solenoid brandstofpomp 2,5 N/A
-
klaaskoets
solenoid brandstofpomp 2,5 N/A
Hallo allemaal,
Ik heb mijn brandstoftank vervangen en mijn brandstoffilter vernieuwd, gloeispiralen vernieuwd, ontlucht en nu start hij niet meer.
Ik heb het over een 2,5 N/A.
Ik heb het vermoeden dat de solenoid op de brandstofpomp niet werkt.
Mijn vraag is, hoe kan ik dat ding doormeten??
Bvd. Klaas
110 2,5 N/A van december 1986
DSC02047.JPG --> mod_embed_images_loadimage('bec460a4d1322e1a7f12d33160d448bf', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F_d7fbdb6zjeU%2FTRdjTKS9O0I%2FAAAAAAAAA2s%2Fs1RIsxLhCX8%2Fs128%2FDSC02047.JPG', 'https://lh5.googleusercontent.com/_d7fbdb6zjeU/TRdjTKS9O0I/AAAAAAAAA2s/s1RIsxLhCX8/s128/DSC02047.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F_d7fbdb6zjeU%2FTRdjTKS9O0I%2FAAAAAAAAA2s%2Fs1RIsxLhCX8%2Fs128%2FDSC02047.JPG', '', 13035422, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik heb mijn brandstoftank vervangen en mijn brandstoffilter vernieuwd, gloeispiralen vernieuwd, ontlucht en nu start hij niet meer.
Ik heb het over een 2,5 N/A.
Ik heb het vermoeden dat de solenoid op de brandstofpomp niet werkt.
Mijn vraag is, hoe kan ik dat ding doormeten??
Bvd. Klaas
110 2,5 N/A van december 1986
DSC02047.JPG --> mod_embed_images_loadimage('bec460a4d1322e1a7f12d33160d448bf', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F_d7fbdb6zjeU%2FTRdjTKS9O0I%2FAAAAAAAAA2s%2Fs1RIsxLhCX8%2Fs128%2FDSC02047.JPG', 'https://lh5.googleusercontent.com/_d7fbdb6zjeU/TRdjTKS9O0I/AAAAAAAAA2s/s1RIsxLhCX8/s128/DSC02047.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F_d7fbdb6zjeU%2FTRdjTKS9O0I%2FAAAAAAAAA2s%2Fs1RIsxLhCX8%2Fs128%2FDSC02047.JPG', '', 13035422, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Roy Bruurs
Re: solenoid brandstofpomp 2,5 N/A
Contact aan en het stekkertje loshalen, en daarna tegen het pennetje drukken als het goed is hoor je dan een relais tikken. Maar beetje raar dat die nu kapot zou zijn hoe heb je hem ontlucht?
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('451a045886374336bce8633368755694', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13035592, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('451a045886374336bce8633368755694', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13035592, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
-
Eric&Betty Boop
Re: solenoid brandstofpomp 2,5 N/A
Heb je alleen het filter ontlucht of ook de injectiepomp?
Injectiepomp ontluchten(via het kleine boutje dat vlak voor de gashevel zit) moet je wel met het kontakt aan doen anders staat de stop-solenoid dicht en krijg je nooit diesel daar.
Stop-solenoid moet je horen tikken als je het kontakt aanzet of zoals Roy aangeeft met het stekkertje tegen het lipje tikt.
Doormeten kan ook.Als je een oneindig hoge weerstand meet is hij iig kapot(meten tussen het lipje en het huis).
Als hij kapot is kan je hem uit de pomp schroeven(pijpsleutel 22 geloof ik) en dan het plunjertje en het veertje verwijderen en dan het lege huis weer terugschroeven in de pomp.
