Hallo, ik heb al een tijdje dat de landrover soms moeilijk in de versnelling wil.
na vanavond wat boodsachappen gedaan te hebben poetste hij soms zelfs tanden tijdens het overschakelen, na +/- 5 km (na de winkel) moet ik het koppelings pedaal 2 keer intrappen om te kunnen ontkoppelen en te schakelen.
thuis even gekeken, er zit nog wel voldoende een grijze substantie (?!) in het potje maar ook wat opgedroogte grijze substantie op het koppelings pedaal.
kan ik hieruit de conclussie trekken dat het pompje stuk is? (in elk geval dat er nieuwe olie in moet
) is het dan verstandig om het cilindertje aan het koppelingshuis ook te vervangen?
nou heeft paddock een merkloze en ééntje van lucas welke is beter? (pedaalzijde)
grote kans dat je hoofdkoppeling cilinder lek is !
ik heb het zelfde probleem gehad met mijn s3
ik heb ook gelijk de hulp cilinder aan de bak vervangen!
na vervangen gelijk schone olie er op natuurlijk
ik zou voor de lucas kwaliteit gaan...
en bij het vervangen van de hoofdcilinder heb ik mijn zijscherm op de auto laten zitten, alleen word het dan een zeer geduldige klus
dus als je zijscherm er makkelijk af wil zou ik dat zeker doen !
Kan ook zijn dat de flexibele slang beschadigd is en een bel vertoont. Dit is geen lek dus niet te zien als je kijkt maar als je druk opbouwt dan blaast de bel op en verplaats je minder vloeistof. Als je vloeistof grijs is zou ik ook eens aan vervanging denken.
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
Als het koppelingpedaal nat is van remvloeistof kan je er van uit gaan dat de hoofdkoppeling cilinder lek is.
Beide cilinders vervangen en ook het stukje flexibele leiding.
Ga dan wel voor originele onderdelen en niet voor het imitatiespul van Paddock.
sorry, was neit helemaal duidelijk denk ik
Tuurlijk is er een manier om te checken. Iemand laten kijken terwijl je de koppeling intrapt. De ander ziet dan de bel verschijnen. Net als een opgepompte binnenband die uit een gescheurde buitenband komt.
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
Originele onderdelen zijn TRW of Delphi, Lucas Girling bestaat al een paar jaar niet meer.
Je zou kunnen kiezen voor de rvs Goodrich slangen, maar heel veel meerwaarde heeft dit niet.
Probeer er wel voor te zorgen dat je de originele slangen van Nelson koopt als je voor rubber slangen kiest, want daarbij is de kans zeer klein dat ze voortijdig opbollen door gebruik van inferieur materiaal.
Zoals Dirk terecht opmerkt is het nu zeer belangrijk om heel grondig te spoelen met remvloeistof en aangezien het een zwaar vervuilt systeem betreft is het misschien nog beter om al te spoelen met de oude onderdelen, daarna de onderdelen te vervangen en hierna weer spoelen.