Range P38
-
Martijn ten Broeke
Range P38
Prikkers,
Vriend van mij wil een P38 4,6 HSE kopen. Vandaag hebben er in twee gereden. Eentje met +/- 185000 km en eentje met 265000 km. Die eerste reed echt bagger, trilde enorm bij het remmen, lekte veel olie, notor liep onregelmatig en volgens mij was er een wiellager aan. De tweede liep perfect en alles leek oké, lekte geen olie (alleen een raam maakte veel herrie bij het sluiten.
Wat kunnen de 4,6 's aan, is 265000 km het einde of kan hij nog wel even?
Graag tips
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ba3836090bdc072e1e1c02456e958056', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 13032595, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/10/2010 21:45 door Martijn ten Broeke.
Vriend van mij wil een P38 4,6 HSE kopen. Vandaag hebben er in twee gereden. Eentje met +/- 185000 km en eentje met 265000 km. Die eerste reed echt bagger, trilde enorm bij het remmen, lekte veel olie, notor liep onregelmatig en volgens mij was er een wiellager aan. De tweede liep perfect en alles leek oké, lekte geen olie (alleen een raam maakte veel herrie bij het sluiten.
Wat kunnen de 4,6 's aan, is 265000 km het einde of kan hij nog wel even?
Graag tips
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ba3836090bdc072e1e1c02456e958056', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 13032595, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/10/2010 21:45 door Martijn ten Broeke.
-
Paul Rasch
Re: Range P38
Beste Martijn,
Dat is sterk afhankelijk van wat er mee is gebeurt en hoe onderhouden. Ken je de historie?
Als er nooit een nieuwe motor in is gegaan of iets structureels is gebeurt (deel revisie) dan zou ik er vanuit gaan dat het blok op is tot je na grondig onderzoek tot de conclusie komt dat dat NIET het geval is.
Zie bv. de site van RPI waar ze prima beschrijven hoe je eenvoudig tot een eerste oordeel kan komen: RPI beoordelen V8.
(geen aandelen, wel heel veel geleerd via deze site).
Succes.
Paul Rasch
1982 109" Stage One, V8
Dat is sterk afhankelijk van wat er mee is gebeurt en hoe onderhouden. Ken je de historie?
Als er nooit een nieuwe motor in is gegaan of iets structureels is gebeurt (deel revisie) dan zou ik er vanuit gaan dat het blok op is tot je na grondig onderzoek tot de conclusie komt dat dat NIET het geval is.
Zie bv. de site van RPI waar ze prima beschrijven hoe je eenvoudig tot een eerste oordeel kan komen: RPI beoordelen V8.
(geen aandelen, wel heel veel geleerd via deze site).
Succes.
Paul Rasch
1982 109" Stage One, V8
-
Martijn ten Broeke
Re: Range P38
Thanks, dat is nuttig!
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('36afb24d300545322b2150e3a6877860', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 13032985, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('36afb24d300545322b2150e3a6877860', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 13032985, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
bertil
Re: Range P38
hoi,
de p38 is een hele mooie en fijne auto, als ie t doet.
de 4.6 is waarschijnlijk 1 van de slechtste motoren ooit gemaakt(volgens velen) maar als je een goede treft met bekende historie kan t wel eens goed gaan.
wil je meer (motorische)zekerheid ga dan voor de diesel van BMW.
elektronisch is het zowiezo een drama.
gr bertil
de p38 is een hele mooie en fijne auto, als ie t doet.
de 4.6 is waarschijnlijk 1 van de slechtste motoren ooit gemaakt(volgens velen) maar als je een goede treft met bekende historie kan t wel eens goed gaan.
wil je meer (motorische)zekerheid ga dan voor de diesel van BMW.
elektronisch is het zowiezo een drama.
gr bertil
-
Martijn ten Broeke
Re: Range P38
huh? het is toch andersom, de diesel is niet de beste de V8, mits de 4,6 (niet de 4L dunne cilinder wanden), is toch best sterk?
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3a916e320fe21a962c79d9bf4b54a0fe', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 13033010, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3a916e320fe21a962c79d9bf4b54a0fe', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 13033010, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Raymond
Re: Range P38
Zoals Bertil al aangaf is de BMW diesel het beste en zou ik ook niet snel voor een V8 van LR gaan.