Je kan dan wel starten.Alleen moet je dan uit zetten door in de hoogste versnelling met de voet op de rem de koppeling op te laten komen.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('058d369c31f0247891215d1492ac264d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 13035777, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('d2502fdefeeb77399a6e31eb412b08ad', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 13035777, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Injectiepomp ontluchten(via het kleine boutje dat vlak voor de gashevel zit) moet je wel met het kontakt aan doen anders staat de stop-solenoid dicht en krijg je nooit diesel daar.
Stop-solenoid moet je horen tikken als je het kontakt aanzet of zoals Roy aangeeft met het stekkertje tegen het lipje tikt.
Doormeten kan ook.Als je een oneindig hoge weerstand meet is hij iig kapot(meten tussen het lipje en het huis).
Als hij kapot is kan je hem uit de pomp schroeven(pijpsleutel 22 geloof ik) en dan het plunjertje en het veertje verwijderen en dan het lege huis weer terugschroeven in de pomp.
Je kan dan wel starten.Alleen moet je dan uit zetten door in de hoogste versnelling met de voet op de rem de koppeling op te laten komen.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('058d369c31f0247891215d1492ac264d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 13035777, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('d2502fdefeeb77399a6e31eb412b08ad', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 13035777, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Roy Bruurs
Re: solenoid brandstofpomp 2,5 N/A
Kan natuurlijk ook nog zijn dat je opvoerpomp stuk is. Als je ontlucht hebt met de opvoerpomp en je voelt geen weerstand heb je kans dat hij kapot is (alhoewel ik nu al 3 opvoerpomp heb gehad 2 op mijn na en nu op de 200Tdi die geen weerstand bieden en het wel doen)
Wat ik altijd doe is bij het filter de koppeling losdraaien (een paar slagen) van de slang die van de opvoerpomp komt, dan iemand laten starten totdat er diesel uit komt en geen luchtbellen meer.Daarna start hij meestal wel als je niks aan de pomp hebt gedaan. Ontluchten van de pomp kun je idd doen zoals eric aangeeft op door de wartels boven bij de verstuivers stuk voor stuk los te draaien.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('866e33fb655be71b03546e9a0547965f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13035809, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Wat ik altijd doe is bij het filter de koppeling losdraaien (een paar slagen) van de slang die van de opvoerpomp komt, dan iemand laten starten totdat er diesel uit komt en geen luchtbellen meer.Daarna start hij meestal wel als je niks aan de pomp hebt gedaan. Ontluchten van de pomp kun je idd doen zoals eric aangeeft op door de wartels boven bij de verstuivers stuk voor stuk los te draaien.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('866e33fb655be71b03546e9a0547965f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13035809, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
-
klaaskoets
Re: solenoid brandstofpomp 2,5 N/A
Hoi Roy en Eric,
Bedankt voor jullie reacties, ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig ervaring heb met ontluchten, ik ben inderdaad bij het brandstoffilter begonnen, ik heb trouwens een opvoerpompje maar er zit ook een soort knijpballetje op zoals je bij buitenboordmotoren ziet, dat is er door de vorige eigenaar opgezet, deze bal heb ik gebruikt voor het ontluchten omdat ik inderdaad bij het handpompje weinig weerstand voel.
De reden dat ik twijfel aan de solenoid is dat ik geen diesel zie komen als ik de verstuiverleiding losdraai, wat ik trouwens heel raar zou vinden want ik heb hem rijdend weggezet.
Misschien moet ik eerst nog maar een keer het hele ontluchtingsproces doorlopen en ook met contact aan vanaf de brandstofpomp.
Ik was gisteren zolang aan het starten dat het begon te stinken naar plastic, was mijn -kabel van de accu heet geworden, is dat normaal??
Wordt vervolgd.
