een vak apart
-
kcire
een vak apart
[link.marktplaats.nl]
Wat is er niet goed aan deze advertentie en waarom niet? Een slagroomtaart voor de winnaar van deze vraag en een bonus voor wie kan uitleggen hoe zoiets mogelijk is. Wie er in de afgelopen tijd nog een lightweight miste heeft vandaag misschien mazzel.
Wat is er niet goed aan deze advertentie en waarom niet? Een slagroomtaart voor de winnaar van deze vraag en een bonus voor wie kan uitleggen hoe zoiets mogelijk is. Wie er in de afgelopen tijd nog een lightweight miste heeft vandaag misschien mazzel.
-
kcire
Re: een vak apart
Het kenteken klopt in elk geval wel bij de RDW, het is echt 1965 !!! In Sollihull gaan ze hiervan ook serieus op hun kop krabben.
-
Boelo
Re: een vak apart
Bij nader inzien mijn reactie(s) verwijderd!
Groet Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/11/2010 00:08 door Boelo.
Groet Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/11/2010 00:08 door Boelo.
-
Roelie
Re: een vak apart
Volgens mij wel LW schutbord alleen ander (ouder chassis) denk ik.
Zal misschien begin jaren 90 omgebouwd zijn.
maar waarom is hier dan niet op gereageerd.
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('57634f820cc57f9a78b9ce9e36e7d469', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 13130265, 600, 600, 'Loading image ...', false);
klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012
Zal misschien begin jaren 90 omgebouwd zijn.
maar waarom is hier dan niet op gereageerd.
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('57634f820cc57f9a78b9ce9e36e7d469', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 13130265, 600, 600, 'Loading image ...', false);
klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012
-
kcire
Re: een vak apart
Helaas, dat is niet wat er hier niet in orde is. Met het verschil in type kom je een klein beetje in de richting, met het zoeken op internet naar de historie van de lightweight kom je sneller achter het antwoord. Hint; "back tot the future"
-
kcire
Re: een vak apart
Warmer, maar nog niet helemaal warm. Wat betreft hoofdruimte, ik ga altijd naar de kapper, pas ik weer een paar weken in mijn auto. Daarna plak ik weer aan het dak.
-
kcire
Re: een vak apart
De spanning stijgt merk ik. Nee, bijna goed.
Iets met kenteken en bouwjaar en type en bouwjaar.
Meer een slechte rekensom, een fout zoals je niet vaak ziet
Iets met kenteken en bouwjaar en type en bouwjaar.
Meer een slechte rekensom, een fout zoals je niet vaak ziet
-
Wilco Vaneman
Re: een vak apart
Als je kijkt op de site met dit adres History van de Light Weight. staat dat de productie in 1968 is begonnen.
De light weight van de advertentie heeft als bouwjaar 1965.???
Dus back to the future. Taart verdiend????????????
Gr Wilco
De light weight van de advertentie heeft als bouwjaar 1965.???
Dus back to the future. Taart verdiend????????????
Gr Wilco
-
Martijn ten Broeke
Re: een vak apart
Eeen leightweigt was pas leverbaar vanaf de jaren '70?
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4d6e64af4d7922fd9e4b4dc07663d9ee', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 13130489, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4d6e64af4d7922fd9e4b4dc07663d9ee', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 13130489, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
kcire
Re: een vak apart
Wel, iemand zal het wel raden maar volgens mij klopt er niet aan het plaatje dat een lightweight uit 1965 uberhaupt bestaat, met het prototype is pas in 1965 begonnen en de eerste productie van de lightweight is uit 1968.
Dit kenteken kan dus nooit op deze auto horen, de wagen is ergens uit 1975/80 ( 88 SIII)
Een chassis wissel is ook niet het geval, de RDW zou nooit hierop deze papieren afgeven maar een volledig nieuw kenteken en bouwjaar.
Welke wissel hier heeft plaatsgevonden, wel, het verdient de prijs van stomkop supreme.
Alsof je een Toyota prius met papieren van een Corolla verkoopt, het is wel mooi Toyota !
Dit kenteken kan dus nooit op deze auto horen, de wagen is ergens uit 1975/80 ( 88 SIII)
Een chassis wissel is ook niet het geval, de RDW zou nooit hierop deze papieren afgeven maar een volledig nieuw kenteken en bouwjaar.
