Boost velgen op 1985 defender assen kan dat met Paddock spacers?
-
wijzerman
Boost velgen op 1985 defender assen kan dat met Paddock spacers?
Beste Prikkers,
Heeft iemand ervaring met bovenstaande combinatie?
[www.paddockspares.com]
Alvast bedankt voor de reacties. ook bedankt voor alle reacties op voorgaande vragen.
De 200 Tdi zit er bijna in.
Groeten,
Jan
Heeft iemand ervaring met bovenstaande combinatie?
[www.paddockspares.com]
Alvast bedankt voor de reacties. ook bedankt voor alle reacties op voorgaande vragen.
De 200 Tdi zit er bijna in.
Groeten,
Jan
-
Bart van Dessel
Re: Boost velgen op 1985 defender assen kan dat met Paddock spac
moet volgens mij gewoon passen. Ook zonder spacers. Mét spacers heb je in het terrein veel voordelen, alleen op het asfalt is het een stukkie minder,
gr, Bart
gr, Bart
-
Paul Stroink, One-Ten.nl
Ja, met spacers passen Boost velgen uitstekend.
Eventueel kan je ook dunnere spacers plaatsen, maar dan passen de dopjes in het gat van de velg niet meer. dunnere spacers van een mm of 5 a 6 heb ik denk ik nog wel een setje van liggen.
Zonder spacers gaan boost velgen niet passen, zonder de velgen aan de binnenkant aan te passen en dat is zonde.
(had jij met de boost velgen onder je brandweer range geen spacers gebruikt Bart?)
Eventueel kan je ook dunnere spacers plaatsen, maar dan passen de dopjes in het gat van de velg niet meer. dunnere spacers van een mm of 5 a 6 heb ik denk ik nog wel een setje van liggen.
Zonder spacers gaan boost velgen niet passen, zonder de velgen aan de binnenkant aan te passen en dat is zonde.
(had jij met de boost velgen onder je brandweer range geen spacers gebruikt Bart?)
-
Erwin 110TD5
volgens mij past da nie als je trommelremmerij hebt op je achteras....
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
-
Bart van Dessel
Onder de brandweer heb ik andere assen van een jongere RRC geplaatst, met stabilisatorstangen, je moet er wat voor over hebben
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Hans 109V8
Asphalt minder?
Hoe bedoel je Bart? Stuurt zwaarder?
(zit ook aan zo'n set te denken)
Grt
Hans
Hoe bedoel je Bart? Stuurt zwaarder?
(zit ook aan zo'n set te denken)
Grt
Hans
-
Marc-my-Words
hans 109V8 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Asphalt minder?
> Hoe bedoel je Bart? Stuurt zwaarder?
> (zit ook aan zo'n set te denken)
>
> Grt
> Hans
En ik vroeg me ook al af wat de winst in het terrein is.
Vlgs mij zijn de "winstpunten" Looks (voor wie daar gevoelig voor is), en stuuruitslag (voor wie dikke banden heeft).
En verder dus bij wijze van adapter-plate.
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/11/2010 10:52 door Marc-my-Words.
> Asphalt minder?
> Hoe bedoel je Bart? Stuurt zwaarder?
> (zit ook aan zo'n set te denken)
>
> Grt
> Hans
En ik vroeg me ook al af wat de winst in het terrein is.
Vlgs mij zijn de "winstpunten" Looks (voor wie daar gevoelig voor is), en stuuruitslag (voor wie dikke banden heeft).
En verder dus bij wijze van adapter-plate.
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/11/2010 10:52 door Marc-my-Words.
-
Wim
Als je het spacerverhaal niet wil.
Even een houtbovenfreesje door het asgat halen (van de binnenzijde natuurlijk) en het past.
Centercap gaat er niet op, maar steekt je kunstof naafkapje doorheen.
Net of het zo hoort.
Groet Wim
Even een houtbovenfreesje door het asgat halen (van de binnenzijde natuurlijk) en het past.
Centercap gaat er niet op, maar steekt je kunstof naafkapje doorheen.
Net of het zo hoort.
