V8 heeft geen vermogen meer
-
RRC76
V8 heeft geen vermogen meer
Als ik hier een bericht achterlaat is het weer fout met de Range Rover!!!
Het probleem:
RRC 76 V8 heeft sinds vanmorgen geen vermogen meer. Starten op gas en benzine gaat moeizaam maar het lukt. Het stationair lopen op lpg is werkelijk geweldig, nee echt hij loopt mooi stationair. Maar zodra ik het gas intrap/druk gebeurt er niets.......bijna geen verschil in toeren tussen vol gas en stationair (en dit bij lpg en benzine). zondag de motor (dus onder de motorkap) eens goed afgespoten met water omdat het moest! daarna flink stuk gereden en ook gisteren prima van en naar mij werk gereden. Vanmorgen dus niet zo blij.......
het is een RRC uit 1976 met een V8 op lpg.
Heeft iemand een suggestie hoe ik mijn Range Rover weer thuis kan krijgen? moest hem vandaag op de parkeerplaats bij mijn werk achterlaten omdat ik niet eens achteruit kon rijden.....
Groeten,
Tonnie
Het probleem:
RRC 76 V8 heeft sinds vanmorgen geen vermogen meer. Starten op gas en benzine gaat moeizaam maar het lukt. Het stationair lopen op lpg is werkelijk geweldig, nee echt hij loopt mooi stationair. Maar zodra ik het gas intrap/druk gebeurt er niets.......bijna geen verschil in toeren tussen vol gas en stationair (en dit bij lpg en benzine). zondag de motor (dus onder de motorkap) eens goed afgespoten met water omdat het moest! daarna flink stuk gereden en ook gisteren prima van en naar mij werk gereden. Vanmorgen dus niet zo blij.......
het is een RRC uit 1976 met een V8 op lpg.
Heeft iemand een suggestie hoe ik mijn Range Rover weer thuis kan krijgen? moest hem vandaag op de parkeerplaats bij mijn werk achterlaten omdat ik niet eens achteruit kon rijden.....
Groeten,
Tonnie
-
BEN110
Re: V8 heeft geen vermogen meer
met de hand al geprobeerd gas te geven onder de motorkap controleer de aansluiting van het pedaal naar de motor
-
René de Geeter
Re: V8 heeft geen vermogen meer
Ken de carb's van de RR niet (zo goed). Klinkt als wat ik jaren geleden bij mijn Volvo 240 heb gehad. Bleek het rubberen membraam wat in de carb. zit te zijn gescheurd.
Hoop voor je dat het ook zo iets simpels is (en goedkoop op te lossen).
Hoop voor je dat het ook zo iets simpels is (en goedkoop op te lossen).
-
RRC76
Re: V8 heeft geen vermogen meer
Bedankt voor jullie snelle reacties..
Heb al met de hand gasgegeven en dat heeft hetzelfde effect....ligt dus niet aan de gaskabel.
Membraam van de carbs heb ik ook al aangedacht. Ga ik morgen even goed naar kijken. Loopt de motor dan wel lekker stationair??
zit nu gezellig op het forum allerlei bercihten te lezen na het ingeven van de zoekopdracht "vermogen"
Heb al met de hand gasgegeven en dat heeft hetzelfde effect....ligt dus niet aan de gaskabel.
Membraam van de carbs heb ik ook al aangedacht. Ga ik morgen even goed naar kijken. Loopt de motor dan wel lekker stationair??
zit nu gezellig op het forum allerlei bercihten te lezen na het ingeven van de zoekopdracht "vermogen"
-
RRC76
Re: V8 heeft geen vermogen meer
Bedankt voor jullie snelle reacties..
Heb al met de hand gasgegeven en dat heeft hetzelfde effect....ligt dus niet aan de gaskabel.
Membraam van de carbs heb ik ook al aangedacht. Ga ik morgen even goed naar kijken. Loopt de motor dan wel lekker stationair??
zit nu gezellig op het forum allerlei bercihten te lezen na het ingeven van de zoekopdracht "vermogen"
Heb al met de hand gasgegeven en dat heeft hetzelfde effect....ligt dus niet aan de gaskabel.
Membraam van de carbs heb ik ook al aangedacht. Ga ik morgen even goed naar kijken. Loopt de motor dan wel lekker stationair??
zit nu gezellig op het forum allerlei bercihten te lezen na het ingeven van de zoekopdracht "vermogen"
-
RRC76
Re: V8 heeft geen vermogen meer
nog niet naar gekeken maar doe ik dus ook morgen.....
bedankt
bedankt
-
Jos Daalmans
Re: V8 heeft geen vermogen meer
Hoi,
Gooi eens even de leidingen (U-bochten) tussen het luchtfilter en de carb''s los. Dan kun je zien of de Piston bij gas geven naar boven wil gaan. Zo nee, reken maar op een defect membraam. Met vier schroefjes heb je de boel overigens ook zo los.