Welke wissel hier heeft plaatsgevonden, wel, het verdient de prijs van stomkop supreme.
Alsof je een Toyota prius met papieren van een Corolla verkoopt, het is wel mooi Toyota !
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: een vak apart
nogmaals:
Quotewiki Although a very few prototypes had been built between 1965 and 1967, and about six pre-production models early in 1968
Quotewiki Although a very few prototypes had been built between 1965 and 1967, and about six pre-production models early in 1968
-
kcire
Re: een vak apart
Very few, en vermoedelijk geen in een Slll uitvoering van het NL leger.
Kortom, we geloven niet echt dat dit een origineel ding is uit 1965, of wel soms. Not very likely.
Kortom, we geloven niet echt dat dit een origineel ding is uit 1965, of wel soms. Not very likely.
-
kcire
Re: een vak apart
Nee hoor, je hebt het ding eerlijk verdiend. Even kijken hoe ik je die taart kan bezorgen. Heb je een mailadres?
-
Paul Stroink (One-Ten)
Re: een vak apart
Het lijkt mij gewoon een 88 met een latere lightweight body er op.
RDW-technisch gezien niks mis mee. Als het chassis en motor origineel zijn, is het geen probleem om er een andere body op te zetten, blijf je keurig binnen de 1/3 regeling.
Sterker nog, de 1/3 regeling is pas in de jaren 90 ofzo (???) ingevoerd, daarvoor was er nog veel meer toegestaan qua ombouwprojecten, dus kan het zéker... maar dus nu ook nog wel....
RDW-technisch gezien niks mis mee. Als het chassis en motor origineel zijn, is het geen probleem om er een andere body op te zetten, blijf je keurig binnen de 1/3 regeling.
Sterker nog, de 1/3 regeling is pas in de jaren 90 ofzo (???) ingevoerd, daarvoor was er nog veel meer toegestaan qua ombouwprojecten, dus kan het zéker... maar dus nu ook nog wel....
-
huib
Re: een vak apart
mischien lightweight body op serie 2 chassis?er zijn wel mensen die een paar outriggers wat steunen en een achterbalk kunnen vervangen.blijf je volgens mij ook nog binnen de 2/3 regeling
-
Wilco Vaneman
Re: een vak apart
Hallo
Ik weet niet of het handig is om me mail adres zo op het forum te zetten.
Gr Wilco Vaneman
Ik weet niet of het handig is om me mail adres zo op het forum te zetten.
Gr Wilco Vaneman
-
Martijn ten Broeke
Re: een vak apart
Jammer, net een minuutje te laat
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5245587677c428ec6c8da8ec214b1df5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 13130697, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5245587677c428ec6c8da8ec214b1df5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 13130697, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Henk Bossinade
Re: een vak apart
kcire ,Waarom denk jij dat het een SIII is van het NL leger
? Lijkt me meer een MOD wagen . Vr gr Henk B.
-
Henk Bossinade
Re: een vak apart
Paul,als ik naar de achterbalk kijk , is deze volgens mij militair . Vr gr Henk B.
-
Exfietser
Re: een vak apart
Afgezien van het bouwjaar ziet dat ding er helemaal niet verkeerd uit. Ik zou dat ding gewoon kopen als alle papieren en nummers in orde zijn.
Als ik de motor op de foto zie, lijkt die er redelijk orgineel uit te zien zonder grote verbouwing achter de rug te hebben. Ook de onderdelen in de motor ruimte op het schutbord zien er uit alsof daar altijd zo opgezeten hebben. Verder heeft die een militaire achterbalk. De hardtop zal er wel naderhand opgezet zijn. Maar dat is zo te zien wel netjes gedaan. Hij past erg goed. Verder zie ik naast het stuur iets met twee rode drukknoppen en in de achterbak ook een paar extra electrische kasten. Electrische onderdelen zoals je ze vind in Exmod wagens inderdaad en niet in de nederlandse ex legerwagens. En ook deze electrische dingen zien er erg origineel uit.
