problemen verstuiver TD5 ??
-
The Green Hornet
problemen verstuiver TD5 ??
Sinds enige tijd heb ik een TD5 (2004) die slecht optrekt, niet vlot accelereert en stationair staat te "hobbelen".
Al reeds een aantal keren de Nanocom gereset en opnieuw uitgelezen en deze geeft steeds de melding "28-3 injector 3 peak charge short (logged)".
Voordat ik op een garage afstap voor een nieuwe verstuiver, wil ik via het forum even checken of iemand nog altenatieve, creatieve ervaringen cq oplossingen heeft.
Ik heb reeds een flesje Forte toegevoegd aan de brandstof en daarna nog een tank "winterdiesel" erin gegooid, maar dit mag tot op heden helaas niet baten.
Ik heb nog geen olie bij mijn ECU stekker kunnen vinden. Ik hoop op creatieve reacties, met groet Daan.
Al reeds een aantal keren de Nanocom gereset en opnieuw uitgelezen en deze geeft steeds de melding "28-3 injector 3 peak charge short (logged)".
Voordat ik op een garage afstap voor een nieuwe verstuiver, wil ik via het forum even checken of iemand nog altenatieve, creatieve ervaringen cq oplossingen heeft.
Ik heb reeds een flesje Forte toegevoegd aan de brandstof en daarna nog een tank "winterdiesel" erin gegooid, maar dit mag tot op heden helaas niet baten.
Ik heb nog geen olie bij mijn ECU stekker kunnen vinden. Ik hoop op creatieve reacties, met groet Daan.
-
JanTD5
Re: problemen verstuiver TD5 ??
Zou toch eens een nieuwe kabelboompje onder het kleppen deksel proberen, kosten in de UK iets van 40 euro, stuk goedkoper dan een verstuiver. Deze kabelbomen liggen in de spattende olie. Geeft vaak het gewenste resultaat.
Mvg Jan
Mvg Jan
-
Andrew Colville
Re: problemen verstuiver TD5 ??
Net als Jan schrijft, zou ik eerst de injector harnas vervangen onder de kleppen deksel.
dit is een 15 min werk en kan op de oprit gebeuren indien nodig, bestel ook de kleppendeksel pakking en let goed op dat het halve maantje op de juiste plek komt bij het terug plaatsen van de deksel.
Ook bij mijn Td5 heb ik in het verleden deze melding gehad, ik heb eerst een keer de kabelboom schoon gemaakt en ben daarna door gereden, tijdens mijn vakantie viel 1 injector uit, ik heb bij een tankstation het kabelboompje ( uit voorzorg een reserve mee genomen) vervangen terwijl mijn vriendin koffie ging halen. daar na zijn we door gereden en nu inmiddels zo'n 8000 km verder geen problemen met de injectoren.
succes Groetjes Andrew
dit is een 15 min werk en kan op de oprit gebeuren indien nodig, bestel ook de kleppendeksel pakking en let goed op dat het halve maantje op de juiste plek komt bij het terug plaatsen van de deksel.
Ook bij mijn Td5 heb ik in het verleden deze melding gehad, ik heb eerst een keer de kabelboom schoon gemaakt en ben daarna door gereden, tijdens mijn vakantie viel 1 injector uit, ik heb bij een tankstation het kabelboompje ( uit voorzorg een reserve mee genomen) vervangen terwijl mijn vriendin koffie ging halen. daar na zijn we door gereden en nu inmiddels zo'n 8000 km verder geen problemen met de injectoren.
succes Groetjes Andrew
-
bareld
Re: problemen verstuiver TD5 ??
Check dan gelijk ook even of er al olie bij de Ecu is aangeland. Dan dat ook goed schoonmaken en bij tijd en wijle herhalen als je het kabelboompje in de kop vervangen hebt
-
Mark HJ
Re: problemen verstuiver TD5 ??
Ja sluit me hier bij aan,onlangs zelfde melding op de diagnose gehad en kabelboom vervangen.
Ook td5 2004
Mark
Ook td5 2004
Mark
-
laro mark
Re: problemen verstuiver TD5 ??
nu heb ik ook nog een vraag misschien dat iemand daar antwoord op heeft.
ik heb ook een td5 uit 2004 nu als het vries start die slecht. nu is de temp weer wat hoger en nu start die vrijwel direct.
ik heb de gloeiers getest en kon geen defect vinden (met de meter gedaan en krijg vrijwel geen weerstand in het scherm)
zit een nwe accu in 100 amp.
iemand een idee?