-
Martijn ten Broeke
Re: Range P38
De 3.5L die ik gebruik is volgens mij niet kapot te krijgen
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a48b5db9cafb501af389a58a23a61fea', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 13033237, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a48b5db9cafb501af389a58a23a61fea', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 13033237, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
bertil
Re: Range P38
hoi,
de diesel is een V6 gemaakt door BMW, echt een hele sterke en goede motor(olie en water erin houden), van de V8 is de 4.0 beter dan de (opgeboorde) 4.6
gr. bertil
de diesel is een V6 gemaakt door BMW, echt een hele sterke en goede motor(olie en water erin houden), van de V8 is de 4.0 beter dan de (opgeboorde) 4.6
gr. bertil
-
Martijn ten Broeke
Re: Range P38
De 4 liter is volgens mij de opgeboorde 3.5??? Ik heb een Disco II gehad met een 4 liter en deze had een gescheurde cilinder...
Zit ik nu helemaal verkeerd te denken?
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f4294d7e4487d1b1cacd4953f29c7d7d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 13033246, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Zit ik nu helemaal verkeerd te denken?
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f4294d7e4487d1b1cacd4953f29c7d7d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 13033246, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
bertil
Re: Range P38
hoi,
en de 4.0 is weer opgeboord tot 4.6
de 3.5 V8 schijnt de beste motor te zijn, degelijk en bijna niet kapot te krijgen.
gr bertil
en de 4.0 is weer opgeboord tot 4.6
de 3.5 V8 schijnt de beste motor te zijn, degelijk en bijna niet kapot te krijgen.
gr bertil
-
Ruud Lemmens
Re: Range P38
Hoi,
Doe die vriend een plezier en zeg dat hij een Discovery II pakt.
Niet om het een of ander, maar een P38 loop je echt op leeg wat betreft onderhoud.
Mechanisch kun je er weliswaar veel zelf aan doen, maar veel storingen dienen ook gewist te worden in de BECM.
Ik heb zelf 2 jaar gereden met een P38 en rij nu 3 maanden met een Discovery II TD5
De problemen van de P38 zijn vaak electronisch van aard en het uitzoeken van de storing kan redelijk tijdsintensief zijn. Het kan kabelbreuk, foute sensor of een defect in één van de ca 10 ECU's zijn die deze wagen heeft.
Motorisch is de diesel de beste keuze, deze gaat het minst vaak kapot. Dit is inderdaad een 6 cilinder van BMW
Bij de benzines zou ik tenderen naar de 4.0, deze heeft dikekre cilinderwanden (al staat dat niet garant voor geen koppakkingsproblemen)
Er is een wissel geweest van motormanagement. De vroege versies hebben Lucas GEMS, de lateren Bosch THOR. Ik zou in die gevallen voor de Bosch gaan.
Groeten, Ruud
Doe die vriend een plezier en zeg dat hij een Discovery II pakt.
Niet om het een of ander, maar een P38 loop je echt op leeg wat betreft onderhoud.
Mechanisch kun je er weliswaar veel zelf aan doen, maar veel storingen dienen ook gewist te worden in de BECM.
Ik heb zelf 2 jaar gereden met een P38 en rij nu 3 maanden met een Discovery II TD5
De problemen van de P38 zijn vaak electronisch van aard en het uitzoeken van de storing kan redelijk tijdsintensief zijn. Het kan kabelbreuk, foute sensor of een defect in één van de ca 10 ECU's zijn die deze wagen heeft.
Motorisch is de diesel de beste keuze, deze gaat het minst vaak kapot. Dit is inderdaad een 6 cilinder van BMW
Bij de benzines zou ik tenderen naar de 4.0, deze heeft dikekre cilinderwanden (al staat dat niet garant voor geen koppakkingsproblemen)
Er is een wissel geweest van motormanagement. De vroege versies hebben Lucas GEMS, de lateren Bosch THOR. Ik zou in die gevallen voor de Bosch gaan.
