrukte, maar vanaf 4 januari ben je van harte welkom in Amsterdam om te kijken hoe mijn 2,5 D NA in mijn militaire chassis ligt.
René
Het is hier nu een gekkenhuis met de vakantiedrukte, maar vanaf 4 januari ben je van harte welkom in Amsterdam om te kijken hoe mijn 2,5 D NA in mijn militaire chassis ligt.
René
-
Wim Janssen
Re: Ng maar een posting over de 2,5 en 200tdi ipv de 2,25
Arnold,
Kun je niet ter hoogte van de motorsteun een 10 mm plaat in de chassisbalk lassen met diverse M10 draadgaten. Hier kun je dan later elke "aangepaste" motorsteun op monteren.
groeten
Wim Janssen
Kun je niet ter hoogte van de motorsteun een 10 mm plaat in de chassisbalk lassen met diverse M10 draadgaten. Hier kun je dan later elke "aangepaste" motorsteun op monteren.
groeten
Wim Janssen
-
Reinoud 109
Re: Ng maar een posting over de 2,5 en 200tdi ipv de 2,25
Arnold,
ben op dit moment een 200tdi aan het inbouwen uit een disco, motorcode 12J. hier zit de brandstofpomp weer wat hoger dan bij een 2,5NA en volgens mij ook hoger dan een 200tdi uit een defender, motorcode 11J. Hierdoor past het blok er gewoon in met 2,25D motorsteunen aan het blok gebout op de originele chassisdragers. Voor een 2,5NA moet je inderdaad je chassissteun weghalen en vervangen door een lagere versie.
Succes,
Reinoud
ben op dit moment een 200tdi aan het inbouwen uit een disco, motorcode 12J. hier zit de brandstofpomp weer wat hoger dan bij een 2,5NA en volgens mij ook hoger dan een 200tdi uit een defender, motorcode 11J. Hierdoor past het blok er gewoon in met 2,25D motorsteunen aan het blok gebout op de originele chassisdragers. Voor een 2,5NA moet je inderdaad je chassissteun weghalen en vervangen door een lagere versie.
Succes,
Reinoud
-
Joost Nouwen
Re: Ng maar een posting over de 2,5 en 200tdi ipv de 2,25
Zou ik ook doen maar dan wel door het chassis bouten en buizen in het chassis zetten.
-
Hans 109V8
Re: Ng maar een posting over de 2,5 en 200tdi ipv de 2,25
Hey Arnold,
alles goed?
koop toch een stage one man!!!!
Veel leuker
Succes
Hans
alles goed?
koop toch een stage one man!!!!
Veel leuker
Succes
Hans
-
Symon
Re: Ng maar een posting over de 2,5 en 200tdi ipv de 2,25
Ja ik weet nog wel iemand die een stage one kwijt wil.
Moet alleen nog ff in elkaar en is goedkoop, zeker ook omdat alle delen al zijn gereviseerd en zo
Gr Symon
Moet alleen nog ff in elkaar en is goedkoop, zeker ook omdat alle delen al zijn gereviseerd en zo
Gr Symon
-
paulus-109
Re: Ng maar een posting over de 2,5 en 200tdi ipv de 2,25
dat is inderdaad beter daar de steun die voor de 2,5 nodig is direct teden het chassis moet.
let er ook op dat de hoek van de 2.5 steun een andere hoek heeft dan de te monteren steun op het chassis.
dit heb ik opgelost door de 2.5 steun in te slijpen, de hoek te corrigeren en dan de spleet weer dicht te lassen..
zo kan je een 2,25 silent blok gebruiken.
maar eeeeeeeeeeeeuuuuuuuh jij bent toch zo,n 2,25 fan?
succus paul
let er ook op dat de hoek van de 2.5 steun een andere hoek heeft dan de te monteren steun op het chassis.
dit heb ik opgelost door de 2.5 steun in te slijpen, de hoek te corrigeren en dan de spleet weer dicht te lassen..
zo kan je een 2,25 silent blok gebruiken.
maar eeeeeeeeeeeeuuuuuuuh jij bent toch zo,n 2,25 fan?
succus paul
-
Anton (Rumble)
Re: Ng maar een posting over de 2,5 en 200tdi ipv de 2,25
Gewoon de rechter steun van een 2,5 op je 2,25 plaatsen en een linker motorsteun rechts aan je chassis lassen, kun je nu trial fitten en meteen laten galvaniseren, 2,5 en 200 tdi maken gebruik van dezelfde motorsteunen.