Met het koude weer komt de 3 traps automaat in de Range Rover wat moeizaam op gang.
Na 10 minuten alles OK.
Vandaag even het oliepeil checken volgens boekje.
warm draaien en dan even in alle standen schakelen en vervolgens met draaiende motor in N het olie peilen.
Maar als ik de oliepeilstok uit de buis haal dan zie ik aan het uiteinde van de peilstok iets vreemd.
aan de ene zijde van de peilstok zit de olie 10 cm hoog en aan de andere zijde 1 cm.
ook bij herhaaldelijk meten krijg ik dit resultaat.
Hebben meer mensen dit wel eens meegemaakt?
Groet Laurens
[megamannen.web-log.nl]
olie peilen 3 traps automaat
-
Bart van Dessel
Re: olie peilen 3 traps automaat
heel lichtjes opruwen met ScotchBrite en met remmenreiniger ontvetten, dan plakt de olie misschien beter.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
megamannen
Re: olie peilen 3 traps automaat
Heb contact gezocht met Transco in Rotterdam.
Het bedrijf heeft ruime ervaring met revisie van automaatbakken.
Zie hun reactie hieronder.
Ja dat klopt, en je moet peilen in N en het laagste stand van je olie is de goede stand.... Denk dat de Seals in de bak een beetje hard zijn (ouderdom) maar je kan er een blikje toevoeging in doen van Wyns of een anders merk wat de rubbers weer soepel maakt. het is een lap middel maar het werkt.
m.v.g. Transco Rotterdam
Het bedrijf heeft ruime ervaring met revisie van automaatbakken.
Zie hun reactie hieronder.
Ja dat klopt, en je moet peilen in N en het laagste stand van je olie is de goede stand.... Denk dat de Seals in de bak een beetje hard zijn (ouderdom) maar je kan er een blikje toevoeging in doen van Wyns of een anders merk wat de rubbers weer soepel maakt. het is een lap middel maar het werkt.
m.v.g. Transco Rotterdam