Groeten, Ruud
-
Ruud
Re: Range P38
Hallo allemaal
Heb een paar jaar een P38 gehad en het is waar wat mijn naamgenoot Ruud Lemmens zegt: dikke shit qua kosten. Destijds wilde ik maar niet luisteren naar goede adviezen van mensen die het konden weten en mij adviseerden NIET te kopen. Ik moest en zou zo'n P38 hebben. Bij mijn auto (220.000) zat er al een nieuw blok in. Ik ben drie keer afgesleept door de ANWB en de auto heeft mij een klein vermogen gekost. Sensoren kapot, versnellingsbak kapot, computers stuk, de luchtvering, je kan het niet zo gek bedenken. Mijn mening is dat het een bloody shame is dat Landrover dit soort auto's voor zoveel geld in de markt durft te zetten, er deugt namelijk weinig van. Je kunt veel beter een T*y*t* kopen.
Van de weeromstuit ben ik inmiddels terug naar basics gegaan, een Range 300 Tdi en een 90, met een 200 Tdi. Geen noemenswaardige problemen meer en de ANWB heb ik afgezegd.
Heb een paar jaar een P38 gehad en het is waar wat mijn naamgenoot Ruud Lemmens zegt: dikke shit qua kosten. Destijds wilde ik maar niet luisteren naar goede adviezen van mensen die het konden weten en mij adviseerden NIET te kopen. Ik moest en zou zo'n P38 hebben. Bij mijn auto (220.000) zat er al een nieuw blok in. Ik ben drie keer afgesleept door de ANWB en de auto heeft mij een klein vermogen gekost. Sensoren kapot, versnellingsbak kapot, computers stuk, de luchtvering, je kan het niet zo gek bedenken. Mijn mening is dat het een bloody shame is dat Landrover dit soort auto's voor zoveel geld in de markt durft te zetten, er deugt namelijk weinig van. Je kunt veel beter een T*y*t* kopen.
Van de weeromstuit ben ik inmiddels terug naar basics gegaan, een Range 300 Tdi en een 90, met een 200 Tdi. Geen noemenswaardige problemen meer en de ANWB heb ik afgezegd.
-
Raymond
Re: Range P38
Effe voor de duidelijkheid de diesel van BMW die in de P38 zit is geen V6 maar 6 in lijn.
-
Andrew Colville
Re: Range P38
IK zou er ook ver vanaf blijven, als je er perse een wilt zorg dan wel dat je een hele dikke pot geld hebt staan alvast en het meest uitgebreide abbo bij de ANWB.
3.5 is De originele V8 alle anderen zijn telkens uitgeboorde varianten van de 3.5 zo heb je de 3.9, 4.2, 4.0, 4.6 en zelfs een 5.0
het blok zelf is nooit groter geworden, het vlees tussen de cilinders is steeds gekrompen en met de milieu eisen van toen werden met name de 4.0 en de 4.6 veel te veel gekneepen ( lean burn/arm mengsel) met als gevolg hoge verbranding's temperaturen en schade als gevolg daarvan.
De BMW 6 cil LIJN motor is een behoorlijk betrouwbare motor al komt het voor dat de injectie pompen bij +- 250.000km de geest gaan geven, andere pomp is gewoon weer rijden.
Ook ik zou kiezen voor een Td5 disco 2 rijdt super en is zelf te repareren met gering gereedschap en je hebt geen testbook nodig om hem na een storing aan de gang te krijgen.
De P38 was naar mijn mening zijn tijd een beetje voor qua elektronica met alle gevolgen van dien.
Groetjes Andrew
3.5 is De originele V8 alle anderen zijn telkens uitgeboorde varianten van de 3.5 zo heb je de 3.9, 4.2, 4.0, 4.6 en zelfs een 5.0
het blok zelf is nooit groter geworden, het vlees tussen de cilinders is steeds gekrompen en met de milieu eisen van toen werden met name de 4.0 en de 4.6 veel te veel gekneepen ( lean burn/arm mengsel) met als gevolg hoge verbranding's temperaturen en schade als gevolg daarvan.
De BMW 6 cil LIJN motor is een behoorlijk betrouwbare motor al komt het voor dat de injectie pompen bij +- 250.000km de geest gaan geven, andere pomp is gewoon weer rijden.
Ook ik zou kiezen voor een Td5 disco 2 rijdt super en is zelf te repareren met gering gereedschap en je hebt geen testbook nodig om hem na een storing aan de gang te krijgen.
