200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
-
wijzerman
200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
Beste Prikkers,
90 2,5 NA wordt 90 200 Tdi
Kan ik de timer voor het gloeien weglaten?
Gewoon gloeien als de oude motor?
Bedankt alvast,
Jan
[www.mijnalbum.nl]
90 2,5 NA wordt 90 200 Tdi
Kan ik de timer voor het gloeien weglaten?
Gewoon gloeien als de oude motor?
Bedankt alvast,
Jan
[www.mijnalbum.nl]
-
Roy Bruurs
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
Dit volg ik even want moet bij mij nog een timer inbouwe voor voorgloeien (aangezien ze mijn contactslot ook hebben vervangen voor een 200tdi en ik dus geen voorgloeistand meer heb)
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0989eafaf96730bf6c84e76c89b7c6df', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13186190, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0989eafaf96730bf6c84e76c89b7c6df', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13186190, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
-
Tinus 110
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
volgens mij niet. Heb nml voor de zomer mijn 200 TDi (omgebouwd in April dit jaar) naar dieselspecialist gebracht. Die gaf mij aan dat de 'inbouwer' dat deel er niet in had gezet en 1 van de redenen was waarom de gloeistiften daarom teveel belast zouden worden. Geen idee of het klopt of niet maar ze hebben er 1 ingezet. Kostte wat - een setje van Bosch met relais en alles erbij. Moet zeggen dat hij daarna wel beter startte. Maar eerlijkheidshalve was de pomp ook op tijd gezet, verstuivers gereviseerd en alles x goed nagekeken. Daarna overigens geen startproblemen meer gehad.
[twitter.com]
web.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bbbdc68ff8ea66324ca7679284ece253', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Ftenbroeke%2F100150%2FDSC_1260small%2Fweb.jpg%3Fver%3D12963341170001', 'http://gallery.me.com/tenbroeke/100150/DSC_1260small/web.jpg?ver=12963341170001', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Ftenbroeke%2F100150%2FDSC_1260small%2Fweb.jpg%3Fver%3D12963341170001', '', 13186266, 600, 600, 'Loading image ...', false);
One-Ten 200Tdi SW - momenteel kamperend op www.campingmaka.be !
[twitter.com]
web.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bbbdc68ff8ea66324ca7679284ece253', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Ftenbroeke%2F100150%2FDSC_1260small%2Fweb.jpg%3Fver%3D12963341170001', 'http://gallery.me.com/tenbroeke/100150/DSC_1260small/web.jpg?ver=12963341170001', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Ftenbroeke%2F100150%2FDSC_1260small%2Fweb.jpg%3Fver%3D12963341170001', '', 13186266, 600, 600, 'Loading image ...', false);
One-Ten 200Tdi SW - momenteel kamperend op www.campingmaka.be !
-
Onnoke
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
Dag Jan,
Zou hem maar wel monteren. Bij het aankomende koude weer zou je hem nodig kunnen hebben.
Een goede 200Tdi start regulier gewoon zonder ook wel. Maar ja, zeker is zeker!!
Heb eventueel wel een aansluitschema voor je.
Zie ook mijn website.
Zou hem maar wel monteren. Bij het aankomende koude weer zou je hem nodig kunnen hebben.
Een goede 200Tdi start regulier gewoon zonder ook wel. Maar ja, zeker is zeker!!
Heb eventueel wel een aansluitschema voor je.
Zie ook mijn website.
-
Roy Bruurs
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
@jan zou je die mij kunnen malen? roybruurs@hotmail.com
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5259741c1a8941d8b9fc21dcf8bcd1c9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13186357, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5259741c1a8941d8b9fc21dcf8bcd1c9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13186357, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
hier ook een verzoek, Jan.
ik vermoed dat mijn 200TDi ook gloeiplugloos is....
pp apedinges eatamsterdam.nl
dank!!!
ik vermoed dat mijn 200TDi ook gloeiplugloos is....
pp apedinges eatamsterdam.nl
dank!!!
-
AadG
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
misschien een beetje tegen de stroom in, maar ik vind die timer een nadeel hebben.
Ook als de motor nog warm is gaat hij voorgloeien terwijl dit niet nodig is
Ik zou gewoon zelf even 5 sec timen en starten.
