Ik merk dat bij dit koude weer het langer duurt voordat de dynamo gaat laden. Bij zomerse omstandigheden gaat mijn voltmeter naar 14 volt en het laadstroomlampje uit bij het einde van de straat. Vandaag moest ik veel langer rijden voordat het lampje uitgaat. Het laadstroomlampje moet natuurlijk al bij het starten uitgaan maar dit proces duurt al bijna 10 jaar. Ik vervang pas wanneer iets echt stuk is. Maar ik ben gewoon benieuwd wat de oorzaak hiervan kan zijn.
gr Ruuf
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/12/2010 14:29 door Rudolfo2.
laden wisselstroomdynamo bij koude LW IIa 1971
-
Joost88
Re: laden wisselstroomdynamo bij koude LW IIa 1971
De motor starten kost in de winter meer energie dan in de zomer en dus is je accu verder leeg.
Normaal moet hij meteen uitgaan als de motor loopt, ik denk dat er nu al iets 'echt stuk' is, maar je kunt natuurlijk doorrijden tot er niks meer gebeurd.
Normaal moet hij meteen uitgaan als de motor loopt, ik denk dat er nu al iets 'echt stuk' is, maar je kunt natuurlijk doorrijden tot er niks meer gebeurd.
-
Bart (fietseboer)
Re: laden wisselstroomdynamo bij koude LW IIa 1971
Denk dat het de koolborstels zijn.