De P38 was naar mijn mening zijn tijd een beetje voor qua elektronica met alle gevolgen van dien.
Groetjes Andrew
-
Martijn ten Broeke
Re: Range P38
Bedankt allemaal, ik het advies gegeven toch iets anders te gaan zoeken!
Een Discovery II zou perfect zijn alleen waren we opzoek naar een auto van +/- 15 jaar oud ivm 2e auto van de zaak.
Een Disco I zou nog een optie zijn maar die vind ik visueel iets minder (heb er zelf eentje gehad en deze beviel wel!!!)
Nogmaals bedankt voor het voorkomen van veel rekeningen en ellende!
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('63da3a3f3d6ca152b2b031ff645e659a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 13043229, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Een Discovery II zou perfect zijn alleen waren we opzoek naar een auto van +/- 15 jaar oud ivm 2e auto van de zaak.
Een Disco I zou nog een optie zijn maar die vind ik visueel iets minder (heb er zelf eentje gehad en deze beviel wel!!!)
Nogmaals bedankt voor het voorkomen van veel rekeningen en ellende!
Foto's Amsterdam-Dakar
Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......
Foto-SUXGAD6L.jpg --> mod_embed_images_loadimage('63da3a3f3d6ca152b2b031ff645e659a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUXGAD6L.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SUXGAD6L.jpg', '', 13043229, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
G-men (gargamel)
Re: Range P38
De 3.9 en 4.0 is idd een opgeboord 3.5 blok. De 4.6 heeft dezelfde boring als de 4.0, echter een langere slag en komt zo aan de 4.6 liter.
Qua cilinderwanddikte maakt het dus niet uit of je een 4.0 of een 4.6 blok hebt.
Er zijn idd vrij veel oudere 4.0 en/of 4.6 blokken met een microscheurtje, dat gebeurd echter alleen bij oververhitting van het motorblok. En juist bij de P38 kwam dat veelvuldig voor omdat de slang van de radiateur het regelmatig begaf en dan alle koelvloeistof ineens weg was....
Je kunt wel vrij eenvoudig vaststellen of het blok er last van heeft, Bijna altijd vind je koelvloeistof in de motorolie, en er zijn ook testjes in de hander waarmee de aanwezigheid van uitlaatgassen in de kloelvloeistof makkelijk aan te tonen is.
Als het blok in orde is, en op tijd de olie verwisseld is kan het wel heel lang mee gaan.
Na de eerste serie met problemen selecteerde landrover de onderblokken op wanddikte. Een "dikke"werd een 4.0-4.6 en een dunwandige werd een 3.5....
Ander issue is de electronica van de P38......
Gargamel
bertil Schreef:
-------------------------------------------------------
> hoi,
>
> en de 4.0 is weer opgeboord tot 4.6
>
> de 3.5 V8 schijnt de beste motor te zijn, degelijk
> en bijna niet kapot te krijgen.
>
> gr bertil
Qua cilinderwanddikte maakt het dus niet uit of je een 4.0 of een 4.6 blok hebt.
Er zijn idd vrij veel oudere 4.0 en/of 4.6 blokken met een microscheurtje, dat gebeurd echter alleen bij oververhitting van het motorblok. En juist bij de P38 kwam dat veelvuldig voor omdat de slang van de radiateur het regelmatig begaf en dan alle koelvloeistof ineens weg was....
Je kunt wel vrij eenvoudig vaststellen of het blok er last van heeft, Bijna altijd vind je koelvloeistof in de motorolie, en er zijn ook testjes in de hander waarmee de aanwezigheid van uitlaatgassen in de kloelvloeistof makkelijk aan te tonen is.
Als het blok in orde is, en op tijd de olie verwisseld is kan het wel heel lang mee gaan.
Na de eerste serie met problemen selecteerde landrover de onderblokken op wanddikte. Een "dikke"werd een 4.0-4.6 en een dunwandige werd een 3.5....
Ander issue is de electronica van de P38......
Gargamel
bertil Schreef:
-------------------------------------------------------
> hoi,
>
> en de 4.0 is weer opgeboord tot 4.6
>
> de 3.5 V8 schijnt de beste motor te zijn, degelijk
> en bijna niet kapot te krijgen.
>
> gr bertil