Hoe plekken op carosserie bij te werken?
-
Gretl
Hoe plekken op carosserie bij te werken?
Hallo,
ook mijn defender ontkomt niet aan lelijke plekken op het aluminium. Achterdeur, randen onder de ramen, her en der zitten bobbels onder de lak op het aluminium.
Dit wil ik graag wegwerken.
Wie-o-wie kan me tips geven? Gewoon de schuurmachine d'r op zetten, pirmeren en afspuiten of is het toch iets ingewikkelder?
alvast dank voor tips en het meedenken.
gr.
Toro
ook mijn defender ontkomt niet aan lelijke plekken op het aluminium. Achterdeur, randen onder de ramen, her en der zitten bobbels onder de lak op het aluminium.
Dit wil ik graag wegwerken.
Wie-o-wie kan me tips geven? Gewoon de schuurmachine d'r op zetten, pirmeren en afspuiten of is het toch iets ingewikkelder?
alvast dank voor tips en het meedenken.
gr.
Toro
-
Michel
Re: Hoe plekken op carosserie bij te werken?
Vooral ook de oorzaak weghalen: de reactie tussen het stalen deurframe en het alu plaat, anders heb je het zo weer....
-
Marc-my-Words
Toro,
Ik heb al eens een gelijke vraag gesteld, onder de titel "witte schimmel". De zoekfunctie is niet al te overtuigend (en het is al lang geleden), maar ik herinner me zeer adequaat lijkende antwoorden. Ik moet bekennen dat ik het probleem even had geparkeerd, en vervolgens de harde werkelijkheid mijn probleem in de goot liet belanden.
Samengevat kwam het erop neer dat je de schimmel zo goed mogelijk lokaal moest uitroeien en daarna met een passende grondering en lak weer moest afdekken. Het is een gevalletje "Plug and Pray" : Plug de "schimmel"plekken en dan Pray .... vooral veel kruisjes slaan, rozenkransen bidden, etc. en hopen dat het opperwezen je genadig is en de schimmel weg blijft. Echt erg is het niet overigens die witte schimmel, in het ergste geval ontstaan er kleine gaatjes, maar dat duurt even. Mooi is het niet dat is zeker, maar de alu-huid draagt (letterlijk) weinig bij aan de integriteit van de auto.
Marc
Ik heb al eens een gelijke vraag gesteld, onder de titel "witte schimmel". De zoekfunctie is niet al te overtuigend (en het is al lang geleden), maar ik herinner me zeer adequaat lijkende antwoorden. Ik moet bekennen dat ik het probleem even had geparkeerd, en vervolgens de harde werkelijkheid mijn probleem in de goot liet belanden.
Samengevat kwam het erop neer dat je de schimmel zo goed mogelijk lokaal moest uitroeien en daarna met een passende grondering en lak weer moest afdekken. Het is een gevalletje "Plug and Pray" : Plug de "schimmel"plekken en dan Pray .... vooral veel kruisjes slaan, rozenkransen bidden, etc. en hopen dat het opperwezen je genadig is en de schimmel weg blijft. Echt erg is het niet overigens die witte schimmel, in het ergste geval ontstaan er kleine gaatjes, maar dat duurt even. Mooi is het niet dat is zeker, maar de alu-huid draagt (letterlijk) weinig bij aan de integriteit van de auto.
Marc
-
Frans Mien Mesjien
Grondig opschuren en witte spul weg borstelen met een staalborstel dan een 2 komponenten epoxyprimer (Sigma Cover 280) erop. Die primer heeft een vullende eigenschap en hecht ontzettend goed. Op die primer kan je goed een polyesterplamuur zetten, neem dan een "zachte" versie (van Motip bv). Een "zachte" versie gaat beter op aluminium. Op de plamuur twee lagen grondlak en uiteindelijk aflakken. De plamuur NIET met waterproof schuren, altijd droog werken. De grondlak kan je wel met waterproof opschuren.
Ziet er misschien ingewikkeld uit, maar valt wel mee hoor.
Succes.
Ziet er misschien ingewikkeld uit, maar valt wel mee hoor.
Succes.
-
Gretl
Dank Frans,
als je het over aflakken e.d. hebt bedoel je dat met een kwast? Ik heb een metallic lak op de auto en spuit 't liever met een bus. Kan dat met de grondlak ook?
gr.
Toro
als je het over aflakken e.d. hebt bedoel je dat met een kwast? Ik heb een metallic lak op de auto en spuit 't liever met een bus. Kan dat met de grondlak ook?
gr.
Toro
-
patrick
Mischien heb je heir wat aan.groetjes patrick [www.paintman.co.uk]
-
AadG
30 cm rondom weghakken en een plaat alu er overheen poppen.
Tìs nie mooi maar wel effectief
Tìs nie mooi maar wel effectief
-
Ploertje
Klinkt als een adequaat middel.
Waar kan ik de hiervoor benodigde tools vinden?
In het zelfde vak als de vlekkenschaar?
Richard
Waar kan ik de hiervoor benodigde tools vinden?
In het zelfde vak als de vlekkenschaar?
Richard
-
Gretl
ach.... als aad een lange nacht heeft gehad, gaat-ie rare dingen denken....
ik houd 't in het achterhoofd....
ik houd 't in het achterhoofd....
-
Frans Mien Mesjien
De epoxyprimer kan je kwasten en daarna opschuren om het glad te maken. De rest gewoon met een spuitbus of compressor en spuit doen.