Als dit een mega ombouw project zou zijn lijkt mij dat deze dingen er toch wel uit gehaald zouden zijn of verandert. Het hoeft natuurlijk niet maar ik heb de indruk dat veel mensen al die extra electrische dingen die ze niet gebruiken liever kwijt dan rijk zijn. Uitzondering daarop zijn misschien zendamateurs en mensen die uit historisch oogpunt de wagen het liefst zo origineel mogelijk willen hebben. Die laatsten vallen dan meteen al af als de wagen zo'n grote verbouwing gehad zou hebben. Originaliteit is dan al ver te zoeken natuurlijk. Blijven zendamateurs over. Kleine kans dacht ik.
Als ik een lightweigt zou willen hebben is dit best wel een mooie denk ik. Voor zover ik het van foto's kan zien. Ik denk niet dat hij verbouwd is. Hoe dat dan kan met het bouwjaar weet ik ook niet. Misschien toch een van de eerste?
Arnold.
Als ik de motor op de foto zie, lijkt die er redelijk orgineel uit te zien zonder grote verbouwing achter de rug te hebben. Ook de onderdelen in de motor ruimte op het schutbord zien er uit alsof daar altijd zo opgezeten hebben. Verder heeft die een militaire achterbalk. De hardtop zal er wel naderhand opgezet zijn. Maar dat is zo te zien wel netjes gedaan. Hij past erg goed. Verder zie ik naast het stuur iets met twee rode drukknoppen en in de achterbak ook een paar extra electrische kasten. Electrische onderdelen zoals je ze vind in Exmod wagens inderdaad en niet in de nederlandse ex legerwagens. En ook deze electrische dingen zien er erg origineel uit.
Als dit een mega ombouw project zou zijn lijkt mij dat deze dingen er toch wel uit gehaald zouden zijn of verandert. Het hoeft natuurlijk niet maar ik heb de indruk dat veel mensen al die extra electrische dingen die ze niet gebruiken liever kwijt dan rijk zijn. Uitzondering daarop zijn misschien zendamateurs en mensen die uit historisch oogpunt de wagen het liefst zo origineel mogelijk willen hebben. Die laatsten vallen dan meteen al af als de wagen zo'n grote verbouwing gehad zou hebben. Originaliteit is dan al ver te zoeken natuurlijk. Blijven zendamateurs over. Kleine kans dacht ik.
Als ik een lightweigt zou willen hebben is dit best wel een mooie denk ik. Voor zover ik het van foto's kan zien. Ik denk niet dat hij verbouwd is. Hoe dat dan kan met het bouwjaar weet ik ook niet. Misschien toch een van de eerste?
Arnold.
-
Marco 109
Re: een vak apart
Misschien weet Marcel het wel.
Dus stuur hem een mailtje als je echte antwoorden wil.....
Dus stuur hem een mailtje als je echte antwoorden wil.....
-
Puffino
Re: een vak apart
Enne, heb je ook even contact gehad met Marcel, de verkoper? Wat vind die er van dat je dit zo doet? Misschien dat marcel WEL heel goed weet wat het "probleem" zou zijn. Als dat er al is.
Waarom post je dit opeens onder een andere naam dan je eigen? Wat is jouw probleem hiermee?
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Waarom post je dit opeens onder een andere naam dan je eigen? Wat is jouw probleem hiermee?
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
-
Exfietser
Re: een vak apart
Je hebt gelijk Sander. Ik zie zo op het oog niets verkeerds aan die wagen. Zelfs als hij 10 jaar jonger zou zijn. Dan verandert er belastingtechnisch niets. En dat is toch waar die omkatters het voor doen. Gewoon om de belasting te ontduiken. Je weet het pas echt als je Marcel even opbelt. Dit soort postings vind ik eigenlijk maar niets. Als er dan nog een gegronde reden is maar 1965 en 1968 is maar drie jaar? En is het echt onmogelijk dat er niet al hele vroege exemplaren waren. Ik denk dat alleen landrover dat weet. In ieder geval onvoldoende reden om een verkoper in discrediet te brengen.
Arnold.
Arnold.
-
Hermen Vlothuizen
Re: een vak apart
Nu was er ruim een jaar geleden een zekere Erick die een appeltje met Marcel te schillen meende te hebben. Ik vraag me af of we hier te maken hebben met een magische wederopstanding van deze Erick? Zie:
[landrover.startpagina.nl]
Hermen
[landrover.startpagina.nl]
Hermen
-
kcire
Re: een vak apart
Wat mijn probleem is: ik ben destijds getild met mijn landrover, de persoon die het wrak uiteindelijk overnam heeft het grootste gedonder bij de RDW gehad en de papieren mogen inleveren. Die "wagen" kwam ook bij Marcel Vonk vandaan.
