Veer Spanje Marokko, van te voren boeken?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
jos, 109, 110

Veer Spanje Marokko, van te voren boeken?

Bericht door jos, 109, 110 »

Hallo, Wij denken nu toch om eind december voor 3 weken incl heen en terugreis naar Marokko te gaan. Weet iemand of je daar zo de veerboot kan boeken of moet je, of is het beter om te, reserveren? Iemand nog met ervaring mbt de temperatuur dan en sneeuw in de bergen? Sneeuwkettingen nodig over AT Goodridge?
bedankt vast, Jos
Mud Machine

Re: Veer Spanje Marokko, van te voren boeken?

Bericht door Mud Machine »

Boeken niet nodig.
Geen ervaringen in de winterperiode maar lijkt me dat er aardig wat sneeuw kan liggen dus raadzaam sneeuwkettingen mee te nemen.
Arjan

Bericht door Arjan »

Hoi Jos,

Veer hoef je niet te boeken je kunt je kaartjes al enkele km voor de veer bij diverse kantoortjes naast de weg kopen.

Tja december kan het in de Atlas ijs koud zijn dus warme kreren mee nemen.
Ik heb geen sneeuw ketingen nodig gehad mischien hebben andere mensen andere ervaring hier mee.
Over het algemeen valt de sneeuw redelijk hoog in de bergen dus zul je niet zo vaak sneeuw tegen komen.

Cheers Arjan,
Art van Blondie

Bericht door Art van Blondie »

Hallo Jos,

Vorig jaar ben ik ook met de jaarwisseling in Marokko geweest, maar toen met het vliegtuig en gehuurde auto. Dit jaar gaan we dat nog eens overdoen maar dan met eigen auto (109 stage one).

Wat sneeuwkettingen betreft denk ik dat de kans groter is dat je ze in de Pyreneeën nodig hebt dan in Marokko. De veerboot kun je ter plekke nemen, die hoef je niet te reserveren. Uit betrouwbare bron: "Een ticket kun je aldaar schijnbaar overal op straat kopen, er zijn wat ticketburo's die korting geven o.a. op de laatste afslag voor Algaciras bij het centre commercial (grote supermarkt) maar je kunt ook op het haventerrein zelf altijd een ticket kopen en dan kun je eerst kijken welke maatschappij er als eerste vaart."
Overdag is het ongeveer 20 graden, 's nachts ligt de temperatuur rond het vriespunt.

Ga je helemaal op eigen houtje, of doe je ook nog iets met anderen of georganiseerd?

Groet, Art
Lucas van Lierop

Bericht door Lucas van Lierop »

Wij zijn onlangs geweest Tarifa-Tanger retour was 220 euro voor 2 pers en auto. Kaartjes gewoon aan het loket gekocht in Tarifa. Ik vond de douane wel een hel. Wat een geklooi met politieagenten en allerlei 'mannetjes' die tegen betaling dingen voor je regelen en met je papieren rond lopen. Terug moesten we door een scanner met de auto wat ook heel onduidelijk was. Ze kunnen daar nog veel leren...

Heb goede verhalen gehoord over de haven van Tanger-Med die een stuk rustiger en moderner schijnt te zijn.

Goede reis!!

Groet
Lucas
jos, 109, 110

Bericht door jos, 109, 110 »

Hartelijk dank allemaal voor de informatie, fijn. Kan ik er gewoon naar toe rijden zonder stress.

Beste Art,
We gaan met zijn 2en in de 110 ht. Hopelijk komen we daar mensen tegen zodat we ook het zand in kunnen. Ik heb het boek van Chris Scott, Sahara. Daar staat veel in en ook een aantal pistes om te rijden, dus dat moet prima lukken.Gaaf om met de 109 te gaan, maar wel een eind rijden hoor. Wanneer ben jij in Marokko? wij vertrekken als hier vandaan denk ik de 18e december tot ong de 10e januari 2011. Misschien zien we elkaar dan wel.
groet, Jos
paulus-109

Bericht door paulus-109 »

gewoon aldaar tickets halen.
als je van malaga richting tarifa gaat kom je vlak na san pedro de alcantara de eerste ,,hokjes,, al tegen.
maar in tarifa zelf kan je ook kopen.
deze zomer daar gestaan om ,,afrika,, te zien met de kids, volgend jaar de plas over!
dit jaar potugal in gedoken.

succes paul
Huub

Bericht door Huub »

Als je de hoge Atlas over wil via de tracks dan wel kettingen mee, zo lullig als je boven bent en met een stevige sneeuwbui kan je niet meer veilig naar beneden, wel 4 kettingen dan.........
De meeste tracks van Scott liggen op routes waar je toch wel enkel voertuigen per dag tegen komt, dan hoef je niet persee met twee voertuigen.

Been there done that.

Kind regards,

Huub
Plaats reactie