Is het mogelijk om de transferbox van de gearbox te scheiden zonder de gearbox onder de auto uit te halen?
Zo ja waar moet ik opletten?
Groet,
Roony
transferbox scheiden van gearbox
-
Gert
Re: transferbox scheiden van gearbox
Wat voor auto is het ?
Kijk even in het werkplaatshandboek, daar staat het stap voor stap beschreven.
Gert
Kijk even in het werkplaatshandboek, daar staat het stap voor stap beschreven.
Gert
-
roony
Re: transferbox scheiden van gearbox
Ik heb het handboek nagekeken maar het is mij niet helemaal duidelijk geworden.
Het zou moeten kunnen maar het is niet aangegeven hoe.
Ik hoop op een reactie van iemand die dit al heeft gedaan.
Het gaat overigens om een disco uit 95, automaat.
Groet,
Roony
Het zou moeten kunnen maar het is niet aangegeven hoe.
Ik hoop op een reactie van iemand die dit al heeft gedaan.
Het gaat overigens om een disco uit 95, automaat.
Groet,
Roony
-
Scratch
Re: transferbox scheiden van gearbox
Hoi Gert,
Normaal gesproken haal je de hoofdbak en tussenbak tegelijk van de motor. Je kunt echter de tussenbak wel van de hoofdbak halen, maar dit staat in geen enkel werkplaats handboek beschreven zover mij bekend.
Nu gaat het bij een 90 makkelijker dan bij een 110 of 130 vanwege een chassis balk dat achterlangs loopt, maar het kan wel. Door je hoofd en tussenbak een heel eind naar beneden te laten zakken kan hij er net onder door, waarschijnlijk moet het handrem mechanisme er af omdat de kabel blijft haken (Disco en RR niet want die zit andersom) Ook moet er voor onder de motorkap het een en ander los wat vast zit aan de radiator (olie, IC en koel slangen) omdat de motor mee kanteld.
Bij een Discovery zou ik de beide bakken in een keer laten zakken, je kunt er anders van boven lastig bij en ook het laten zakken gaat beter als de bakken aan elkaar zit.
Zeker het monteren gaat makkelijker !!
Ik doe eigelijk altijd beide bakken in een keer.
gr Eric
Normaal gesproken haal je de hoofdbak en tussenbak tegelijk van de motor. Je kunt echter de tussenbak wel van de hoofdbak halen, maar dit staat in geen enkel werkplaats handboek beschreven zover mij bekend.
Nu gaat het bij een 90 makkelijker dan bij een 110 of 130 vanwege een chassis balk dat achterlangs loopt, maar het kan wel. Door je hoofd en tussenbak een heel eind naar beneden te laten zakken kan hij er net onder door, waarschijnlijk moet het handrem mechanisme er af omdat de kabel blijft haken (Disco en RR niet want die zit andersom) Ook moet er voor onder de motorkap het een en ander los wat vast zit aan de radiator (olie, IC en koel slangen) omdat de motor mee kanteld.
Bij een Discovery zou ik de beide bakken in een keer laten zakken, je kunt er anders van boven lastig bij en ook het laten zakken gaat beter als de bakken aan elkaar zit.
Zeker het monteren gaat makkelijker !!
Ik doe eigelijk altijd beide bakken in een keer.
gr Eric
-
Frank 110V8
Re: transferbox scheiden van gearbox
Hoi,
Dat is nog een disco 1 neem ik aan. Dan is het geen enkel probleem. Baksteunen los zodat de bak achterover kantet bekleding aan de binnenkant weg. kabels aandrijfasse selector los. boutjes tussen de bakken los en je schuitft hem er zo af. Je moet wel sterk zijn, ding weegt wel wat.Been thee done that (BIj RRC)
Groet Frank
Dat is nog een disco 1 neem ik aan. Dan is het geen enkel probleem. Baksteunen los zodat de bak achterover kantet bekleding aan de binnenkant weg. kabels aandrijfasse selector los. boutjes tussen de bakken los en je schuitft hem er zo af. Je moet wel sterk zijn, ding weegt wel wat.Been thee done that (BIj RRC)
Groet Frank
-
Bart van Dessel
Re: transferbox scheiden van gearbox
Bijna dagelijks werk voor me, als je het op een brug doet (of smeerput) dan ligt ie er in een uurtje onderuit. Zit met 6 bouten vast aan hoofdbak, wel eerst olie aflaten. Verder alles zoals Scratch het omschrijft.
Gr, bart
Gr, bart