In dit geval is er duidelijk ergens gerotzooid en word er geen originele auto aangeboden maar een samenraapsel waarbij type en kenteken niet overeen komen. In de advertentie word beweerd dat het een light weight is uit 1965. Dat is dus al de eerste in correctheid.
Op dit draadje werd dit door een paar mensen afgedaan als geen probleem, ging me ineens een lichtje branden. Een van die mensen wilde mij destijds "helpen" met een ander chassis en bood 3 stukken chassis aan die ik gewoon op maat moest zagen en aan elkaar moest lassen en hier en daar wat dichtmaken en dan kwam het wel goed. Dat voor de vrienden prijs van 400 euro.
En dan zijn er nog mensen verbaasd dat de mooie net gekochte landrover bij die joviale handelaar-hobbyist met gereviseerd blok ineens kapot gaat na 20 kilometer of het ding breekt na een verkeersdrempel.
Ik denk dat ik een vrij goed beeld heb gekregen van wie en wat en wel en niet deugd in landrover-land, en persoonlijk hoef ik nooit meer een landrover. Bij geen enkele oldtimer club heb ik zoveel geldwolven gezien, een paar goede mensen daargelaten. Wat ik nu doe is in elk geval proberen anderen te waarschuwen voor zaken die niet kloppen, ik had de forum beheerder dit al eerder gemeld maar die heeft zich er niet in willen mengen.
In dit geval is er duidelijk ergens gerotzooid en word er geen originele auto aangeboden maar een samenraapsel waarbij type en kenteken niet overeen komen. In de advertentie word beweerd dat het een light weight is uit 1965. Dat is dus al de eerste in correctheid.
Op dit draadje werd dit door een paar mensen afgedaan als geen probleem, ging me ineens een lichtje branden. Een van die mensen wilde mij destijds "helpen" met een ander chassis en bood 3 stukken chassis aan die ik gewoon op maat moest zagen en aan elkaar moest lassen en hier en daar wat dichtmaken en dan kwam het wel goed. Dat voor de vrienden prijs van 400 euro.
En dan zijn er nog mensen verbaasd dat de mooie net gekochte landrover bij die joviale handelaar-hobbyist met gereviseerd blok ineens kapot gaat na 20 kilometer of het ding breekt na een verkeersdrempel.
Ik denk dat ik een vrij goed beeld heb gekregen van wie en wat en wel en niet deugd in landrover-land, en persoonlijk hoef ik nooit meer een landrover. Bij geen enkele oldtimer club heb ik zoveel geldwolven gezien, een paar goede mensen daargelaten. Wat ik nu doe is in elk geval proberen anderen te waarschuwen voor zaken die niet kloppen, ik had de forum beheerder dit al eerder gemeld maar die heeft zich er niet in willen mengen.
-
kcire
Re: een vak apart
Goh, wat denk je nou zelf. Mijn vriendschap met Marcel zal heel lang voortduren. Zijn misbruik van de ontheffing van milieuvergunningen op hobby basis heb ik ook al aan de kaak gesteld. Hij dupeert andere echte hobbyisten ermee. Nu is zijn bedrijf officieel gevestigd in een honden trimsalon.
Als je snel geld wil verdienen zonder gewetensvragen moet je het halen bij lieden die er genoeg van hebben, die vergeten makkelijker. Wie niet eerlijk zijn geld wil verdienen moet niet klagen als niet iedereen daarvoor gaat juichen.
Vergeven en vergeten is een luxe voor hen die genoeg geld hebben en te laf zijn hun mond open te doen.
Als je snel geld wil verdienen zonder gewetensvragen moet je het halen bij lieden die er genoeg van hebben, die vergeten makkelijker. Wie niet eerlijk zijn geld wil verdienen moet niet klagen als niet iedereen daarvoor gaat juichen.
Vergeven en vergeten is een luxe voor hen die genoeg geld hebben en te laf zijn hun mond open te doen.
-
Jacaranda
Re: een vak apart
Erick, ik kan maar 1 goedbedoeld advis geven : Zoek ajb profesionel hulp !
Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje
jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a744a506602e915ac2cf845393227557', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 13131616, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje
jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a744a506602e915ac2cf845393227557', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 13131616, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
jamaar
Re: een vak apart
je hebt groot gelijk
dat is voor mij ook 1 van de redenen waarom ik nog maar heel zelden reageer op dit prikbord.
de andere reden is dat er vaak niet goed gelezen word en er heel graag iets neergekwakt word dat werkelijk nergens op slaat
probeer je mensen te waarschuwen dat er verkeerde remschoenen in de handel zijn zal ik wel niet voor de goede auto gekregen hebben, kom niet bij mij met dat soort onzin na 25 jaar weet ik echt wel wat voor remmen er onder zitten.
er zijn gewoon te veel heilige huisjes en te veel onzin roepers op dit forum ondertussen
en als er dan iets of topic verschijnt is het hek weer van de dam
nee ik heb geen hond, wel gehad kruising s bernard mechelse herder
ja ik rij motor yamaha xtx 660
en ja ook in mijn landrover zat een nestje van een roodborstje
ook een ratten nest
blijf wel mee lezen en heel soms stuur ik mensen dan een pm want ik heb werkelijk geen zin meer in het vele gezeur hier
gr P
sorry moest het even kwijt
dat is voor mij ook 1 van de redenen waarom ik nog maar heel zelden reageer op dit prikbord.
de andere reden is dat er vaak niet goed gelezen word en er heel graag iets neergekwakt word dat werkelijk nergens op slaat
probeer je mensen te waarschuwen dat er verkeerde remschoenen in de handel zijn zal ik wel niet voor de goede auto gekregen hebben, kom niet bij mij met dat soort onzin na 25 jaar weet ik echt wel wat voor remmen er onder zitten.
er zijn gewoon te veel heilige huisjes en te veel onzin roepers op dit forum ondertussen
en als er dan iets of topic verschijnt is het hek weer van de dam
nee ik heb geen hond, wel gehad kruising s bernard mechelse herder
ja ik rij motor yamaha xtx 660
en ja ook in mijn landrover zat een nestje van een roodborstje
ook een ratten nest
blijf wel mee lezen en heel soms stuur ik mensen dan een pm want ik heb werkelijk geen zin meer in het vele gezeur hier
gr P
sorry moest het even kwijt
-
Wilco Vaneman
Re: een vak apart
Hallo Erick
Ik vind het OK als iemand waarschuwd op een forum van liefhebbers van een merk/type auto zoals landrover, voor auto's, handelaren of anderen hobbyisten, maar ik wil daar dan niet een taart mee verdienen als lachende derde.
Het zou wel beter zijn als de verkoper wel even meld dat het een omgebouwde auto betreft, of het moet één van de prototype zijn geweest. Ik ga er van uit dat hij als handelaar/hobbyist dat ook wel weet. Uit het chassisnummer kan je herleiden wat het originele model en of type het is geweest.
Zo heeft mijn LR 109 ex.nl leger het volgende chassis nummer. SALBCAG2AA en dan 6 cijvers.
1 Geographic Region: S = Europe
2 Country: A = United Kingdom
3 Manufacturer: L = British Leyland/Land Rover
4,5Model B = Series III
6 Wheelbase C = 109" and 1 ton
7 Body type A = Truck Cab, Soft Top or Hard Top (Utility body)
8 Engine G = 2.25l diesel
9 Steering/transmission 2 = LHD, 4 speed
10 Modelvariant/modelyear A = up to 1983-1984
11 Assembly location A = Solihull
12-17 =Serial nummer
Dus ik mag aannemen dat een handelaar zo'n lijstje bij de hand heeft als hij een auto koopt of inruilt en dus weet wat voor soort auto het is. (Lijstje verklaring idendentificatienummer is te vinden op internet. Waar weet ik niet meer.)
Als mijn LR de uitstraling had gehad van een defender dan zou er een lichtje moeten gaan branden.
Dus Erick, laat de taart maar zitten. We zijn weer even leuk bezig geweest en we waren van de straat. Konden we ook geen kattekwaad uithalen.
Gr Wilco Vaneman
Ik vind het OK als iemand waarschuwd op een forum van liefhebbers van een merk/type auto zoals landrover, voor auto's, handelaren of anderen hobbyisten, maar ik wil daar dan niet een taart mee verdienen als lachende derde.
