wie ervaring chiptuning td5 automaat

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
patrick nieuwenhuis

wie ervaring chiptuning td5 automaat

Bericht door patrick nieuwenhuis »

Hallo,ik weet er is veel over gepraat maar toch wordt ik er niet zo wijs uit ,wie heeft ervaring ermee,welke shop en prijs,het is voor trekkracht grote caravan ,zuiniger en soepeler rijden ,alvast bedankt
Bart van Dessel

Re: wie ervaring chiptuning td5 automaat

Bericht door Bart van Dessel »

Hier heb ik goede ervaringen: [www.dieseltuning.nl]
Zijn al lang bezig op tuning gebied en betrouwbare vakmensen.

Gr, Bart
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Echt soepeler en zuiniger is een kleinere caravan, of de limiet: geen caravan (dan wordt het ook nog eens mooi op de weg).

Zoals al eerder gemeld: een Td5 moet ook een grote caravan met gemak kunnen trekken. Als er dus iets niet goed gaat is er iets anders mis.

Marc
laro mark

Bericht door laro mark »

ik ben nog aan het testen van mn td5 ik heb die nog niet zo lang had wat storingen die er nu bijna uit zijn.
maar die is bij daams4x4 geweest voor meer vermogen.
hij trekt goed kom tunnels (coentunnel e.d.) uit met auto ambulace met 110 erop met min 90 km.
maar je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.
in engeland heb je [www.td5alive.com]
maar er zijn natuurlijk meer firma's die dat kunnen leveren.

succes mark

groet, Laro Mark

130%20havelte%203-2013.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fd5c88b6b95c8508e903edf1f256ff8a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', 'http://wijnholtservice.nl/landrover/130%20havelte%203-2013.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', '', 13288539, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Rick90

Bericht door Rick90 »

B.A.S. en zoals gezegd Td5 Alive kunnen goede op maat gemaakte remaps maken.
Maar voor een beetje extra vermogen zou ik gewoon de lokale chiptuner bezoeken.

''Echt soepeler en zuiniger is een kleinere caravan, of de limiet: geen caravan (dan wordt het ook nog eens mooi op de weg).''
Zo'n antwoord heeft de topic starter ook echt iets aan...
Marc-my-Words

Rick90 Schreef:
-------------------------------------------------------
> B.A.S. en zoals gezegd Td5 Alive kunnen goede op
> maat gemaakte remaps maken.
> Maar voor een beetje extra vermogen zou ik gewoon
> de lokale chiptuner bezoeken.
>
> ''Echt soepeler en zuiniger is een kleinere
> caravan, of de limiet: geen caravan (dan wordt het
> ook nog eens mooi op de weg).''
> Zo'n antwoord heeft de topic starter ook echt iets
> aan...

Als je maar vaak genoeg vraagt dan krijg je ieder antwoord (net als je - als je maar genoeg apen en type-machines hebt - een aap de volledige werken van Shakespeare kan laten schrijven).

Kijk maar een pagina of 5 terug ..... Hier: [landrover.startpagina.nl] geeft Bart van Dessel al een uiterst adequaat antwoord. Als het dan nog soepeler en zuiniger moet dan is een kleinere caravan een betere weg als allerlei truuks om meer vermogen uit de Td5 te knijpen (waarbij aangetekend dat meer vermogen eigenlijk zelden ook meer zuinigheid betekent, kijk maar eens om je heen naar de zuinig gelabelde autootjes, stuk voor stuk "onvermogende" autootjes).

Marc

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/12/2010 16:33 door Marc-my-Words.
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Ach, ieder moet dit voor zichzelf weten, voor mij zou een standaard TD5 ook meer dan voldoende vermogen en koppel leveren, 1600 kg en 140 pk/315 Nm daar zou ik heel tevreden over zijn. Maar iedereen is anders, als iemand nog meer vermogen wil, en dat kan prima uit een TD5, dan proberen we 'm daar tips over te geven. En ja, ik zou ook liever in een luxe hotel zitten dan in een caravan, een ander gaat in een koud tentje zitten en gaat zelf voor het eten zorgen met pijl en boog. Ik vraag het liever aan de ober.....

Groetjes, Bart
Marc-my-Words

Precies, je moet het allemaal uiteindelijk zelf weten.

Meer vermogen en ook soepeler en dan zuiniger ... nog afgezien van de vraag of je uit een Td5 zowel meer vermogen alsook 500.000 km haalt? Beide is goed mogelijk, maar of dat ook nog samengaat? (En of een zwaarder belaste Td5 dan "zuiniger" uitpakt als het blok op is voordat jij daaraan toe bent -- da's vlgs mij niet zuinig.) Zo nu en dan extra power uit het blok halen kan weinig kwaad, maar een slakkenhuis "soepel" voortsleuren leidt snel tot een aanhoudende vermogensvraag en met een beetje pech heb je ipv een knap gechipped koppie een geknapte/gescheurde kop.

Ik heb zelf na 10 jaar een Td5 nu een TD4, en merk dat die extra torque onderin heel leuk is maar dat je dat ook moet bekopen bij de pomp. Dus moet ik me oefenen in "onthouding" om toch nog een beetje leuke verbruikscijfers neer te kunnen zetten.