Succes,
Jos
Gooi eens even de leidingen (U-bochten) tussen het luchtfilter en de carb''s los. Dan kun je zien of de Piston bij gas geven naar boven wil gaan. Zo nee, reken maar op een defect membraam. Met vier schroefjes heb je de boel overigens ook zo los.
Succes,
Jos
-
RRC76
UPDATE Re: V8 heeft geen vermogen meer
Het probleem gevonden en verholpen.
We hebben geen winnaar maar Jos en Rene zaten er het dichtste bij. Het had idd met de carbs te maken maar niet met het membraam. Ik weet niet hoe die dingen heten maar het "pijpje" waar de dempers inzitten word door een veer omhoog of omlaag gedrukt en door het membraam de andere kant op (kijk maar in je boek voor een tekening). Dit pijpje valt weer in een ander pijpje die 2 pijpjes zaten zo vast dat er geen beweging meer in de piston meer zat. Jos idd 4 schroefjes los, schoonmaken, olie erop en erin en de boel weer terug monteren. Had voor de zekerheid 2 membramen gehaald maar deze zagen er nog prima uit dus maar laten zitten (was ook eigenlijk veel te koud buiten).
Ik ben uiteindelijk door de ANWB monteur op het juiste spoor gebracht. Deze monteur is vanmorgen ruim 1 uur bezig geweest met het zoeken naar de problemen. van bobine, contactpuntjes tot het stellen van de onsteking en het vervangen van de condensator aan toe het probleem bleef bestaan. Omdat het niet druk was en mijn koffie erg lekker heeft de monteur allerlei testen gedaan maar toen we uiteindelijk na een hele tijd proberen eindelijk wilden gaan kijken naar de toevoer van lucht moest hij opdraven bij een BMW met lekke band. De monteur stond wel te balen want als hij de keuze had bleef hij liever aan de V8 sleutelen dan op zijn knietjes langs de A2 een bandje wisselen.......
Ik heb zelf de keuze gemaakt om mijn auto te laten staan en een goed vriend te bellen voor een sleep naar huis om zelf te sleutelen. Onderweg naar mij heeft hij de membramen gekocht en samen hebben we de carbs opengemaakt met het bovenstaande resultaat.
Iemand een tip voor de omgeving Tilburg voor het afstellen van LPG? de ANWB man die dinsdag al was geweest heeft de hele boel aardig verkloot door overal aan te gaan draaien.....was eigenlijk geen anwber maar een door de anwb ingehuurde hulp die er niet zoveel zin in had.....
Ik wil iedereen die heeft bijgedragen aan de oplossing bedanken en ook de mensen die er volledig naast zaten natuurlijk ook
Groeten,
Tonnie
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/12/2010 19:29 door RRC76.
We hebben geen winnaar maar Jos en Rene zaten er het dichtste bij. Het had idd met de carbs te maken maar niet met het membraam. Ik weet niet hoe die dingen heten maar het "pijpje" waar de dempers inzitten word door een veer omhoog of omlaag gedrukt en door het membraam de andere kant op (kijk maar in je boek voor een tekening). Dit pijpje valt weer in een ander pijpje die 2 pijpjes zaten zo vast dat er geen beweging meer in de piston meer zat. Jos idd 4 schroefjes los, schoonmaken, olie erop en erin en de boel weer terug monteren. Had voor de zekerheid 2 membramen gehaald maar deze zagen er nog prima uit dus maar laten zitten (was ook eigenlijk veel te koud buiten).
Ik ben uiteindelijk door de ANWB monteur op het juiste spoor gebracht. Deze monteur is vanmorgen ruim 1 uur bezig geweest met het zoeken naar de problemen. van bobine, contactpuntjes tot het stellen van de onsteking en het vervangen van de condensator aan toe het probleem bleef bestaan. Omdat het niet druk was en mijn koffie erg lekker heeft de monteur allerlei testen gedaan maar toen we uiteindelijk na een hele tijd proberen eindelijk wilden gaan kijken naar de toevoer van lucht moest hij opdraven bij een BMW met lekke band. De monteur stond wel te balen want als hij de keuze had bleef hij liever aan de V8 sleutelen dan op zijn knietjes langs de A2 een bandje wisselen.......
Ik heb zelf de keuze gemaakt om mijn auto te laten staan en een goed vriend te bellen voor een sleep naar huis om zelf te sleutelen. Onderweg naar mij heeft hij de membramen gekocht en samen hebben we de carbs opengemaakt met het bovenstaande resultaat.
Iemand een tip voor de omgeving Tilburg voor het afstellen van LPG? de ANWB man die dinsdag al was geweest heeft de hele boel aardig verkloot door overal aan te gaan draaien.....was eigenlijk geen anwber maar een door de anwb ingehuurde hulp die er niet zoveel zin in had.....
Ik wil iedereen die heeft bijgedragen aan de oplossing bedanken en ook de mensen die er volledig naast zaten natuurlijk ook
Groeten,
Tonnie
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/12/2010 19:29 door RRC76.