Ook als de motor nog warm is gaat hij voorgloeien terwijl dit niet nodig is
Ik zou gewoon zelf even 5 sec timen en starten.
-
Roy Bruurs
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
Dan kun je toch gewoon starten en word je timer niet meer bekrachtigd? Zie daar niet echt het probleem van in
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c7a488e01a53f68d0b27489193752f07', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13186391, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c7a488e01a53f68d0b27489193752f07', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13186391, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
-
wijzerman
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
Ja, Dat dacht ik dus ook. Gewoon even op z'n engels zelf tellen.
Dat is toch het enigste verschil? Liefst zo min mogelijk draden, ja toch?
Groeten,
Jan
Dat is toch het enigste verschil? Liefst zo min mogelijk draden, ja toch?
Groeten,
Jan
-
wijzerman
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
Ik heb dat schema nog niet. Maar wel gezien. De timer wordt geschakeld door dezelfde draad als de magneetklep op de brandstofpomp.
De timer is een afvalvertraags tijdrelais van 8 seconden. Spanning er op, dan gloeit hij acht seconden en dan klaar.
groeten,
Jan
De timer is een afvalvertraags tijdrelais van 8 seconden. Spanning er op, dan gloeit hij acht seconden en dan klaar.
groeten,
Jan
-
AadG
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
Nou ik heb geen hekel aan draadjes, daar leef ik van maar in dit geval is het niet nodig.Meer overbodig
-
Eric_1
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
Het voorgloeien kun je inderdaad zelf tellen dan wel achterwegen laten als hij warm is. Echter met de timer gloeit hij ook nog na als de motor gestart is. Dat heb je dan niet. Is dat nog van belang?
-
Puffino
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
klap klap klap klap!
Hoera, ik ben het met je eens, Aad.
Sterker nog, een goeie 200tdi, voorgloeien??
Bij -15 begint dat nodig te worden, eerder niet. Eerste tik en lopen.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Hoera, ik ben het met je eens, Aad.
Sterker nog, een goeie 200tdi, voorgloeien??
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
-
CamperChris
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
Ik heb de timer uit de disco overgenomen. daarbij moesten twee dunne, witte signaaldraadjes met elkaar verbonden worden (buiten de timer om).
@Puffino: een 200tdi heeft niet voor niets gloeistiften. Ik heb een jaar rond gereden zonder werkende gloeiers, in de zomer is dat niet zo'n problee, maar met lagere temperaturen (onder een graad of 10), start de motor toch wel lastig. Met de huidige vrieskou zal de accu het niet lang vol gaan houden als hij telkens zonder gloeien de motor aan moet zwengelen. Nu ik eindelijk de gloeieres weer heb aangesloten is het weer tikken-lopen.
gr, CamperChris
2012-08-19%2010.05.47.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c7df91d1ff482c36d591838dfdfa13aa', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-fvS5z0esvXA/UDXoBCAiTeI/AAAAAAAAD_8/9IQ07892Py8/s128/2012-08-19%2010.05.47.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', '', 13187291, 600, 600, 'Loading image ...', false); 2012-08-18%2007.43.09.jpg --> mod_embed_images_loadimage('48fa824ba15af62c677580608caaa3c7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-twsbQrrTwCE/UDXlCz2Sp0I/AAAAAAAAD-Y/_04A-2aeab8/s128/2012-08-18%2007.43.09.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', '', 13187291, 600, 600, 'Loading image ...', false);
<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>
@Puffino: een 200tdi heeft niet voor niets gloeistiften. Ik heb een jaar rond gereden zonder werkende gloeiers, in de zomer is dat niet zo'n problee, maar met lagere temperaturen (onder een graad of 10), start de motor toch wel lastig. Met de huidige vrieskou zal de accu het niet lang vol gaan houden als hij telkens zonder gloeien de motor aan moet zwengelen. Nu ik eindelijk de gloeieres weer heb aangesloten is het weer tikken-lopen.
