Na een overvloedig modderbad, start mijn Td5 niet meer. Startmotor gereviseerd, accu opgeladen, zekeringen ok, alle lampen in dashboard ok, relais klikt en toch niets.
Het aanslepen is geen probleem, hij start meteen.
Heeft er iemand een idee?
Bedankt,
Herko
Td5 Start niet na modderbad
-
Tim Prins
Re: Td5 Start niet na modderbad
Hmmm klinkt bekend, had ik met een Defender 110 300TDI na hele dag zwaar gewerkt te hebben op het strand, afspoelen bij de brandweer. Slaat spontaan af en niet meer aan de gang te krijgen. Had geen plus meer op de brandstofpompsolenoid. Ik verdenk het alarm. Iemand suggesties?
-
Jeroenm
Hallo Herko,
controleer ook je massa aansluitingen eens.
Groet,
Jeroenm
controleer ook je massa aansluitingen eens.
Groet,
Jeroenm
-
Andrew Colville
bedoel je dat de startmotor relais klikt? dat heb ik af en toe namelijk ook bij mijn Td5 stater, die ook heeft gezwommen op de lansaard, maar tot heden start hij 9 v/d/ 10 x wel al moet ik een paar keer de sleutel draaien.
misschien is de revisie dan toch niet geheel geslaagd? ik heb recent voor een 300 tdi na drie keer een revisie wegens een zelfde probleem toch maar een splinter nieuwe gemonteerd probleem opgelost.
Is je alarm afstandsbediening nog wel ingeleerd, misschien dat de AS10 alarm de kluts kwijt is na het los halen van de accu polen, tijdens het wisselen van de starter, voor het her inleren je instructie boekje of je WP handboek.
Groetjes Andrew
misschien is de revisie dan toch niet geheel geslaagd? ik heb recent voor een 300 tdi na drie keer een revisie wegens een zelfde probleem toch maar een splinter nieuwe gemonteerd probleem opgelost.
Is je alarm afstandsbediening nog wel ingeleerd, misschien dat de AS10 alarm de kluts kwijt is na het los halen van de accu polen, tijdens het wisselen van de starter, voor het her inleren je instructie boekje of je WP handboek.
Groetjes Andrew
-
Herko
Re: Td5 Start niet na modderbad - gelukt
Gelukt: de startmotor heeft 2 stroomdraden en als je de direct voeding vergeet aan te sluiten werkt de bendix wel, maar de motor niet... Ik had deze 2e draad juist lekker hoog weg gebonden, ivm constante spanning. Schaam me diep.
Bedankt,
Herko
Bedankt,
Herko