Hallo
Ik kan via via een webasto airtop 2000st kopen ( voor weinig ), heeft iemand hier ervaring mee ?
Het is wel een 24 volt kachel maar ik heb al een omvormer van 12 naar 24 volt dus dat lijkt me geen probleem.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is waar men deze kachel installeert in een 110 waar de diesel af te tappen en hoe
de bekabeling te leggen ( de bekabeling en pomp zitten er helaas niet bij geloof ik )
Tnx
Vriendelijke groet
Luc
def 90 TD5
Laro 110 200TDI
Laro 88 2.25b
[www.finaldrive.nl]
airtop 2000st ervaring
-
VeeTee
Re: airtop 2000st ervaring
Ik heb de 12V versie. Hij zit in de stoelbak onder de bijrijdersstoel ingebouwd. Hij zat er al in toen ik de auto kocht, dus over de installatieperikelen zelf kan je niet veel vertellen.
Het brandstofpompje zit (buiten) aan de chassisbalk onder de kachel bevestigd, de brandstofleiding loopt langs de balk naar achteren naar de dieseltank. Electrisch rechtstreeks (gezekerd) op de accu aangesloten (niet via contact vanwege benodigde "naloop" van de ventilator als het contact afgezet zou worden, of als 'ie via timer geschakeld wordt). Bediening middels een programmeerbaar Webasto klokje op het dashbord.
Ik heb eventueel de "Installation Instructions Airtop 2000S" voor je (PDF)
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Het brandstofpompje zit (buiten) aan de chassisbalk onder de kachel bevestigd, de brandstofleiding loopt langs de balk naar achteren naar de dieseltank. Electrisch rechtstreeks (gezekerd) op de accu aangesloten (niet via contact vanwege benodigde "naloop" van de ventilator als het contact afgezet zou worden, of als 'ie via timer geschakeld wordt). Bediening middels een programmeerbaar Webasto klokje op het dashbord.
Ik heb eventueel de "Installation Instructions Airtop 2000S" voor je (PDF)
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
-
Mud Machine
Re: airtop 2000st ervaring
Vergis je niet in wat je nog allemaal nodig hebt en wat dat kost. Goedkoop kan dan duurkoop worden .
Installatie is niet zo moeilijk en ik denk dat je met wat googelen wel een manual kunt vinden.
Wel een heerlijke ervaring zo'n kachel met de komende winter.
Ik heb een airtop en een thermotop in mijn 110 en zou niet meer zonder willen (en de motor ook niet denk ik).
Thermotop zit onder de achterbank en pompje inderdaad tegen de chassisbalk. Aftakken van de dieselleiding onder de auto. temperatuur voeler zit in de achterbak want daar is ook mijn bed.
Installatie is niet zo moeilijk en ik denk dat je met wat googelen wel een manual kunt vinden.
Wel een heerlijke ervaring zo'n kachel met de komende winter.
Ik heb een airtop en een thermotop in mijn 110 en zou niet meer zonder willen (en de motor ook niet denk ik).
Thermotop zit onder de achterbank en pompje inderdaad tegen de chassisbalk. Aftakken van de dieselleiding onder de auto. temperatuur voeler zit in de achterbak want daar is ook mijn bed.