gr, CamperChris
2012-08-19%2010.05.47.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c7df91d1ff482c36d591838dfdfa13aa', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-fvS5z0esvXA/UDXoBCAiTeI/AAAAAAAAD_8/9IQ07892Py8/s128/2012-08-19%2010.05.47.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', '', 13187291, 600, 600, 'Loading image ...', false); 2012-08-18%2007.43.09.jpg --> mod_embed_images_loadimage('48fa824ba15af62c677580608caaa3c7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-twsbQrrTwCE/UDXlCz2Sp0I/AAAAAAAAD-Y/_04A-2aeab8/s128/2012-08-18%2007.43.09.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', '', 13187291, 600, 600, 'Loading image ...', false);
<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>
-
Marc-my-Words
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
Eric_1 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het voorgloeien kun je inderdaad zelf tellen dan
> wel achterwegen laten als hij warm is. Echter met
> de timer gloeit hij ook nog na als de motor
> gestart is. Dat heb je dan niet. Is dat nog van
> belang?
Toen de (slimmere) timers in zwang kwamen werd als pluspunt gemeld: Rustiger/mooier ronddraaien bij koude motor en daarom dus minder herrie (ook wel "genagel" genoemd). De andere winst is dat je iets eerder kunt starten, dat werd niet expliciet gemeld maar is wel zo want de eerste omwentelingen bij echte kou zijn zonder toch wat zwaarder. Als je een goeie accu hebt kan je ook gewoon iets langer doorstarten (maar of dat nu bevorderlijk is?).
Ik had ooit een Renault met een stukke timer, kreeg toen als noodoplossing (was nog in de garantie) van een Belgische garagist een draadje mee en het advies om niet langer als enkele seconden (tot max 20 sec bij echte kou) handmatig de + met de gloeipluggen te verbinden.
Leuk detail: de garagist na eerst een "voor de hand liggend" draadje en brandde dus zijn vingers, maakte daarna een dubbele draad met wat meer mm2 en daarmee ging het .... de timer deed het vervolgens weer meestentijds vanzelf overigens.
Marc
-------------------------------------------------------
> Het voorgloeien kun je inderdaad zelf tellen dan
> wel achterwegen laten als hij warm is. Echter met
> de timer gloeit hij ook nog na als de motor
> gestart is. Dat heb je dan niet. Is dat nog van
> belang?
Toen de (slimmere) timers in zwang kwamen werd als pluspunt gemeld: Rustiger/mooier ronddraaien bij koude motor en daarom dus minder herrie (ook wel "genagel" genoemd). De andere winst is dat je iets eerder kunt starten, dat werd niet expliciet gemeld maar is wel zo want de eerste omwentelingen bij echte kou zijn zonder toch wat zwaarder. Als je een goeie accu hebt kan je ook gewoon iets langer doorstarten (maar of dat nu bevorderlijk is?).
Ik had ooit een Renault met een stukke timer, kreeg toen als noodoplossing (was nog in de garantie) van een Belgische garagist een draadje mee en het advies om niet langer als enkele seconden (tot max 20 sec bij echte kou) handmatig de + met de gloeipluggen te verbinden.
Leuk detail: de garagist na eerst een "voor de hand liggend" draadje en brandde dus zijn vingers, maakte daarna een dubbele draad met wat meer mm2 en daarmee ging het .... de timer deed het vervolgens weer meestentijds vanzelf overigens.
Marc
-
Bob met Piet
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
@ chris:
Ik heb ook het relais aangesloten wat nog bij de motor zat(of mis ik nog iets?), maar ik heb een zwart draadje aan de massa gelegd en niet meer.
Hij gloeit volgens mij wel, want starten deed die goed. Moet het nog meten om zeker te zijn. Maar het relais ging niet uit na een paar seconden. Kan dat dan liggen aan die 2 draadjes die jij beschrijft? En die moet je gewoon aan elkaar maken en dat is het?
Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr
--> mod_embed_images_loadimage('c3a6091b7d8e5aa780328c4306f02ba0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 13187545, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik heb ook het relais aangesloten wat nog bij de motor zat(of mis ik nog iets?), maar ik heb een zwart draadje aan de massa gelegd en niet meer.
Hij gloeit volgens mij wel, want starten deed die goed. Moet het nog meten om zeker te zijn. Maar het relais ging niet uit na een paar seconden. Kan dat dan liggen aan die 2 draadjes die jij beschrijft? En die moet je gewoon aan elkaar maken en dat is het?
Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr
--> mod_embed_images_loadimage('c3a6091b7d8e5aa780328c4306f02ba0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 13187545, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
AadG
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
Tuurlijk Chris.
Als het -5 is moet je voorgloeien.
Maar als jij even een boodschap gaat doen en weer snel terugkomt kan je zonder voorgloeien starten.
Oude series hebben geeneens een timer.
Zomers is het 1,2,3 lopen en s`winters 1,2,3,4,5,6,7,8,9 en lopen
Als het -5 is moet je voorgloeien.
Maar als jij even een boodschap gaat doen en weer snel terugkomt kan je zonder voorgloeien starten.
Oude series hebben geeneens een timer.
Zomers is het 1,2,3 lopen en s`winters 1,2,3,4,5,6,7,8,9 en lopen
-
Puffino
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
Ik heb bij temperaturen van -10 nog geen enkel probleem gehad, 's ochtends met koude motor. Serieus, twee tikken en lopen, als een zonnetje.
De ochtend er op bij -15 wel problemen, toen heb ik dus bij die temperaturen maar een geimproviseerde voorgloeier gemaakt. Anders kwam ik niet meer weg.
Dat kleine verschil is dus wel vrij wezenlijk voor mijn blokje.
Andere blokken hebben misschien bij andere temperaturen last. Ik denk dat ik kennelijk goeie verstuivers heb.... Maar dat is gevoel.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
De ochtend er op bij -15 wel problemen, toen heb ik dus bij die temperaturen maar een geimproviseerde voorgloeier gemaakt. Anders kwam ik niet meer weg.
Dat kleine verschil is dus wel vrij wezenlijk voor mijn blokje.
Andere blokken hebben misschien bij andere temperaturen last. Ik denk dat ik kennelijk goeie verstuivers heb.... Maar dat is gevoel.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
-
CamperChris
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
in mijn auto zat geen gloei-timer, maar alleen een gloei-relais. De twee witte draadjes zijn signaaldraadjes die op het oude relais zaten, dat relais heb ik verwijderd voor de timer-relais van de disco.
ik vond nog deze foto van de net ingebouwde motor.
GroteFoto-YQBX7LSC.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f8e121d6208dc0d51b82b116e72cc5d5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-YQBX7LSC.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YQBX7LSC.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-YQBX7LSC.jpg', '', 13188405, 600, 600, 'Loading image ...', false);
tegen het schutbord zitten 3 relais; de rechter is de gloeitimer met een dikke blauwe voeding en een bruin-gele naar de gloeiers toe. er onder hangen de 2 witte signaaldraadjes die ik verbonden heb met een zekeringetje, anders deed hij het niet..
@Puffino: ik denk dat zich hier het voordeel van een 24volt-systeem openbaart, jij hebt volgens mij meer startvermogen bij koude dan ik met een 12volt-systeem. Om de zelfde arbeid te leveren hoeft jou systeem op 24v nl maar de helft van het amperage te leveren.
gr, CamperChris
2012-08-19%2010.05.47.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6c9dd2dcbd4aeb697140a68ebbaed13a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-fvS5z0esvXA/UDXoBCAiTeI/AAAAAAAAD_8/9IQ07892Py8/s128/2012-08-19%2010.05.47.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', '', 13188405, 600, 600, 'Loading image ...', false); 2012-08-18%2007.43.09.jpg --> mod_embed_images_loadimage('95662236eb21d24717f197aa081aa9fd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-twsbQrrTwCE/UDXlCz2Sp0I/AAAAAAAAD-Y/_04A-2aeab8/s128/2012-08-18%2007.43.09.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', '', 13188405, 600, 600, 'Loading image ...', false);
<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/11/2010 13:45 door CamperChris.
ik vond nog deze foto van de net ingebouwde motor.
GroteFoto-YQBX7LSC.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f8e121d6208dc0d51b82b116e72cc5d5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-YQBX7LSC.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YQBX7LSC.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-YQBX7LSC.jpg', '', 13188405, 600, 600, 'Loading image ...', false);
tegen het schutbord zitten 3 relais; de rechter is de gloeitimer met een dikke blauwe voeding en een bruin-gele naar de gloeiers toe. er onder hangen de 2 witte signaaldraadjes die ik verbonden heb met een zekeringetje, anders deed hij het niet..