-
Michiel 109 V8
Re: V8 heeft geen vermogen meer
Nou dan wordt het tijd eens vaker onderhoud te plegen Tonnie!! Het olieniveau moet je toch zeker wel eens in de maand checken en evt bijvullen afhankelijk van de toestand van de O-ring onderaan bij je gasnaald (helemaal onderin de zuiger).
Maar ik ben blij voor je dat je het gevonden hebt!
Greetz,
Michiel
Maar ik ben blij voor je dat je het gevonden hebt!
Greetz,
Michiel
-
Jos Daalmans
Re: UPDATE Re: V8 heeft geen vermogen meer
HoiTonnie,
Gelukkig dat hij het op benzine alweer doet. Het kan zomaar zijn dat je water/vocht in de dempers had zitten. Een beetje teveel vocht en de boel bevriest. Langs de Piston stroomt ook nog eens koude lucht en dan ontdooit dat niet snel.
Die olie in de demper zal er waarschijnlijk al lang in hebben gezeten.
Als er overigens helemaal geen olie in zat krijg je ook leuke en minder leuke effecten.
Nog veel Big-Smile-Miles toegewenst,
Jos
Gelukkig dat hij het op benzine alweer doet. Het kan zomaar zijn dat je water/vocht in de dempers had zitten. Een beetje teveel vocht en de boel bevriest. Langs de Piston stroomt ook nog eens koude lucht en dan ontdooit dat niet snel.
Die olie in de demper zal er waarschijnlijk al lang in hebben gezeten.
Als er overigens helemaal geen olie in zat krijg je ook leuke en minder leuke effecten.
Nog veel Big-Smile-Miles toegewenst,
Jos
-
RRC76
Re: UPDATE Re: V8 heeft geen vermogen meer
Allemaal nogmaals bedankt voor de reacties en ik moet inderdaad meer en vaker onderhoud plegen......
Nog snel even een vraag:
ik had alleen maar motorolie bij mij dus dat heb ik in de carbs gedaan. Ik geloof dat er officieel ATF in moet. Moet ik dit nu als de sodemieter gaan aanpassen of geldt hier zoals zovaak olie=olie
Tonnie
Nog snel even een vraag:
ik had alleen maar motorolie bij mij dus dat heb ik in de carbs gedaan. Ik geloof dat er officieel ATF in moet. Moet ik dit nu als de sodemieter gaan aanpassen of geldt hier zoals zovaak olie=olie
Tonnie
-
RRC76
Re: V8 heeft geen vermogen meer
Allemaal nogmaals bedankt voor de reacties en ik moet inderdaad meer en vaker onderhoud plegen......
Nog snel even een vraag:
ik had alleen maar motorolie bij mij dus dat heb ik in de carbs gedaan. Ik geloof dat er officieel ATF in moet. Moet ik dit nu als de sodemieter gaan aanpassen of geldt hier zoals zovaak olie=olie
Tonnie
Nog snel even een vraag:
ik had alleen maar motorolie bij mij dus dat heb ik in de carbs gedaan. Ik geloof dat er officieel ATF in moet. Moet ik dit nu als de sodemieter gaan aanpassen of geldt hier zoals zovaak olie=olie
Tonnie
-
Frans Bonnes
Re: V8 heeft geen vermogen meer
Motorolie is prima.
fb
Ik heb het nog even opgezocht in de gebruikersmanual.
In de motor en de carb dempers gaat dezelfde olie.
Tenminste bij de oudere modellen.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/12/2010 11:35 door Frans Bonnes.
fb
Ik heb het nog even opgezocht in de gebruikersmanual.
In de motor en de carb dempers gaat dezelfde olie.
Tenminste bij de oudere modellen.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/12/2010 11:35 door Frans Bonnes.
-
Dennis101
Re: UPDATE Re: V8 heeft geen vermogen meer
De dikte van de olie is bepalend voor de mate van mengselverrijking tijdens accelereren en met een 15W40 motorolie kom je meestal al goed uit.
Eventueel kun je nog experimenteren met wat lichtere of zwaardere olie, maar als het zo goed bevalt kun je het zo rustig laten zitten.
Wel in de gaten houden of de olie in de dempers niet te snel verdwijnt, anders is mogelijk een O-ring van de naaldverstelling lek als de carburateurs van het latere type zijn.
Bij een RR uit 1976 zou dit in principe niet kunnen, want die heeft geen verstelbare naalden.
Dennis B
Eventueel kun je nog experimenteren met wat lichtere of zwaardere olie, maar als het zo goed bevalt kun je het zo rustig laten zitten.
Wel in de gaten houden of de olie in de dempers niet te snel verdwijnt, anders is mogelijk een O-ring van de naaldverstelling lek als de carburateurs van het latere type zijn.
Bij een RR uit 1976 zou dit in principe niet kunnen, want die heeft geen verstelbare naalden.
Dennis B