Vraagje mbt starten --------- 3.5 ltr EFI V8
-
Maurice Bastings
Vraagje mbt starten --------- 3.5 ltr EFI V8
Dit is zo'n beetje mijn eerst ervaring met een V8 blok omdat ik vooral diesel.
Het betreft een 3.5 ltr. EFI V8 in een RRC.
Deze start soms gewoon normaal, om niet te zeggen, gewoon goed.
Er zijn echter ook dagen dat het starten maar errrrrruuuuug moeizaam gaat.
In beide gevallen als de motor loopt, gaat hij wat in zijn toerental heen en weer.
Slaat dan ook soms af. Deels natuurlijk te wijten aan de koude motor maar ik vind dat wisselend goed/slecht starten zo raar.
Warm loopt de motor eigenlijk perfect.
De auto start op benzine en schakelt bij 2000 rpm over op LPG.
Wat zou ik eens kunnen proberen om een verbetering te realiseren??
Bij voorbaat dank!
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
Range Rover Classic V8 EFI
[mauricebastings.jouwweb.nl]
Het betreft een 3.5 ltr. EFI V8 in een RRC.
Deze start soms gewoon normaal, om niet te zeggen, gewoon goed.
Er zijn echter ook dagen dat het starten maar errrrrruuuuug moeizaam gaat.
In beide gevallen als de motor loopt, gaat hij wat in zijn toerental heen en weer.
Slaat dan ook soms af. Deels natuurlijk te wijten aan de koude motor maar ik vind dat wisselend goed/slecht starten zo raar.
Warm loopt de motor eigenlijk perfect.
De auto start op benzine en schakelt bij 2000 rpm over op LPG.
Wat zou ik eens kunnen proberen om een verbetering te realiseren??
Bij voorbaat dank!
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
-
Bert Dijkema
Re: Vraagje mbt starten --------- 3.5 ltr EFI V8
Zou het kunnen zijn dat het slechte starten is als het buiten erg vochtig is??
Dan zou ik eens kijken naar de bougiekabels en verdelerkap.
Als deze niet al te best meer zijn kan dit ook het op en neer gaan van het toerental kunnen verklaren.
Is de 3.5 EFI redelijk gevoelig voor.
Groet Bert
Dan zou ik eens kijken naar de bougiekabels en verdelerkap.
Als deze niet al te best meer zijn kan dit ook het op en neer gaan van het toerental kunnen verklaren.
Is de 3.5 EFI redelijk gevoelig voor.
Groet Bert
-
Symon
Als het door het vochtige weer komt wil WD40 nog wel eens helpen
Gr symon
Gr symon
-
Maurice Bastings
Dag Bert,
Die richting dacht ik eerst ook in. Toen ben ik het wat beter gaan volgen en blijkt dat het ene moment de motor goed start. Als ik hem dan even laat lopen, start hij de ene keer weer goed. De andere keer minder.
Bougiekabels heb ik allemaal los gehad, schoon gemaakt en gechecked. Er zit een nieuwe verdelerkap en rotor op.
Dat heeft geen verbetering gegeven.
Mvg, Maurice
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
Die richting dacht ik eerst ook in. Toen ben ik het wat beter gaan volgen en blijkt dat het ene moment de motor goed start. Als ik hem dan even laat lopen, start hij de ene keer weer goed. De andere keer minder.
Bougiekabels heb ik allemaal los gehad, schoon gemaakt en gechecked. Er zit een nieuwe verdelerkap en rotor op.
Dat heeft geen verbetering gegeven.
Mvg, Maurice
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
-
Mrah
Kan heel goed aan de luchtmeetklep liggen. Die wil wel eens een beetje blijven hangen. Goed schoonmaken wil nog wel eens helpen.
Ook kan de extra luchtschuif vervuild zijn. Ultrasoon laten reinigen helpt vaak goed.
Die van mij heeft dezelfde problemen. Als hij maar start, aanslaat en verder goed loopt heb ik er niet zoveel moeite mee maar je zult het wel perfect willen hebben.
Ook kan de extra luchtschuif vervuild zijn. Ultrasoon laten reinigen helpt vaak goed.
Die van mij heeft dezelfde problemen. Als hij maar start, aanslaat en verder goed loopt heb ik er niet zoveel moeite mee maar je zult het wel perfect willen hebben.
-
Maurice Bastings
Hoi Mrah,
Dank voor je reactie.
Ik wil het niet persee perfect hebben (alhoewel ) maar ik zou wel graag weten waar het aan ligt.
Mvg, Maurice
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
Dank voor je reactie.
Ik wil het niet persee perfect hebben (alhoewel ) maar ik zou wel graag weten waar het aan ligt.
Mvg, Maurice
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
-
Mrah
De ene ochtend is het ijskoud en denk je van te voren: het zal niet meevallen met starten. Vervolgens is het 1 tik en gelijk goed op toeren. Volgende keer is het mistig vochtig maar wel warmer en gaat kan het het veel moeizamer gaan.
Ik denk dan dat het bi-metaaltje in de extra luchtschuif door de enorme kou zoveel kracht heeft dat het de luchtschuif blijkbaar wel goed openkrijgt en dus een probleemloze koude start geeft.
Soms sta ik met warme motor een tijdje voor het stoplicht te wachten. Als je dan gas geeft bij groen licht is het net of ie even wil afslaan. Ik denk dan dat de luchtmeetklep beetje plakt of zo en op die manier traag reageert.
De EFI's van die tijd staan bekend om dit soort problemen. De onderdelen zijn alleen zo prijzig dus ik laat het maar zo...
Hij rijdt verder uitstekend en daar gaat het om.
Ik denk dan dat het bi-metaaltje in de extra luchtschuif door de enorme kou zoveel kracht heeft dat het de luchtschuif blijkbaar wel goed openkrijgt en dus een probleemloze koude start geeft.
Soms sta ik met warme motor een tijdje voor het stoplicht te wachten. Als je dan gas geeft bij groen licht is het net of ie even wil afslaan. Ik denk dan dat de luchtmeetklep beetje plakt of zo en op die manier traag reageert.
De EFI's van die tijd staan bekend om dit soort problemen. De onderdelen zijn alleen zo prijzig dus ik laat het maar zo...
Hij rijdt verder uitstekend en daar gaat het om.