Marc
Rick90

Bericht door Rick90 »

Door chiptunen krijg je gewoon wat extra vermogen wat ook zeker kan zorgen voor soepelere / vlottere auto op de momenten dat het nodig is, inhalen bijv.
Als je rijstijl redelijk hetzelfde blijft gaat je verbruik er zeker niet op achteruit door chippen.
Dat je blok er van heeft te lijden is waar in theorie maar heeft in de praktijk gewoon voor 99% met je rechtervoet te maken. Je kunt een standaard Td5 net zo goed kapot stampen. Er rijden genoeg gechipte Td5's rond met een hoge Km stand. Er is helemaal niks mis met chippen maar je moet het extra vermogen niet continu gaan benutten.
patrick nieuwenhuis

Bericht door patrick nieuwenhuis »

met mijn situatie is de hoofditem een grote caravan naar t buitenland te slepen als 2de huis naast een krot,dus die gaat niet meer terug [caravan],economish rijden wil ik een beetje als ik zonder die sleephut terug rijd en hem gewoon gebruik in NL
Marc-my-Words

patrick nieuwenhuis Schreef:
-------------------------------------------------------
> met mijn situatie is de hoofditem een grote
> caravan naar t buitenland te slepen als 2de huis
> naast een krot,dus die gaat niet meer terug
> ,economish rijden wil ik een beetje als ik zonder
> die sleephut terug rijd en hem gewoon gebruik in NL

Dat gaat je dus beslist wel lukken met zelfs de dufste Td5. Gewoon eenmalig wegbrengen ... neem er desnoods iets langer de tijd voor.

Economisch rijden zit vooral in je rechtervoet / tussen je oren. Chippen kan als het je dan niet bevalt altijd nog (maar in NL kan je toch nergens hard, zelfs al rijd je alsof er eieren onder het gaspedaal liggen dan kom je nauwelijks later aan als je buurman-stoplichtsprinter).

Marc
Rick90

Bericht door Rick90 »

Als die eenmalige rit met caravan de reden is om m te laten tunen zou ik het niet doen.
Als je voor gewoon gebruik eens iets vlottere auto wilt hebben is het leuk maar een sterke daling in verbruik hoef je echt niet te verwachten.
lstheida

Bericht door lstheida »

Hoi,

Ik lees automaat, is het een disco?

een standaard zf22 is automaat is niet echt geschikt voor meer vermogen.

(kijk voor info over aangepaste automaten eens bij ascroft.)

verder chippen, heeft mijn defender een veel prettigere auto gemaakt.

Gr Lennard.

Die bezig is een automaat achter een td5 te knopen in een defender. wel een aangepast aan het vermogen..
Rick90

Bericht door Rick90 »

Voor zo'n 20 tot 30 Pk extra d.m.v. chiptuning hoef je je echt geen zorgen te maken over de HP22, dat kan ie echt wel hebben.

Groeten Rick,

p4pb7561242.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e7d70594cde272349a3ac02af92769f3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flp1.pinkbike.org%2Fp4pb7561242%2Fp4pb7561242.jpg', 'http://lp1.pinkbike.org/p4pb7561242/p4pb7561242.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flp1.pinkbike.org%2Fp4pb7561242%2Fp4pb7561242.jpg', '', 13294508, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Foto's werkzaamheden
ErikRRCV8

Bericht door ErikRRCV8 »

Hi, 2 jaar geleden een disco td5 laten chip tunen (geloof autologic) Zuinig rijden ligt aan je rechter voet, het is wel waar dat hij wat fijner gaat rijden, mbt schakelen..wij rijden hem icm een automaat. Blijft nu langer in versnellingen hangen en schakelt niet continue op bepaalde snelheden heen en weer, op de nederlandse weg niet echt van belang: in de bergen is het wel heel fijn!

Verder naar mijn mening iets pittiger, maar het wordt er geen race auto van gewoon net ff iets extra's vat het op als heel plezierig, zeker ook op de snelweg als je even snel wilt inhalen.

Oja de td5 heeft ondertussen ruim 3 ton op de teller en rijdt nog super (onderhoud+normaal rijgedrag doen veel )
eduard

Bericht door eduard »

Enige jaren terug heb ik ook een disco TD5 laten chiptunen, trekkracht ging met sprongen vooruit, trok echt als een beest, maar..................

Na 2 koppakkingen en een turbo heb ik het chipje toch maar weer laten demonteren, bleek dat mijn rechtervoet toch iets te enthousiast was voor de techniek.

Als geld geen rol speelt en/of je hebt je rechtervoet onder controle zou ik het doen, als je je rijstijl niet aanpast aan de extra trekkracht loop je er op leeg.
Marc-my-Words

Precies, een Td5 is een prima, en vergevingsgezinde motor, alleen moet je hem niet tot het randje uitknijpen, dan krijg je het linksom of rechtsom "uitbetaald".
Eerst chippen om er dan geen gebruik van te maken, dan moet je toch wel een tikje masochistisch zijn aangelegd.
Ik was heel tevreden met de Td5 maar "kreeg" in m'n nieuwe Defender een TD4, en ik weet nog niet of ik er ooit zo zuinig mee zal kunnen rijden als met de Td5 met weinig moeite gewoon kon.

Marc
Plaats reactie