tips and tricks mbt de accubak

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Roel

tips and tricks mbt de accubak

Bericht door Roel »

Ik ben een beetje aan het stoeien om een goede manier te vinden om mijn accubak makkelijk toegankelijk te maken en willicht ook de ruimte onder de bestuurdersstoel

het gaat om een rhd 110 waar ze op de orginele stoelgeleiders , stoelen uit een rrc gemonteerd hebben , zit lekker , probleem is alleen dat ik niet bij m,n accu kan.
bijkomend aspect is dat ze de orginele accubak wat aangepast hebben ( minder diep gemaakt ) om plaats te maken voor een lpg tank die dan tegen een vlakke bodem kan hangen.
ik zit te twijfelen tussen andere rails waardoor de hele zitting naar voren kan schuiven , of wellicht een scharnierende plaat waarop de hele stoel komt te staan en dat deze dan achterover kan klappen.

wellicht dat er iemand ook zoiets gemaakt heeft en wellicht wat tips and tricks heeft , het moet natuurlijk ook nog een beetje veilig zijn want nu zat de stoel alleen maar vast met 2 m8 boutjes , daar ben ik niet zo blij mee , de 110 is vrij recent uit de uk gekomen en daar hebben ze toch wat andere ideeen over afwerking en veiligheid en qua stroom gebeuren is het helemaal een drama ,ik heb allemaal spaghetti van stroomdraden onder de motorkap en dashbord zitten van kabels die nergens naar toe gaan en nergens aangesloten ( lijken te ) zijn

bij voorbaat dank voor jullie reactie

mvg roel
VeeTee

Re: tips and tricks mbt de accubak

Bericht door VeeTee »

Dat laatste (klapstoel) is beschreven op solideblide.nl. Lijkt me de beste optie, mits je de rugleuning van je stoelen ook naar voren kunnen klappen...

Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Wim Janssen

Re: tips and tricks mbt de accubak

Bericht door Wim Janssen »

Hoi Roel,

Ik heb stoelen van een BX in mijn 110. De stoelgeleiders van deze stoelen staan op 2 strippen 50x5 en deze scharnieren naar achteren. Dus elke strip heeft aan de achterkant een scharnier en aan de voorkant een M8 bout. Om aan mijn accu te komen moet ik dus 2 M8 boutjes losdraaien en dan kan ik mijn stoel helemaal achterover kiepen.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[wim-janssen.fotopic.net]
Plaats reactie