Na totale restauratie van mijn range rover 200 tdi met ZF automaat, ben ik er achter gekomen dat mijn lock up tijdstip niet op plm 82 km/h ligt zoals 3,9 en 300 tdi. De bak had ik als gehele set gekocht en tijdens de restauratieproces er achter gehangen. ik had er niet eerder mee gereden, maar volgens mijn Tom Tom schakelt hij bij 72 km/h in lock up. is dit een bekend verschijnsel voor de diesels of specifiek voor de 200 tdi (wat in principe een probeersel van landrover special products was) De bak is volgens ashcroft n a v het serienummer echt een originele dieselbak. De bak schakelt btw echt perfect! zowel warm als koud. iemand een verklaring? ben benieuwd.
greetz richard
range rover 200 tdi met ZFauto, lock up tijdstip zelfde als 300t
-
Bart van Dessel
Re: range rover 200 tdi met ZFauto, lock up tijdstip zelfde als
72 op je TomTom is ongeveer 80 tot 85 op je snelheidsmeter, dus dat klopt zo'n beetje. Iedere bak schakelt trouwens iets anders naar z'n lock-up, de een bij 75 en de ander bij 85, is nooit 100% vast.
Als de bak verder goed schakelt dan geen zorgen om maken. Lijkt me wel een goede combinatie, een 200 tdi heeft onderin meer kracht als een 300 tdi (met mechanische pomp...) dus zal ook wat vlotter van z'n plaats komen.
Gr, bart
Als de bak verder goed schakelt dan geen zorgen om maken. Lijkt me wel een goede combinatie, een 200 tdi heeft onderin meer kracht als een 300 tdi (met mechanische pomp...) dus zal ook wat vlotter van z'n plaats komen.
Gr, bart
-
lone ranger
Hi Bart bedankt voor je reactie, ik heb ook al eens een keer een setje van jou gehad (3,5 bak), wat het trouwens altijd tot volle tevredenheid gedaan heeft. Net als de range rover die ik van je gehad heb (Big Toe met 200 TDi) die heb ook nog steeds naast deze die ik nu gebouwd heb. En ja het loopt inderdaad perfect met 200 tdi/automaat. Het trekt gewoon aan 1 stuk door ( met een beetje extra brandstof) In ieder geval weet ik nu dat het gewoon normaal werkt, dus ook weer tevreden. Thanx
Richard
Richard
-
BEN110
wees blij dat hij zo vroeg schakelt als hij echt op de 80 zit is dit erg irritant op de vele 80 km wegen ik heb gelukkig ook en vroege
-
lone ranger
Hallo Ben, dat heb ik idd meer gehoord, die klacht is voornamelijk bij de 3,9 en de 300tdi. de oude 3,5 oftewel de 1e serie 4 traps ZF hadden de lock up bij 65 km/h. dat was veel economischer, maar scheen met het koppel van de 3,9 niet echt te matchen. Greetz richard