Gr. Klaas
110 2,5 N/A van december 1986
DSC02047.JPG --> mod_embed_images_loadimage('964efb832da0af9802b05ece3a8c5d15', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F_d7fbdb6zjeU%2FTRdjTKS9O0I%2FAAAAAAAAA2s%2Fs1RIsxLhCX8%2Fs128%2FDSC02047.JPG', 'https://lh5.googleusercontent.com/_d7fbdb6zjeU/TRdjTKS9O0I/AAAAAAAAA2s/s1RIsxLhCX8/s128/DSC02047.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F_d7fbdb6zjeU%2FTRdjTKS9O0I%2FAAAAAAAAA2s%2Fs1RIsxLhCX8%2Fs128%2FDSC02047.JPG', '', 13037906, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Bedankt voor jullie reacties, ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig ervaring heb met ontluchten, ik ben inderdaad bij het brandstoffilter begonnen, ik heb trouwens een opvoerpompje maar er zit ook een soort knijpballetje op zoals je bij buitenboordmotoren ziet, dat is er door de vorige eigenaar opgezet, deze bal heb ik gebruikt voor het ontluchten omdat ik inderdaad bij het handpompje weinig weerstand voel.
De reden dat ik twijfel aan de solenoid is dat ik geen diesel zie komen als ik de verstuiverleiding losdraai, wat ik trouwens heel raar zou vinden want ik heb hem rijdend weggezet.
Misschien moet ik eerst nog maar een keer het hele ontluchtingsproces doorlopen en ook met contact aan vanaf de brandstofpomp.
Ik was gisteren zolang aan het starten dat het begon te stinken naar plastic, was mijn -kabel van de accu heet geworden, is dat normaal??
Wordt vervolgd.
Gr. Klaas
110 2,5 N/A van december 1986
DSC02047.JPG --> mod_embed_images_loadimage('964efb832da0af9802b05ece3a8c5d15', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F_d7fbdb6zjeU%2FTRdjTKS9O0I%2FAAAAAAAAA2s%2Fs1RIsxLhCX8%2Fs128%2FDSC02047.JPG', 'https://lh5.googleusercontent.com/_d7fbdb6zjeU/TRdjTKS9O0I/AAAAAAAAA2s/s1RIsxLhCX8/s128/DSC02047.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F_d7fbdb6zjeU%2FTRdjTKS9O0I%2FAAAAAAAAA2s%2Fs1RIsxLhCX8%2Fs128%2FDSC02047.JPG', '', 13037906, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Dirk109
Re: solenoid brandstofpomp 2,5 N/A
De startmotor en kabels zijn er niet op gemaakt om lang en vaak achter elkaar te starten.
Als dit toch nodig zal zijn doe dit dan met aardige pauze ertussen want het kan anders slecht zijn voor al deze delen vooral ook je accu.
Van diesel heb ik weinig verstand enkel van mijn perkin diesel op MF tractor die ik altijd op de pomp ontlucht;
Terwijl ik start (startknop uit) schroefje los op de pomp tot er luchtloze diesel uitkomt en weer dicht.
Daarna start hij altijd ptobleemloos.
Dirk109
Als dit toch nodig zal zijn doe dit dan met aardige pauze ertussen want het kan anders slecht zijn voor al deze delen vooral ook je accu.
Van diesel heb ik weinig verstand enkel van mijn perkin diesel op MF tractor die ik altijd op de pomp ontlucht;
Terwijl ik start (startknop uit) schroefje los op de pomp tot er luchtloze diesel uitkomt en weer dicht.
Daarna start hij altijd ptobleemloos.
Dirk109
-
Apke
Re: solenoid brandstofpomp 2,5 N/A
Bij het ontluchten van een brandstofpomp met Solonoid moet je zorgen dat het contact aanstaat als je de distributiepomp ontlucht.
Als je er over nadenkt klinkt het logisch, maar als je van een 2.25 af komt of voor het eerst onlucht kan het wel eens een instinker zijn.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2cd52555ef4da87e286ea39ddb064ff1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 13038703, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Als je er over nadenkt klinkt het logisch, maar als je van een 2.25 af komt of voor het eerst onlucht kan het wel eens een instinker zijn.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2cd52555ef4da87e286ea39ddb064ff1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 13038703, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)