Het zou wel beter zijn als de verkoper wel even meld dat het een omgebouwde auto betreft, of het moet één van de prototype zijn geweest. Ik ga er van uit dat hij als handelaar/hobbyist dat ook wel weet. Uit het chassisnummer kan je herleiden wat het originele model en of type het is geweest.
Zo heeft mijn LR 109 ex.nl leger het volgende chassis nummer. SALBCAG2AA en dan 6 cijvers.
1 Geographic Region: S = Europe
2 Country: A = United Kingdom
3 Manufacturer: L = British Leyland/Land Rover
4,5Model B = Series III
6 Wheelbase C = 109" and 1 ton
7 Body type A = Truck Cab, Soft Top or Hard Top (Utility body)
8 Engine G = 2.25l diesel
9 Steering/transmission 2 = LHD, 4 speed
10 Modelvariant/modelyear A = up to 1983-1984
11 Assembly location A = Solihull
12-17 =Serial nummer
Dus ik mag aannemen dat een handelaar zo'n lijstje bij de hand heeft als hij een auto koopt of inruilt en dus weet wat voor soort auto het is. (Lijstje verklaring idendentificatienummer is te vinden op internet. Waar weet ik niet meer.)
Als mijn LR de uitstraling had gehad van een defender dan zou er een lichtje moeten gaan branden.
Dus Erick, laat de taart maar zitten. We zijn weer even leuk bezig geweest en we waren van de straat. Konden we ook geen kattekwaad uithalen.
Gr Wilco Vaneman
-
Puffino
Re: een vak apart
Schil dat appeltje dan met hem en laat de rest op dit bord er buiten, als deze mensen je toch niet aanstaan.
Ik snap je frustratie, en ja, tuurlijk zitten hier geldwolven! Hier zitten namelijk MENSEN en zo zijn mensen nou eenmaal. Wat echter opvalt is dat de allerhande hulp, bijeenkomsten, sleutelmomenten, ritten, transporten en zelfs hele weekenden die deze mensen organiseren, zonder winstbejag, zo ontzettend gezellig, vrolijk en rustig er aan toegaan. Het woord "prikkerstraief" zal misschien nooit de Van Dale halen, maar er gebeuren hier de gekste dingen tegen een pak koeken of een flesje wijn. Op de gekste momenten. Desnoods midden in de nacht, maar hulp zal iemand krijgen.
Tuurlijk zitten daar mensen tussen die onbewust of bewust de boel flessen. Maar dat lost men doorgaans onder elkaar op, te beginnen met het vertrouwen er ook uit te komen. En niet door naamloos een ander aan de publiekelijke schandpaal te nagelen met het eerste het beste voorbeeld van iets dat misschien niet deugt. Het getuigt van een zekere mate van zeuren (onverzettelijk en herhaaldelijk je gelijk willen halen) door maar door te blijven gaan over iets dat door velen hier wordt betwijfeld en elke discussie te moeten willen winnen. Zonder de verkoper in dit geval even te benaderen.
Nu ik jouw naam omdraaiend en dit berichtje lees eindelijk snap wat jouw probleem is, kan ik je alleen maar zeggen: ik vind het jammer dat je op deze manier uit de bocht vliegt. We hebben naar aanleiding van vorige affaire contact gehad, waardoor ik meer respect voor je kreeg, ik hoop dat je dat niet gaat kapotmaken.
Sterkte en ik hoop dat je er boven kunt komen, ik bedoel boven jezelf.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Ik snap je frustratie, en ja, tuurlijk zitten hier geldwolven! Hier zitten namelijk MENSEN en zo zijn mensen nou eenmaal. Wat echter opvalt is dat de allerhande hulp, bijeenkomsten, sleutelmomenten, ritten, transporten en zelfs hele weekenden die deze mensen organiseren, zonder winstbejag, zo ontzettend gezellig, vrolijk en rustig er aan toegaan. Het woord "prikkerstraief" zal misschien nooit de Van Dale halen, maar er gebeuren hier de gekste dingen tegen een pak koeken of een flesje wijn. Op de gekste momenten. Desnoods midden in de nacht, maar hulp zal iemand krijgen.