groet mark
groet, Laro Mark
130%20havelte%203-2013.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f94280ee189ff369d9d078e9f27c1958', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', 'http://wijnholtservice.nl/landrover/130%20havelte%203-2013.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', '', 13272740, 600, 600, 'Loading image ...', false);
ik heb ook een td5 uit 2004 nu als het vries start die slecht. nu is de temp weer wat hoger en nu start die vrijwel direct.
ik heb de gloeiers getest en kon geen defect vinden (met de meter gedaan en krijg vrijwel geen weerstand in het scherm)
zit een nwe accu in 100 amp.
iemand een idee?
groet mark
groet, Laro Mark
130%20havelte%203-2013.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f94280ee189ff369d9d078e9f27c1958', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', 'http://wijnholtservice.nl/landrover/130%20havelte%203-2013.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', '', 13272740, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Marc-my-Words
Re: problemen starten
laro mark Schreef:
-------------------------------------------------------
> nu heb ik ook nog een vraag misschien dat iemand
> daar antwoord op heeft.
> ik heb ook een td5 uit 2004 nu als het vries start
> die slecht. nu is de temp weer wat hoger en nu
> start die vrijwel direct.
> ik heb de gloeiers getest en kon geen defect
> vinden (met de meter gedaan en krijg vrijwel geen
> weerstand in het scherm)
> zit een nwe accu in 100 amp.
> iemand een idee?
>
> groet mark
Dag Mark,
Is het barndstof-filter wellicht aan vervangen (of "purgen" ) toe ?
Een Td5 moet met deze temperaturen gewoon makkelijk starten.
(NB Een nieuwe accu: zijn accuklemmen schoon en zitten ze goed vast?)
Groet Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/12/2010 19:20 door Marc-my-Words.
-------------------------------------------------------
> nu heb ik ook nog een vraag misschien dat iemand
> daar antwoord op heeft.
> ik heb ook een td5 uit 2004 nu als het vries start
> die slecht. nu is de temp weer wat hoger en nu
> start die vrijwel direct.
> ik heb de gloeiers getest en kon geen defect
> vinden (met de meter gedaan en krijg vrijwel geen
> weerstand in het scherm)
> zit een nwe accu in 100 amp.
> iemand een idee?
>
> groet mark
Dag Mark,
Is het barndstof-filter wellicht aan vervangen (of "purgen" ) toe ?
Een Td5 moet met deze temperaturen gewoon makkelijk starten.
(NB Een nieuwe accu: zijn accuklemmen schoon en zitten ze goed vast?)
Groet Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/12/2010 19:20 door Marc-my-Words.
-
The Green Hornet
Re: problemen verstuiver TD5 ??
Vanmiddag een nieuwe kabel gehaald en vervangen. Ik heb wel het gevoel dat de motor iets
vlotter optrekt, maar de foutmelding blijft terug komen. Topsnelheid ligt momenteel ook maar
op max. 110 km/u. Hij klimt gewoon niet verder in zijn toeren (max. 2700 rpm in z'n 5)
Luchtfilter tijdelijk verwijderd en stuk zonder luchtmassameter gereden, maar dat geeft geen
verschil. Veel kaas heb ik er niet van gegeten, maar zie wel dat de balans van de 3e cilinder (bij stationair lopen) ook aan de hoge kant (+ 25) zit ten opzichte van de andere 4 cilinders.
Zijn de verstuivers eenvoudig zonder speciaalgereedschap te wisselen en moeten er dan geen nieuwe pakkingen etc. geplaatst worden ? groet Daan.
vlotter optrekt, maar de foutmelding blijft terug komen. Topsnelheid ligt momenteel ook maar
op max. 110 km/u. Hij klimt gewoon niet verder in zijn toeren (max. 2700 rpm in z'n 5)
Luchtfilter tijdelijk verwijderd en stuk zonder luchtmassameter gereden, maar dat geeft geen
verschil. Veel kaas heb ik er niet van gegeten, maar zie wel dat de balans van de 3e cilinder (bij stationair lopen) ook aan de hoge kant (+ 25) zit ten opzichte van de andere 4 cilinders.
Zijn de verstuivers eenvoudig zonder speciaalgereedschap te wisselen en moeten er dan geen nieuwe pakkingen etc. geplaatst worden ? groet Daan.
