Start probleempje
-
neef Henk
Start probleempje
Het lijkt erop dat we een probleempje hebben met het contactslot of met de startmotor. Bij het omdraaien van de sleutel hoor je heel vaag ergens een tikje, meer niet. De accu is net vervangen en heeft genoeg porrie.
Kan ik het contactslot overbruggen (om te testen) en direct spanning zetten op de startmotor en zo ja op welke aansluiting moet ik dat doen?
Groeten neef Henk
Kan ik het contactslot overbruggen (om te testen) en direct spanning zetten op de startmotor en zo ja op welke aansluiting moet ik dat doen?
Groeten neef Henk
-
Frans Bonnes
Re: Start probleempje
Henk.
Is het van de RR.
Probeer eens de startmotor een paar lichte klappen met een hamer te geven.
Daarna weer proberen te starten.
Het kan zijn dat de koolborstels in de startmotor geen goed kontakt meer maken.
fb
Is het van de RR.
Probeer eens de startmotor een paar lichte klappen met een hamer te geven.
Daarna weer proberen te starten.
Het kan zijn dat de koolborstels in de startmotor geen goed kontakt meer maken.
fb
-
Exfietser
Als jij ergens een klikje hoort is dat waarschijnlijk je startrelais dat je hoort. Dat betekend dat je contactslot dus in orde is. Voor de zekerheid kun je even op de schakeldraad op je start relais met een voltmeter (of een lampje) meten. Als je de sleutel omdraait om te starten en het lampje gaat aan (voltmeter slaat uit) is je slot in orde. Dan is dus waarschijnlijk je start relais het probleem.
Vertel even wat voor auto het is. Dan kunnen mensen meer info geven.
Arnold.
Vertel even wat voor auto het is. Dan kunnen mensen meer info geven.
Arnold.
-
neef Henk
Dat had ik bewust achterwege gelaten Het gaat om een Seat Marbella Fun die we tijdelijk rijden tot de Range gratis van de weg mag gebruik maken.
Toen ik deze kocht deed de startmotor het al niet, de verkoper had er ook al een ander bij geleverd. Die heb ik erin gezet en we hebben drie weken zonder problemen kunnen starten. Soms leek het er wel op dat de startmotor bleef hangen maar dat weten we niet zeker.
Om nu uit te sluiten dat het de startmotor is wil ik dus even testen of deze rond wil draaien maar hoe doe ik dat?
Groeten neef Henk
Toen ik deze kocht deed de startmotor het al niet, de verkoper had er ook al een ander bij geleverd. Die heb ik erin gezet en we hebben drie weken zonder problemen kunnen starten. Soms leek het er wel op dat de startmotor bleef hangen maar dat weten we niet zeker.
Om nu uit te sluiten dat het de startmotor is wil ik dus even testen of deze rond wil draaien maar hoe doe ik dat?
Groeten neef Henk
-
neef Henk
Startmotor was van binnen aan puin. De bedrading van de spoelen zijn van hun plek gerukt en tussen de magneet en de wand gekomen waardoor deze vast liep. Morgen maar eens de sloop bellen
Groeten neef Henk
Groeten neef Henk