Heren,
It's never over with a Rover....
1986 RRC EFI. Tot vorige week zonder problemen gereden. 30min greenlanen en sindsdien heeft mijn koppeling het moeilijk.
De symptonen:
- Koppeling slipt NIET. Alle versnellingen prima, volgas, kan zelfs het koppelingspedaal beetje aan laten grijpen voordat deze slipt.
- Koppelingspedaal voelt anders aan. Als de auto/motor koud is dan grijpt het koppelingspedaal redelijk aan (2-3cm dode slag, daarna tegendruk) en je kan met voldoende koppeling schakelen (zonder kraken en hard duwen). Als de motor heet is (of je hebt al gereden in ieder geval, kan ook snelwegkilometers zijn, dus koppeling niet gebruiken) dan zit er een veel grotere dode slag in het koppelingspedaal. De koppeling slipts nog steeds niet en grijpt gewoon aan. Maar doordat er een grote dode slag inzit kan je ook niet goed ontkoppelen (dus kraken en moeilijk inleggen versnelling).
Wat zal het zijn?
Koppelingscilinder (master, slave en leiding) of koppeling/drukgroep zelf???
Alvast dank?
Koppeling grijpt slecht aan RRC
-
PaulRRC
Re: Koppeling grijpt slecht aan RRC
Hoi Tom,
Ik zou beginnen met de vloeistof te vervangen. Ik denk dat daar vocht in zit. Dit geeft dezelfde symptonen.
Ik zou beginnen met de vloeistof te vervangen. Ik denk dat daar vocht in zit. Dit geeft dezelfde symptonen.
-
Tom_RRC
Re: Koppeling grijpt slecht aan RRC
Nieuwe slave erop gezet (deze was ook lek nadat ik hem had losgehaald).
Doorspoelen van leidingen (oude olie) en weer vastknopen...
Werkt weer zoals het moet!!
Thanks
Doorspoelen van leidingen (oude olie) en weer vastknopen...
Werkt weer zoals het moet!!
Thanks
-
Martien
Re: Koppeling grijpt slecht aan RRC
Tom_RRC Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heren,
>
> It's never over with a Rover....
>
> 1986 RRC EFI. Tot vorige week zonder problemen
> gereden. 30min greenlanen en sindsdien heeft mijn
> koppeling het moeilijk.
> De symptonen:
> - Koppeling slipt NIET. Alle versnellingen prima,
> volgas, kan zelfs het koppelingspedaal beetje aan
> laten grijpen voordat deze slipt.
> - Koppelingspedaal voelt anders aan. Als de
> auto/motor koud is dan grijpt het koppelingspedaal
> redelijk aan (2-3cm dode slag, daarna tegendruk)
> en je kan met voldoende koppeling schakelen
> (zonder kraken en hard duwen). Als de motor heet
> is (of je hebt al gereden in ieder geval, kan ook
> snelwegkilometers zijn, dus koppeling niet
> gebruiken) dan zit er een veel grotere dode slag
> in het koppelingspedaal. De koppeling slipts nog
> steeds niet en grijpt gewoon aan. Maar doordat er
> een grote dode slag inzit kan je ook niet goed
> ontkoppelen (dus kraken en moeilijk inleggen
> versnelling).
>
> Wat zal het zijn?
> Koppelingscilinder (master, slave en leiding) of
> koppeling/drukgroep zelf???
>
> Alvast dank?
-------------------------------------------------------
> Heren,
>
> It's never over with a Rover....
>
> 1986 RRC EFI. Tot vorige week zonder problemen
> gereden. 30min greenlanen en sindsdien heeft mijn
> koppeling het moeilijk.
> De symptonen:
> - Koppeling slipt NIET. Alle versnellingen prima,
> volgas, kan zelfs het koppelingspedaal beetje aan
> laten grijpen voordat deze slipt.
> - Koppelingspedaal voelt anders aan. Als de
> auto/motor koud is dan grijpt het koppelingspedaal
> redelijk aan (2-3cm dode slag, daarna tegendruk)
> en je kan met voldoende koppeling schakelen
> (zonder kraken en hard duwen). Als de motor heet
> is (of je hebt al gereden in ieder geval, kan ook
> snelwegkilometers zijn, dus koppeling niet
> gebruiken) dan zit er een veel grotere dode slag
> in het koppelingspedaal. De koppeling slipts nog
> steeds niet en grijpt gewoon aan. Maar doordat er
> een grote dode slag inzit kan je ook niet goed
> ontkoppelen (dus kraken en moeilijk inleggen
> versnelling).
>
> Wat zal het zijn?
> Koppelingscilinder (master, slave en leiding) of
> koppeling/drukgroep zelf???
>
> Alvast dank?