Maat tandwiel hoogte oliepomp
-
PaulRRC
Maat tandwiel hoogte oliepomp
Hoi,
Weet iemand de hoogtemaat van de tandwielen van een oliepomp (met de korte as, nieuw type)
De pomp die er nu opzit is het oude type, deze helemaal gereviseerd. Oliedruklampje gaat uit, maar bij de oliedrukmeter schommelt tussen de 0 en 2 bar bij warme motor. Ik heb nu een nieuw type huis op het oog, diepte 28mm, maar wil dit checken met de tandwielen. Kan hier geen maat van vinden. Wie heeft deze maat? Het is de tandwielen met de korte as en pen. Alvast bedankt
Weet iemand de hoogtemaat van de tandwielen van een oliepomp (met de korte as, nieuw type)
De pomp die er nu opzit is het oude type, deze helemaal gereviseerd. Oliedruklampje gaat uit, maar bij de oliedrukmeter schommelt tussen de 0 en 2 bar bij warme motor. Ik heb nu een nieuw type huis op het oog, diepte 28mm, maar wil dit checken met de tandwielen. Kan hier geen maat van vinden. Wie heeft deze maat? Het is de tandwielen met de korte as en pen. Alvast bedankt
-
PaulRRC
Niemand? Maat tandwiel hoogte oliepomp
Niemand die mij de maat kan vertellen hoogte tandwiel of het nieuwe type (korte as) het oliehuisdiepte.
Ik kan nl een cover kopen met een diepte maat van 28mm, maar weet niet zeker of dit het nieuwe type is.
Ik kan nl een cover kopen met een diepte maat van 28mm, maar weet niet zeker of dit het nieuwe type is.
-
Benno
Re: Maat tandwiel hoogte oliepomp
Als de oliedruk schommelt zou het ook nog kunnen dat de overdrukklep lekt. Controleer die eens een keer.
Benno
Benno
-
PaulRRC
Hoi Benno,
Het rare is dat het olielampje uitblijft, goed werkt. Maar waar zit de overdrukklep? Is dat achter de grote bout (veer met plunjer). Koude motor 2 bar, warm 0-2 bar op de meter. Dacht zelf aan de sensor, scheurtje in membraam. Motor heeft nu bijelkaar 4 uur gelopen na revisie.
Het rare is dat het olielampje uitblijft, goed werkt. Maar waar zit de overdrukklep? Is dat achter de grote bout (veer met plunjer). Koude motor 2 bar, warm 0-2 bar op de meter. Dacht zelf aan de sensor, scheurtje in membraam. Motor heeft nu bijelkaar 4 uur gelopen na revisie.
-
Dennis101
De tandwielen van het oude type pomp zijn 22,2 mm hoog en van het nieuwere type 26,5 mm.
Dennis B
Dennis B
-
PaulRRC
Mannen bedankt. Ga het nieuwe type monteren.
Meteen een revisiesetje voor de pomp bestellen, bij wie kan ik dat het beste doen?
Meteen een revisiesetje voor de pomp bestellen, bij wie kan ik dat het beste doen?
-
Benno
2 bar koud is aan de lage kant. Acvhter de grote bout zit inderdaad de overdruksensor. Een stalen cilindertje met veer en kogeltje. Deze regelt de maximale oliedruk. Als deze plunjer klemt of vast zit heb je lage oliedruk (meestal). Je zou hem kunnen losmaken om te controleren (let op wegspringende veertjes).
Succes met zoeken,
Benno
Succes met zoeken,
Benno