hallo allemaal,
mijn huidige benzine-leidingen zijn van staal, helemaal verroest dus.
- wat is het beste materiaal om een benzine-leiding van te maken?
- moet hij perse boven op de chassisbalk bevestigd zijn? is er iemand die hem ergens anders heeft gemonteerd ivm het vuil wat er tussen gaat liggen?
- als ik later op diesel wil gaan rijden, moet ik dan nu al voorbereidingen treffen of ergens rekening mee houden?
wie o wie heeft ervaring??
wat is de beste benzine leiding?
-
Joost88
Re: wat is de beste benzine leiding?
Ik heb bij mijn andere auto een kunststof leiding gemonteerd helemaal van tank tot motor (c.a. 5 meter)
Is een soort harde kunststof, volgens mij is het van oorsprong een luchtleiding.
Ik kan wel eens kijken of er een codering op staat zodat het materiaal te achterhalen is.
Het gaat in ieder geval 2 jaar goed, lost dus niet op in benzine en kan ook niet gaan roesten.
Als er door een leiding benzine heen kan, dan zal het met diesel ook wel goed gaan lijkt me.
Is een soort harde kunststof, volgens mij is het van oorsprong een luchtleiding.
Ik kan wel eens kijken of er een codering op staat zodat het materiaal te achterhalen is.
Het gaat in ieder geval 2 jaar goed, lost dus niet op in benzine en kan ook niet gaan roesten.
Als er door een leiding benzine heen kan, dan zal het met diesel ook wel goed gaan lijkt me.
-
BEN110
vervangen door kunststof neem zuurbestendig martiaal als je later op plantaardig olie wil rijden
-
slang
[landrover.startpagina.nl]
even zoeken op ptfe of brandstofleiding
even zoeken op ptfe of brandstofleiding