-
laro mark
Re: problemen starten
heb net een nwe pomp in de tank gekregen nieuwe filters en verstuivers zijn eruit geweest i.v.m. verkeerde brandplaatjes.
verstuivers weer geplaatst met nwe rubbertje en brandplaatje. gloeiers heb ik doorgemeten met een lampje en die werken ook allemaal.
heb nu net even gekeken bij mn luchtfilter ( k n ) die zit helemaal vol zal morgen even een nieuw filter monteren.
en anders kom ik toch weer bij de verstuivers maar ik krijg geen foutmelding in de nanocom.
groet mark
groet, Laro Mark
130%20havelte%203-2013.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1b43d4eef18d1562885eef194b19e055', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', 'http://wijnholtservice.nl/landrover/130%20havelte%203-2013.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', '', 13273043, 600, 600, 'Loading image ...', false);
verstuivers weer geplaatst met nwe rubbertje en brandplaatje. gloeiers heb ik doorgemeten met een lampje en die werken ook allemaal.
heb nu net even gekeken bij mn luchtfilter ( k n ) die zit helemaal vol zal morgen even een nieuw filter monteren.
en anders kom ik toch weer bij de verstuivers maar ik krijg geen foutmelding in de nanocom.
groet mark
groet, Laro Mark
130%20havelte%203-2013.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1b43d4eef18d1562885eef194b19e055', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', 'http://wijnholtservice.nl/landrover/130%20havelte%203-2013.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', '', 13273043, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Andrew Colville
Re: problemen verstuiver TD5 ??
Die balans waarde is veel te hoog, uit mijn hoofd moet een goede injector rond tussen max -6 en +6 zitten, met die waarde zou het zomaar kunnen dat je toe bent aan een nieuwe injector.
Ik hoor links en rechts verhalen dat de injectoren gewoon te reviseren zijn of dit helemaal waar is durf ik niet te zeggen.
De injectoren de en monteren is te doen, somigen zijn er zo uit anderen hebben een speciaal gereedschap nodig ( omdat ze vast zitten) wel moet je hoe dan ook de o-ringen vervangen bij het verwisselen.
Nieuwe injectoren zijn niet meer zo duur als ze waren, let wel dat er twee types zijn (voor 2002 en na 2002 ) of wel Euro 2 of Euro 3 motor deze zijn niet uitwisselbaar. je kunt het beste bij het bestellen je chassis nummer en motor code bij de hand hebben.
Groetjes Andrew
die ook een injector heeft met een hoge balans warde.
Ik hoor links en rechts verhalen dat de injectoren gewoon te reviseren zijn of dit helemaal waar is durf ik niet te zeggen.
De injectoren de en monteren is te doen, somigen zijn er zo uit anderen hebben een speciaal gereedschap nodig ( omdat ze vast zitten) wel moet je hoe dan ook de o-ringen vervangen bij het verwisselen.
Nieuwe injectoren zijn niet meer zo duur als ze waren, let wel dat er twee types zijn (voor 2002 en na 2002 ) of wel Euro 2 of Euro 3 motor deze zijn niet uitwisselbaar. je kunt het beste bij het bestellen je chassis nummer en motor code bij de hand hebben.
Groetjes Andrew
die ook een injector heeft met een hoge balans warde.
-
The Green Hornet
Re: problemen verstuiver TD5 ??
Ik zal tussen kerst en oud/nieuw maar eens gaan meten en evt. de verstuivers proberen te
wisselen. Of wellicht mijn "kerstgratificatie" maar bij een garage gaan opmaken. In ieder geval
bedankt voor de tips so fare. groet Daan.
wisselen. Of wellicht mijn "kerstgratificatie" maar bij een garage gaan opmaken. In ieder geval
bedankt voor de tips so fare. groet Daan.
-
The Green Hornet
Re: problemen verstuiver TD5 ??
Gisteren via MP van een Land Rover Enthousiast uit het Noorden van het land
een verstuiver ontvangen per post. Vandaag met telefonische hulplijn van eerder
genoemde verkoper de verstuiver vervangen, met de Nanocom de codes veranderd in
de ECU en hij gaat weer als de Brandweer. De foutmelding is verdwenen,
hij draaid wer lekker stationair (voor zover mogelijk na een koude start met dit weer)
en de balanswaardes liggen weer mooi gelijk met de overige 4 cilinders.
De verwijderde verstuiver had overigens wel wat corrossie aanslag, dus hoop dat
de overige 4 er beter aan toe zijn. In ieder geval dank voor alle tips, en nu hopen
dat hij voorlopig goes zijn best blijft doen. Met groet Daan.
een verstuiver ontvangen per post. Vandaag met telefonische hulplijn van eerder
genoemde verkoper de verstuiver vervangen, met de Nanocom de codes veranderd in
de ECU en hij gaat weer als de Brandweer. De foutmelding is verdwenen,
hij draaid wer lekker stationair (voor zover mogelijk na een koude start met dit weer)
en de balanswaardes liggen weer mooi gelijk met de overige 4 cilinders.
De verwijderde verstuiver had overigens wel wat corrossie aanslag, dus hoop dat
de overige 4 er beter aan toe zijn. In ieder geval dank voor alle tips, en nu hopen
dat hij voorlopig goes zijn best blijft doen. Met groet Daan.