200 Tdi discovery kabelboom wat is wat en waar moet wat?
-
wijzerman
200 Tdi discovery kabelboom wat is wat en waar moet wat?
Beste Prikkers,
Ik ben een 200 Tdi aan het prepareren voor inbouw in een 90 2,5 NA.
Nu zitten er aan het 200 Tdi blok twee stekkers, weet iemand hoe ik deze aan moet sluiten?
Of meot ik alle bedrading verwijderen en vervangen door de kabels van de 2,5 NA?
Bedankt alvast voor de reacties.
Groeten,
Jan
Ik ben een 200 Tdi aan het prepareren voor inbouw in een 90 2,5 NA.
Nu zitten er aan het 200 Tdi blok twee stekkers, weet iemand hoe ik deze aan moet sluiten?
Of meot ik alle bedrading verwijderen en vervangen door de kabels van de 2,5 NA?
Bedankt alvast voor de reacties.
Groeten,
Jan
-
wijzerman
Foto
--> mod_embed_images_loadimage('420c2f80c9eda46f0003b0c00bca6d17', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2Findex.php%3Fm%3Dfto%26amp%3Ba%3D73%26amp%3Bid%3D211428143%26amp%3Bkey%3DGDPGEI37', 'http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=211428143&key=GDPGEI37', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2Findex.php%3Fm%3Dfto%26amp%3Ba%3D73%26amp%3Bid%3D211428143%26amp%3Bkey%3DGDPGEI37', '', 13062243, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Gerard
Re: Foto
Foto-GDPGEI37.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dedc01b943c8159855c8e0679143ab5a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-GDPGEI37.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-GDPGEI37.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-GDPGEI37.jpg', '', 13062480, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Jack
Re: 200 Tdi discovery kabelboom wat is wat en waar moet wat?
Hoi Jan,
Ik heb net een ombouw naar 300TDi achter de rug (bijna dan).
Ik heb de oude kabelboom gebruikt.
Ik weet niet hoe oud jou auto is en of hij gelijk is aan de mijne (V8 uit 1984) maar ik heb het onderstaande schema van Andrew Colvilles gekregen en dat werkt. (waarvoor 1000x dank)
Aansluitingen (in mijn geval) 300tdi.
• Brandstof afsluiter op de injectiepomp
• Temperatuursensor op thermostaat huis
• Olie druk schakelaar bij het olie filter
• D+ op je dynamo (en contact geschakelde + via laadstroomcontrole lampje )
• B+ op je dynamo ( dit is een dikke draad die naar de plus op de startmotor gaat of direct naar de dynamo)
• Plus op startmotor (aansturing via start stand contact slot.)
In je stekker ( die met de 8 contacten die de auto ingaan) moet je opzoek naar de draden die ieder een van de boven genoemde functies verzorgen.
Mogelijke kleuren
• Afsluiter oude plus van de bobine of mogelijk ken je de draad nog van de oude diesel motor. ( anders waarschijnlijk een witte draad)
• Temp sensor Blauw/groene draad
• Oliedruk sensor Bruin/witte draad
• D+ dynamo Bruin/gele draad
• B+ dynamo Dikke bruine draad ( het kan zijn dat in de stekker een bruine draad zit even meten wat deze doet)
• + aansturing startmotor Bruin/rode draad (deze kan ook als losse stekker voorkomen)
Middels een assistent en een aantal 5 ampère zekeringen en een stuk draad kun je een voor een de draden de draden aan massa leggen om te kijken welke olie druk, temp meter,dynamo lampje etc. is, door de 5 ampère zekering zul je niks slopen.
Ik hoop dat de 200TDi en de 300TDi niet te veel van elkaar afwijken (ik heb geen idee namelijk) en hoop dat je er wat aan hebt.
Grt Jack
Ik heb net een ombouw naar 300TDi achter de rug (bijna dan).
Ik heb de oude kabelboom gebruikt.
Ik weet niet hoe oud jou auto is en of hij gelijk is aan de mijne (V8 uit 1984) maar ik heb het onderstaande schema van Andrew Colvilles gekregen en dat werkt. (waarvoor 1000x dank)
Aansluitingen (in mijn geval) 300tdi.
• Brandstof afsluiter op de injectiepomp
• Temperatuursensor op thermostaat huis
• Olie druk schakelaar bij het olie filter
• D+ op je dynamo (en contact geschakelde + via laadstroomcontrole lampje )
• B+ op je dynamo ( dit is een dikke draad die naar de plus op de startmotor gaat of direct naar de dynamo)
• Plus op startmotor (aansturing via start stand contact slot.)
In je stekker ( die met de 8 contacten die de auto ingaan) moet je opzoek naar de draden die ieder een van de boven genoemde functies verzorgen.
Mogelijke kleuren
• Afsluiter oude plus van de bobine of mogelijk ken je de draad nog van de oude diesel motor. ( anders waarschijnlijk een witte draad)
• Temp sensor Blauw/groene draad
• Oliedruk sensor Bruin/witte draad
• D+ dynamo Bruin/gele draad
• B+ dynamo Dikke bruine draad ( het kan zijn dat in de stekker een bruine draad zit even meten wat deze doet)
• + aansturing startmotor Bruin/rode draad (deze kan ook als losse stekker voorkomen)
Middels een assistent en een aantal 5 ampère zekeringen en een stuk draad kun je een voor een de draden de draden aan massa leggen om te kijken welke olie druk, temp meter,dynamo lampje etc. is, door de 5 ampère zekering zul je niks slopen.
Ik hoop dat de 200TDi en de 300TDi niet te veel van elkaar afwijken (ik heb geen idee namelijk) en hoop dat je er wat aan hebt.
Grt Jack
-
Andrew Colville
Re: 200 Tdi discovery kabelboom wat is wat en waar moet wat?
Ze wijken niet veel van elkaar af, beide motoren hebben dezelfde sensoren/aansluitingen nodig om te lopen, het enige wat belangrijk is, is dat je kijkt welke draad wat doet op de auto ( die 8 polige stekker als die er nog zit) en welke draad in de twee stekkers op je motor wat doet, je zult zien dat veel kleuren overeen komen of bijna.
als je niet aan de kabelboom van de motor uit komt dan kun je ook simpel weg nieuwe draden trekken van af de 8 polige stekker naar de betreffende sensor of aansluiting, bij twijfel kun je even een simpele 3 ampère zwevende zekering houder en zekering gebruiken als veiligheid
gebruik de schema's in je wp handboek om de draden te identificeren als je er niet aan uit komt hier posten en ik of iemand anders zal waarschijnlijk antwoord geven.
Succes, Groetjes, Andrew
@ Jack, fijn te horen dat je eruit bent gekomen en dat de motor in ieder geval loopt!
als je niet aan de kabelboom van de motor uit komt dan kun je ook simpel weg nieuwe draden trekken van af de 8 polige stekker naar de betreffende sensor of aansluiting, bij twijfel kun je even een simpele 3 ampère zwevende zekering houder en zekering gebruiken als veiligheid
gebruik de schema's in je wp handboek om de draden te identificeren als je er niet aan uit komt hier posten en ik of iemand anders zal waarschijnlijk antwoord geven.
Succes, Groetjes, Andrew
@ Jack, fijn te horen dat je eruit bent gekomen en dat de motor in ieder geval loopt!