@Puffino: ik denk dat zich hier het voordeel van een 24volt-systeem openbaart, jij hebt volgens mij meer startvermogen bij koude dan ik met een 12volt-systeem. Om de zelfde arbeid te leveren hoeft jou systeem op 24v nl maar de helft van het amperage te leveren.
gr, CamperChris
2012-08-19%2010.05.47.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6c9dd2dcbd4aeb697140a68ebbaed13a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-fvS5z0esvXA/UDXoBCAiTeI/AAAAAAAAD_8/9IQ07892Py8/s128/2012-08-19%2010.05.47.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', '', 13188405, 600, 600, 'Loading image ...', false); 2012-08-18%2007.43.09.jpg --> mod_embed_images_loadimage('95662236eb21d24717f197aa081aa9fd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-twsbQrrTwCE/UDXlCz2Sp0I/AAAAAAAAD-Y/_04A-2aeab8/s128/2012-08-18%2007.43.09.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', '', 13188405, 600, 600, 'Loading image ...', false);
<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/11/2010 13:45 door CamperChris.
-
Bob met Piet
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
Oke, dan kan ik dat nog aanpassen. En je hebt geen massa draadje gelegd?
Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr
--> mod_embed_images_loadimage('215a8780a4cad4c5d6482255c8bf40c2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 13188532, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr
--> mod_embed_images_loadimage('215a8780a4cad4c5d6482255c8bf40c2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 13188532, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Puffino
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
Good point...
Ik gloeide overigens voor met 12V, vanaf mijn service systeem. Maar de starter inderdaad is 24V vanaf 24V boordnet-systeem.
Slimmerik, die had ik nog niet bedacht, dat dat verschil uit zou kunnen maken. Ik bedenk DUS nu meteen "kan dat wel verschil maken?". Of zit he tverschil in de zwaarte van mijn accu's (zwaaaar spul, iets te zware blue dynamic van Varta)
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Ik gloeide overigens voor met 12V, vanaf mijn service systeem. Maar de starter inderdaad is 24V vanaf 24V boordnet-systeem.
Slimmerik, die had ik nog niet bedacht, dat dat verschil uit zou kunnen maken. Ik bedenk DUS nu meteen "kan dat wel verschil maken?". Of zit he tverschil in de zwaarte van mijn accu's (zwaaaar spul, iets te zware blue dynamic van Varta)
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
-
Marc-my-Words
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
Puffino Schreef:
-------------------------------------------------------
> Good point...
>
> Ik gloeide overigens voor met 12V, vanaf mijn
> service systeem. Maar de starter inderdaad is 24V
> vanaf 24V boordnet-systeem.
>
> Slimmerik, die had ik nog niet bedacht, dat dat
> verschil uit zou kunnen maken. Ik bedenk DUS nu
> meteen "kan dat wel verschil maken?". Of zit he
> tverschil in de zwaarte van mijn accu's (zwaaaar
> spul, iets te zware blue dynamic van Varta)
't Scheelt natuurlijk wel aanmerkelijk dat een startmotor op 24V de motor direct rapido rond-draait.
Als je kijkt naar de "fossiele" diesel-startmethoden dan hangt het op compressie en/of een of andere (voor)verwarming.
Bij een goede vlotte compressie krijg je vanzelf al een boel warmte kado, en dus sowieso die compressie.
Marc
-------------------------------------------------------
> Good point...
>
> Ik gloeide overigens voor met 12V, vanaf mijn
> service systeem. Maar de starter inderdaad is 24V
> vanaf 24V boordnet-systeem.
>
> Slimmerik, die had ik nog niet bedacht, dat dat
> verschil uit zou kunnen maken. Ik bedenk DUS nu
> meteen "kan dat wel verschil maken?". Of zit he
> tverschil in de zwaarte van mijn accu's (zwaaaar
> spul, iets te zware blue dynamic van Varta)
't Scheelt natuurlijk wel aanmerkelijk dat een startmotor op 24V de motor direct rapido rond-draait.
Als je kijkt naar de "fossiele" diesel-startmethoden dan hangt het op compressie en/of een of andere (voor)verwarming.
Bij een goede vlotte compressie krijg je vanzelf al een boel warmte kado, en dus sowieso die compressie.
