Motor stottert/hapert op benzine, knalt op gas (series 3, stage
-
Beaub
Motor stottert/hapert op benzine, knalt op gas (series 3, stage
Is net het ene probleem opgelost, met het niet willen starten, doet er zich al weer een nieuw probleem voor.
Als ik weg rij op gas en hij komt te hoog in de toeren (boven de 2500), krijg ik een behoorlijke knal, ik vermoed in de uitlaat. Iedere keer weer schrik je je een ongeluk.
Op benzine knalt er niets, maar stottert/hapert hij behoorlijk, ook met name bij een hoger toerental.
Ik begin me, zeker met dat geknal, behoorlijk ongemakkelijk te voelen in de auto: dus maar snel naar huis gereden en de auto weer geparkeerd.
Iemand een idee waar dit probleem door veroorzaakt kan worden, en beter nog: hoe het weer op te lossen?
Groet,
Beau
Als ik weg rij op gas en hij komt te hoog in de toeren (boven de 2500), krijg ik een behoorlijke knal, ik vermoed in de uitlaat. Iedere keer weer schrik je je een ongeluk.
Op benzine knalt er niets, maar stottert/hapert hij behoorlijk, ook met name bij een hoger toerental.
Ik begin me, zeker met dat geknal, behoorlijk ongemakkelijk te voelen in de auto: dus maar snel naar huis gereden en de auto weer geparkeerd.
Iemand een idee waar dit probleem door veroorzaakt kan worden, en beter nog: hoe het weer op te lossen?
Groet,
Beau
-
Dirk109
Re: Motor stottert/hapert op benzine, knalt op gas (series 3, st
Je onsteking staat niet op tijd.Op gas moet hij nog wat vroeger staan dan op benzine(4 tot 6 graden).
Als hij al iets te laat staat op benzine(waardoor hij al slecht loopt) zal dat op gas alleen maar slechter zijn en knallen veroorzaken.
Mogelijk dat je stroomverdelerhuis niet goed vast zit en iets verdraaid is.
Dus deze dan ook iets terug draaien en controleren met de strobolamp of afstellampje.
Dirk109
Als hij al iets te laat staat op benzine(waardoor hij al slecht loopt) zal dat op gas alleen maar slechter zijn en knallen veroorzaken.
Mogelijk dat je stroomverdelerhuis niet goed vast zit en iets verdraaid is.
Dus deze dan ook iets terug draaien en controleren met de strobolamp of afstellampje.
Dirk109
-
jan klevering
Hallo!
Dit kan inderdaad een verkeerd afgestelde onsteking zijn,
controleer dit en mocht dit niet het geval zijn lijkt het mij een gevalletje condensator kapot !
deze veroorzaakt de meest rare motor problemen stotteren, happeren, knallen en stoten enzz
Succes !
groeten
Dit kan inderdaad een verkeerd afgestelde onsteking zijn,
controleer dit en mocht dit niet het geval zijn lijkt het mij een gevalletje condensator kapot !
deze veroorzaakt de meest rare motor problemen stotteren, happeren, knallen en stoten enzz
Succes !
groeten
-
sjorsboomschors/aka/PP
bougies nieuw, juiste afstand, rotor, verdeelkap, luchtfilter, bougiekabels/bobinekabel, vernieuwd?
vacuumlek??
je hebt last van backfire, en is dus idd een ontstekingsprobleem
vacuumlek??
je hebt last van backfire, en is dus idd een ontstekingsprobleem
-
Beaub
Is het afstellen van de ontsteking een makkelijk klusje, of is dat iets waarvoor ik beter even langs de garage kan rijden?
Heb het nog nooit gedaan, dus heb zo op het eerste moment geen idee hoe ik dit zou moeten aanpakken.
Heb het nog nooit gedaan, dus heb zo op het eerste moment geen idee hoe ik dit zou moeten aanpakken.
-
sjorsboomschors/aka/PP
ik zou even langs een LPG boer rijden, heeft ook een CO apparaat
-
jack van dijk
De rover v8 voelt zich het beste met champion RN11Ycc bougie, 9 uit de 10 dat het is opgelost. Ik heb diverse vervangers gehad en iedere keer binnen 2 maanden afslaan-backfaire- etc
succes
succes