Groet Wim
-
Bart van Dessel
Op het asfalt heb je sneller last van spoorvorming en de auto wordt wat zweveriger en minder stabiel, vraag Bram RRC maar 'ns, die is vorig jaar over de kop gegaan met RRC en trailer met RRC erop, nadat hij de spoorverbreders had verwijderd was het weggedrag vele malen beter. In het terrein heb je inderdaad meer stuuruitslag, je banden komen niet zo snel aan je hockeysticks, en door de bredere spoorbreedte kun je nét effe langs een diep modderspoor waar al tig anderen gereden hebben.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
BEN110
ik had het zelfde probleem achteras paste zonder problemen voor heb ik het opgelost met carrosserie ringen uiteraard zonder center kap maar misstaat niet ik vond spacers erg duur en de carrosserie ringen zijn van staal en passen pressies over de m 14 en de buiten diameter is dusdanig dat het volledige oppervlakte van de velg aansluit op de ringen
-
Scratch
Marc-my-Words Schreef:
> hans 109V8 Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Asphalt minder?
> > Hoe bedoel je Bart? Stuurt zwaarder?
> > (zit ook aan zo'n set te denken)
> >
> > Grt
> > Hans
>
> En ik vroeg me ook al af wat de winst in het
> terrein is.
>
> Vlgs mij zijn de "winstpunten" Looks (voor wie
> daar gevoelig voor is), en stuuruitslag (voor wie
> dikke banden heeft).
> En verder dus bij wijze van adapter-plate.
>
> Marc
Ik dacht al, hoe lang zou het duren.
> hans 109V8 Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Asphalt minder?
> > Hoe bedoel je Bart? Stuurt zwaarder?
> > (zit ook aan zo'n set te denken)
> >
> > Grt
> > Hans
>
> En ik vroeg me ook al af wat de winst in het
> terrein is.
>
> Vlgs mij zijn de "winstpunten" Looks (voor wie
> daar gevoelig voor is), en stuuruitslag (voor wie
> dikke banden heeft).
> En verder dus bij wijze van adapter-plate.
>
> Marc
Ik dacht al, hoe lang zou het duren.
-
Erwin
of dat nu de beste oplossing is?? dan liet ik er toch liever stalen velgen op! de velg draagt normaal op zijn hele naaf en bij jou nu nog maar op 5 carrosserie ringen. Ik zou er niet voor kiezen hoor!
-
Marc-my-Words
Ik zou ook liever een hele grote ring met 6 gaten zien (1 groot gat in het midden en 5 rondom) dan draagt een en ander een stuk beter.
Zal eigenlijk ook wel niet mogen (want die carrosserie-ringen mogen vast en zeker niet van de APK) maar als je die ring netjes passend op de naaf maakt en "vastplakt", bijv met wat zwart vet en de ring verder een gebruikt uiterlijk heeft dan ziet niemand het, althans niet op het eerste gezicht.
Knelpunt blijft - zeker met carrosserie-ringen - dat het wiel minder goed draagt en tegelijk de bouteinden doordat ze over een langere arm belast worden ook weer net iets minder "doen" mbt het op de plek houden van het wiel.
Zal eigenlijk ook wel niet mogen (want die carrosserie-ringen mogen vast en zeker niet van de APK) maar als je die ring netjes passend op de naaf maakt en "vastplakt", bijv met wat zwart vet en de ring verder een gebruikt uiterlijk heeft dan ziet niemand het, althans niet op het eerste gezicht.
Knelpunt blijft - zeker met carrosserie-ringen - dat het wiel minder goed draagt en tegelijk de bouteinden doordat ze over een langere arm belast worden ook weer net iets minder "doen" mbt het op de plek houden van het wiel.
-
Bart van Dessel
Oude stalen wielen zitten ook niet op de naaf gecentreerd, tenminste die van een RR, alleen met de bouten gecentreerd, dus dat maakt niks uit. Natuurlijk zijn mooie Boost velgen veel mooier dan die lelijke stalen wielen, maar gelukkig, smaken verschillen.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Marc-my-Words
Ja ja, gelukkig zijn die Boost velgen zoveel mooier dat ik zo nu en dan een lelijke stalen velg met prima bandje kan scoren voor een promo-prijsje.
-
BEN110
de carrosserie ringen zijn groter als het contact oppervlak van de velg zijn harder als de spacers van aluminium de moeren zitten er net zo ver op als de standaard moeren zouden zitten de as naaf maakt ook contant met de velg wat met de meeste spacers niet zou zijn en vind het daarom en goede oplossing je hebt maar en paar mm nodig bij de apk kijken ze er niet naar wat ze wel doen met spacers uit vreesen is ook en oplossing maar voelt niet goed