Gloeispiralen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
dwarsligger

Gloeispiralen

Bericht door dwarsligger »

Ik heb net bij mijn ambu de gloeispiralen vervangen, sinds ongeveer 2 jaar starte Dwarsligger slecht als het koud was.

Twee jaar geleden zijn de verstuivers gereviseerd (inspuitopening van verstuiver 3 was gescheurt), sindsdien starte hij slecht, ik weet dit echter aan een mogelijk lek in de retourleidingen.

Begin oktober bij van Dam een setje gloeispiralen meegenomen en deze vandaag ingebouwd. Bij het uitbouwen zijn van twee spiralen (cilinder 2 en 3) de aansluitbout afgebroken, uit het blok kwamen ze makkelijk los..

Bij de gloeispiraal van cilinder 3 was het hele spiraaltje verdwenen (waarschijnlijk verbrandt door de lekkende verstuiver), aangezien ik niet geloof dat deze tijdens het uitbouwen afgebroken is (geen breukvlak meer te zien, alles egaal zwart en sindsdien 25.000km gerteden) ga ik de kop niet lichten.

Wat ik echter vreemd vindt is dat het voorgloeilampje al die tijd gewoon aanging tijdens het voorgloeien ondanks dat de spiralen in serie staan, eigenlijk had deze niet mogen branden tenzij er kortsluiting in de defecte spiraal zit.

Zal morgen eens proberen te meten.

Groet, Victor - met een weer goed startende Dwarsligger- Rutten

seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/11/2010 16:50 door dwarsligger.
Exfietser

Re: Gloeispiralen

Bericht door Exfietser »

Als jij nog steeds de orginele schakeling zoals die in een series 3 hoort te zitten hebt kan dat alleen maar als inderdaad een sluiting in een van je spiralen naar massa hebt.

Arnold.
Plaats reactie