Tuurlijk zitten daar mensen tussen die onbewust of bewust de boel flessen. Maar dat lost men doorgaans onder elkaar op, te beginnen met het vertrouwen er ook uit te komen. En niet door naamloos een ander aan de publiekelijke schandpaal te nagelen met het eerste het beste voorbeeld van iets dat misschien niet deugt. Het getuigt van een zekere mate van zeuren (onverzettelijk en herhaaldelijk je gelijk willen halen) door maar door te blijven gaan over iets dat door velen hier wordt betwijfeld en elke discussie te moeten willen winnen. Zonder de verkoper in dit geval even te benaderen.
Nu ik jouw naam omdraaiend en dit berichtje lees eindelijk snap wat jouw probleem is, kan ik je alleen maar zeggen: ik vind het jammer dat je op deze manier uit de bocht vliegt. We hebben naar aanleiding van vorige affaire contact gehad, waardoor ik meer respect voor je kreeg, ik hoop dat je dat niet gaat kapotmaken.
Sterkte en ik hoop dat je er boven kunt komen, ik bedoel boven jezelf.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
-
Nick
Re: een vak apart
Hallo Roelie,
op mijn vraag is kwa ombouwen (denk ik) niet gereageerd omdat een range rover 'opknappen'/ombouwen met range rover spullen niets raars is.
Een LW is toch echt een ander type, kwa vorm in ieder geval, dan een 88 IIa uit 65...
dat is mijn mening, verder ga ik wel regelmatig naar de kapper maar dit haalt niet veel uit helaas.
groeten, nick
op mijn vraag is kwa ombouwen (denk ik) niet gereageerd omdat een range rover 'opknappen'/ombouwen met range rover spullen niets raars is.
Een LW is toch echt een ander type, kwa vorm in ieder geval, dan een 88 IIa uit 65...
dat is mijn mening, verder ga ik wel regelmatig naar de kapper maar dit haalt niet veel uit helaas.
groeten, nick
-
Marco 109
Re: een vak apart
O, maar nu snap ik het.
Je bent gewoon jaloers dat iemand succes heeft.
Je bent gewoon jaloers dat iemand succes heeft.
-
vossehoff
Re: een vak apart
Ik heb prikkers jou de wereld aan hulp en advies zien aanbieden, als je dan nog steeds zo denkt over de land rover community denk ik dat het inderdaad maar beter is dat je geen land rover meer neemt. En denk je niet dat het misschien voor je bloeddruk beter is als niet steeds weer hier komt rondspoken (als we je echt zo gek maken als je voor doet).
Maar mocht je ooit van gedachte veranderen dan ben je welkom voor een kop koffie en een ritje hier in het mooie noorden.
gr Niels
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/11/2010 20:58 door vossehoff.
Maar mocht je ooit van gedachte veranderen dan ben je welkom voor een kop koffie en een ritje hier in het mooie noorden.
gr Niels
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/11/2010 20:58 door vossehoff.
-
Davy
Re: een vak apart
Even recaputileren:
Je hebt geen Land Rover
Je wil ook geen Land Rover
De meeste Land Rover eigenaren/prikkers zijn geldwolven in jouw ogen
Je post hier onder een schuilnaam
Je enige missie is zoals ook uit je eerdere postings blijkt je gram halen tegen één enkel persoon
S*dem**ter toch aub snel op van dit forum
Je hebt geen Land Rover
Je wil ook geen Land Rover
De meeste Land Rover eigenaren/prikkers zijn geldwolven in jouw ogen
Je post hier onder een schuilnaam
Je enige missie is zoals ook uit je eerdere postings blijkt je gram halen tegen één enkel persoon
S*dem**ter toch aub snel op van dit forum
-
René de Geeter
Re: een vak apart
BEN110 Schreef:
-------------------------------------------------------
> hee het sneeuwt buiten ik ga glijden met de 110
>
Glijden ?????
Mag je wel eens fatsoenlijke banden monteren
-------------------------------------------------------
> hee het sneeuwt buiten ik ga glijden met de 110
>
Glijden ?????
Mag je wel eens fatsoenlijke banden monteren
-
Roelie
Re: een vak apart
Wie zegt dat hij met de auto gaat.
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8a25d9885fad93da9e52c879922c970e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 13191122, 600, 600, 'Loading image ...', false);
klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8a25d9885fad93da9e52c879922c970e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 13191122, 600, 600, 'Loading image ...', false);
klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012