Goede vloeibare pakking en Loctite voor LT85

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jos Daalmans

Goede vloeibare pakking en Loctite voor LT85

Bericht door Jos Daalmans »

Hoi,

In de handleiding voor de revisie van de LT 85 staat nog een loctite (275) en vloeibare pakking vermeld van 25 jaar geleden .
Ik kan mij voorstellen dat er inmiddels wat beter spul op de markt is en mijn vraag is dan ook, weet je/iemand een goed product zonder weer een kapitaal aan deze producten uit te geven. Aan de andere kant heb ik ook liever niet dat een bout van de schakelvork en brug voor de 5e versnelling zich met de tandwielen gaat bemoeien ..

Verder wil ik de pakking tussen de front lagerplaat en de behuizing ook voorzien van vloeibare pakking, alleen de volgorde van monteren maakt dit wat moeilijk. Eerst de plaat er met een paar bouten en vulbussen (voorlopig) tegenaan zetten en pas later het Bellhouse monteren. Op dat moment wordt de front-lagerplaat pas echt en met alle kracht tegen de behuizing aangedrukt.

Nieuwe pakkingen heb ik en dat is geen probleem, echter gezien de constructie van de bak (net aan de onderkant geen bout tussen Bell-house en de behuizing ) geeft dit geheid weer problemen. Een LaRo mag dan zijn terrein afbakenen met olielekkages , maar ik vindt het toch mooier als je ergens op bezoek gaat, je niet een blijvende (olie)indruk achterlaat .
Heeft hier iemand ervaring mee??

Voor de aftapschroeven en de schroef met het oliefilter komen uiteraard nieuwe ringen, maar zou je daar niet van die universele afdichting (in draadvorm)die voor water/gas/verwarming wordt gebruikt aan kunnen toevoegen?
Kijk eens op:
[www.gerritse.nl]
(geen aandelen of familie) maar dit spul heb ik liggen.
De vulschroef is van het conische type en dat werkt de eerste keer in de fabriek wel, maar daarna werkt de combinatie metaal (schroef) en aluminium (behuizing) niet meer zo goed .

Veel vragen, maar alvast dank,

Jos
Wim Janssen

Re: Goede vloeibare pakking en Loctite voor LT85

Bericht door Wim Janssen »

Jos,

Ik gebruik al sinds jaar en dag probleemloos van die blauwe Hylomar. Kun je volgens mij gewoon bij Dirix in Beek bij jouw om de hoek krijgen. Maar zoals altijd zullen andere mensen weer bij andere producten zweren. Ik vermoed dat er niet veel slechte vloeibare pakking op de markt is. Ik denk dat als je bij Dirix gewoon de meest verkochtte koopt, dat je dan gewoon goed zit. Het belangrijkste is dat je het met mate aanbrengt.

groeten
Wim
Jos Daalmans

Bericht door Jos Daalmans »

Hoi Wim,

Komt uit, ik moet toch nog even de olie gaan halen voor de bak en de tussenbak.

groeten en bedankt,

Jos
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Vloeibare pakking van Wynns of Valma is prima, als ie maar oliebestendig is, de meeste zijn temp.bestendig tot 250 graden of meer. Wees wel zuinig met de hoeveelheid die je er op doet, overdaad schaadt! Ik heb een keer een V8 letterlijk weg kunnen gooien.

Gr, Bart
bareld

Bericht door bareld »

Als ik mooie pasvlakken heb gebruik ik Loctite 510. Kan ook tegen redelijk hoge temperaturen
Plaats reactie