Iemand een trucje hiervoor? Het gaat om de sierdopjes van de wielmoeren van een Disco TD5. Ik wil graag ff wielen met winterbanden omleggen maar het plastic special tool wat bedoeld is voor het verwijderen van deze dopjes is stuk, de helft van de 'tanden' is afgebroken en met een tang krijg ik ze niet los omdat ik niet achter de rand van zo'n dopje kan komen.
Iemand een andere manier?
Groet Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2010 09:37 door Boelo.
Spoedje; sierdopjes wielmoeren verwijderen?!
-
RangeRoverClassic
Re: Spoedje; sierdopjes wielmoeren verwijderen?!
Ik weet niet of je dezelfde maat wielmoeren heb als ik op de RRC, maar ik kan de wielmoeren tegelijk met de sierdopjes losdraaien.
Ik gebruik een dopsleutel M 27 daarvoor misschien dat dat bij jou ook lukt. Succes
Ik gebruik een dopsleutel M 27 daarvoor misschien dat dat bij jou ook lukt. Succes
-
bareld
Dat lukt niet bij een disco.
Die dopjes moeten er af. ze zitten alleen op de antiediefstalmoeren. Heb je daar wel het hulpstukje voor?
Bij Profile tire center maakte de monteur mijn hulpstukje voor het sierdopje stuk.
Ze hadden die dingen gewoon op voorraad in allerlei maten omdat ze wel vaker stuk gaan.Ik kreeg dus gewoon een nieuwe mee.
Dus de tip is: Gewoon naar de dichtsbijzijnde bandenboer en een nieuwe halen.
Die dopjes moeten er af. ze zitten alleen op de antiediefstalmoeren. Heb je daar wel het hulpstukje voor?
Bij Profile tire center maakte de monteur mijn hulpstukje voor het sierdopje stuk.
Ze hadden die dingen gewoon op voorraad in allerlei maten omdat ze wel vaker stuk gaan.Ik kreeg dus gewoon een nieuwe mee.
Dus de tip is: Gewoon naar de dichtsbijzijnde bandenboer en een nieuwe halen.
-
Boelo
Hoi Bareld,
Tooltje is stuk zoals ik al schreef, maar zie nu ook dat de wielsleutel van de slotmoeren stuk is, deze is ooko misbruikt in het verleden, dus kan sowieso de slotmoeren niet losmaken.
Tooltje verkrijgbaar bij bandenboer berrijp ik, sleutel voor slotmoer verkrijgbaar bij de dealer neem ik aan?
Groet Boelo
bareld Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat lukt niet bij een disco.
> Die dopjes moeten er af. ze zitten alleen op de
> antiediefstalmoeren. Heb je daar wel het
> hulpstukje voor?
>
> Bij Profile tire center maakte de monteur mijn
> hulpstukje voor het sierdopje stuk.
> Ze hadden die dingen gewoon op voorraad in
> allerlei maten omdat ze wel vaker stuk gaan.Ik
> kreeg dus gewoon een nieuwe mee.
>
> Dus de tip is: Gewoon naar de dichtsbijzijnde
> bandenboer en een nieuwe halen.
Tooltje is stuk zoals ik al schreef, maar zie nu ook dat de wielsleutel van de slotmoeren stuk is, deze is ooko misbruikt in het verleden, dus kan sowieso de slotmoeren niet losmaken.
Tooltje verkrijgbaar bij bandenboer berrijp ik, sleutel voor slotmoer verkrijgbaar bij de dealer neem ik aan?
Groet Boelo
bareld Schreef:
> Dat lukt niet bij een disco.
> Die dopjes moeten er af. ze zitten alleen op de
> antiediefstalmoeren. Heb je daar wel het
> hulpstukje voor?
>
> Bij Profile tire center maakte de monteur mijn
> hulpstukje voor het sierdopje stuk.
> Ze hadden die dingen gewoon op voorraad in
> allerlei maten omdat ze wel vaker stuk gaan.Ik
> kreeg dus gewoon een nieuwe mee.
>
> Dus de tip is: Gewoon naar de dichtsbijzijnde
> bandenboer en een nieuwe halen.
-
bareld
Ik denk dat je de slotmoer adapter via een dealer moet regelen. En als je daar toch heen moet zal hij ook wel een hulpstukje hebben.
Als je in de buurt woont mag je die van mij ook wel gebruiken maar de adapter zal wel niet passen
Als je in de buurt woont mag je die van mij ook wel gebruiken maar de adapter zal wel niet passen
-
bas88pickup
Boelo Schreef:
> sleutel voor slotmoer verkrijgbaar bij de dealer
> neem ik aan?
Ja, er staat een letter op, dat is de code voor de sleutel, moeten ze wel bestellen.
> sleutel voor slotmoer verkrijgbaar bij de dealer
> neem ik aan?
Ja, er staat een letter op, dat is de code voor de sleutel, moeten ze wel bestellen.