Marc
-
Roy Bruurs
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
Zou wel moeten lijkt mij bij een relais.
Schakeldraad vanaf het contactslot (bij een 200Tdi slot op contact zetten dat je accu lampje brand) Dan ff uitzoeken welk draadje je moet hebben doorlussen jaar de A1 van je relais (durf even niet te zeggen welk nummer dit op het relais heeft)
Dan inderdaad een massa vanaf de A2 van het realais (weer weet ik hier het nummer niet van)
Vervolgens was ik van plan om en 2,5mmq kabel te trekken vanaf de accu naar het relais (deze draad afzekeren met 30A? of wat trekt het systeem?)
Dan nog een 2,5mmq draad vanaf het relais naar de gloeiers. (gloeiers maken dan weer massa via blok)
het indicatie lampje van voorgloeien wil ik dan vanaf de 2,5mmq draad pakken die naar de gloeiers gaat. (iemand een idee waar deze kabel ligt bij een ninety met origineel een 2,5B ?)
Als er andere ideeën over het systeem bestaan dan hoor ik dit graag. Maar dit lijkt mij in mijn ogen de juiste manier.
Edit: Misschien de voeding vanaf de startmotor pakken ipv de accu zit ik nu te denken. En dan die draad afzekeren
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e05cf41fddd3bc565fddbd16393fadf5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13189538, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/11/2010 16:31 door Roy B.
Schakeldraad vanaf het contactslot (bij een 200Tdi slot op contact zetten dat je accu lampje brand) Dan ff uitzoeken welk draadje je moet hebben doorlussen jaar de A1 van je relais (durf even niet te zeggen welk nummer dit op het relais heeft)
Dan inderdaad een massa vanaf de A2 van het realais (weer weet ik hier het nummer niet van)
Vervolgens was ik van plan om en 2,5mmq kabel te trekken vanaf de accu naar het relais (deze draad afzekeren met 30A? of wat trekt het systeem?)
Dan nog een 2,5mmq draad vanaf het relais naar de gloeiers. (gloeiers maken dan weer massa via blok)
het indicatie lampje van voorgloeien wil ik dan vanaf de 2,5mmq draad pakken die naar de gloeiers gaat. (iemand een idee waar deze kabel ligt bij een ninety met origineel een 2,5B ?)
Als er andere ideeën over het systeem bestaan dan hoor ik dit graag. Maar dit lijkt mij in mijn ogen de juiste manier.
Edit: Misschien de voeding vanaf de startmotor pakken ipv de accu zit ik nu te denken. En dan die draad afzekeren
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e05cf41fddd3bc565fddbd16393fadf5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13189538, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/11/2010 16:31 door Roy B.
-
BEN110
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
maak hem temperatuur gestuurd is niet moeilijk en moderne auto doet dat ook zo mijn vorge auto ( 2007 citroeen jumper 2.2 ) gloeide niet als de temperatuur buiten boven de 0 graden was en ook niet als de motor warm was
-
Roy Bruurs
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
Tja je kunt ook te veel willen
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('aec2257d16bd2a9a4891be7dd78a736c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13190048, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('aec2257d16bd2a9a4891be7dd78a736c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13190048, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
-
ToyRoverlander
Re: 200 Tdi conversie bedrading wel of geen timer? FOTO's
Pffff... Timer is helemaal niet nodig, gewoon efkes tellen en hoppakee starten. Als ie een minuut gelopen heeft hoef je al niet eens meer te gloeien.
Ik heb gewoon een tuimelschakelaar (en relais). Ik zet hem aan, ga even goed zitten, zet de omvormers aan, pak de ipod, zet de muziek aan, en dan zwengel ik hem aan. Zodra die loopt zet ik de schakelaar weer uit en hopsakee, hobbelen maar. (of glijen en sturen met de rechtervoet nu met die sneeuw )
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Ik heb gewoon een tuimelschakelaar (en relais). Ik zet hem aan, ga even goed zitten, zet de omvormers aan, pak de ipod, zet de muziek aan, en dan zwengel ik hem aan. Zodra die loopt zet ik de schakelaar weer uit en hopsakee, hobbelen maar. (of glijen en sturen met de rechtervoet nu met die sneeuw )
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..