Verschil Disco/Defender assen
-
vossehoff
Verschil Disco/Defender assen
Normaal kom ik er met google wel aardig uit, maar behalve dat je ze kunt uitwisselen kom ik niet echt veel verder.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is het verschil tussen de eerste generatie Discovery assen en Defender assen. Zijn ze qualitatief vergelijkbaar of kan ik ze beter links laten liggen in mijn zoektocht naar nieuwe assen voor de 127?
gr Niels
Waar ik vooral benieuwd naar ben is het verschil tussen de eerste generatie Discovery assen en Defender assen. Zijn ze qualitatief vergelijkbaar of kan ik ze beter links laten liggen in mijn zoektocht naar nieuwe assen voor de 127?
gr Niels
-
Cadarn
Re: Verschil Disco/Defender assen
Goede vraag, zou ook wel graag het antwoord weten.
Mij is ooit verteld dat Defender assen wat sterker zijn, schijnt andere maat swivelbol en homokineet te zijn. Diff's zouden hetzelfde moeten zijn. Of er in de achterassen verschil zit zou ik echt niet weten. Voor een 127 zou ik als achteras toch wel op zoek gaan naar een Salisburry. Hoort er onder lijkt me en is beduidend sterker.
Jaap
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/10/2010 23:48 door Cadarn.
Mij is ooit verteld dat Defender assen wat sterker zijn, schijnt andere maat swivelbol en homokineet te zijn. Diff's zouden hetzelfde moeten zijn. Of er in de achterassen verschil zit zou ik echt niet weten. Voor een 127 zou ik als achteras toch wel op zoek gaan naar een Salisburry. Hoort er onder lijkt me en is beduidend sterker.
Jaap
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/10/2010 23:48 door Cadarn.
-
Andrew Colville
Re: Verschil Disco/Defender assen
Ik meen dat de sterkste passende assen de sailsbury assen zijn, het Britse leger verkoopt sporadisch nog nieuwe assen in kisten, af en toe zie je ze voor overdreven mega bedragen voorbijkomen op marktplaats en hier op de prikkers markt.
er zijn heel wat verschillen in de diverse assen van de afgelopen jaren, niet alleen tussen het model landrover ( discovery / defender) maar ook in het type 90 110 130 etc en dan de remmen geventileerd of niet abs of niet en ga zo maar door.
Ik denk dat voor een 127 je het beste kunt kijken voor een setje jonge ( td5) assen op ebay of bij een van de vele demontage bedrijven. een disco achter as lijkt mij minder geschikt voor het laadvermogen van een 127/130 pickup.
Hoe dan ook krijg je alles kapot, en als je bezuinigd op onderhoud dan gaat het enkel sneller kapot.
Ik heb jaren gereden met standaard 10 splines rangerover assen, en slechts twee maal een dif gesloopt beide keren te verwijten aan de lompe bestuurder ( ikke ) wel kijk ik regelmatig naar mijn olie en ververs deze jaarlijks ook kijk ik goed naar mijn steek assen ik let dan op slijtage en vertekeningen van torderen in het staal, echter ik heb er geen hoeven vervangen en ik ben vaak behoorlijk lomp gewest met rijgedrag in het terein.
Ik rijdt nu met een Disco 2 Td5 en deze assen zouden op naven na zeer robuust moeten zijn, toch heeft mijn voor as twee hoorbare homokoneten ook de ABS geeft geregeld fouten. Zondag eens kijken of ze heel blijven op de lansaard
Groetjes Andrew
er zijn heel wat verschillen in de diverse assen van de afgelopen jaren, niet alleen tussen het model landrover ( discovery / defender) maar ook in het type 90 110 130 etc en dan de remmen geventileerd of niet abs of niet en ga zo maar door.
Ik denk dat voor een 127 je het beste kunt kijken voor een setje jonge ( td5) assen op ebay of bij een van de vele demontage bedrijven. een disco achter as lijkt mij minder geschikt voor het laadvermogen van een 127/130 pickup.
Hoe dan ook krijg je alles kapot, en als je bezuinigd op onderhoud dan gaat het enkel sneller kapot.
Ik heb jaren gereden met standaard 10 splines rangerover assen, en slechts twee maal een dif gesloopt beide keren te verwijten aan de lompe bestuurder ( ikke ) wel kijk ik regelmatig naar mijn olie en ververs deze jaarlijks ook kijk ik goed naar mijn steek assen ik let dan op slijtage en vertekeningen van torderen in het staal, echter ik heb er geen hoeven vervangen en ik ben vaak behoorlijk lomp gewest met rijgedrag in het terein.
Ik rijdt nu met een Disco 2 Td5 en deze assen zouden op naven na zeer robuust moeten zijn, toch heeft mijn voor as twee hoorbare homokoneten ook de ABS geeft geregeld fouten. Zondag eens kijken of ze heel blijven op de lansaard
Groetjes Andrew
-
vossehoff
Re: Verschil Disco/Defender assen
Hm. Lastig.
Ik zal nog eens proberen te zoeken via Google.
gr Niels
Ik zal nog eens proberen te zoeken via Google.
gr Niels
-
Cadarn
Re: Verschil Disco/Defender assen
de Salisburry achterassen zijn wel tegen een redelijk bedrag te krijgen. het zijn de voorassen die zo duur zijn. De latere 130 is uitgerust met deze achteras maar met een defender vooras. je kan hier ook ongestraft een Range as plaatsen. De classic range-as zou ook sterker zijn dan de disco-as (hear say)
-
vossehoff
Re: Verschil Disco/Defender assen
Ik dacht dat de Disco 1 gebouwd werd met RRC chassis en assen? Dan zou een disco as vergelijkbaar moeten zijn ...
gr Niels (nogsteedsniksduidelijksgevonden)
gr Niels (nogsteedsniksduidelijksgevonden)
-
Cadarn
Re: Verschil Disco/Defender assen
Sorry Niels
Ik kan je ook niks wijzer maken dan de roddels die ik ken.
Hou in ieder geval topic vers.
Maar als ik ze in mijn geheugen vergelijk zijn ze niet exact gelijk; de range- en disco-asssen. Wat ik me herinner is dat de homokineten een verschillende diameter hebben. Please correct if i'm wrong
Ik kan je ook niks wijzer maken dan de roddels die ik ken.
Hou in ieder geval topic vers.
Maar als ik ze in mijn geheugen vergelijk zijn ze niet exact gelijk; de range- en disco-asssen. Wat ik me herinner is dat de homokineten een verschillende diameter hebben. Please correct if i'm wrong
-
Dennis101
Re: Verschil Disco/Defender assen
LR Series heeft volgens de website nog gereviseerde en nieuwe Defender Salisbury voorassen.
De gereviseerde zijn niet eens onaantrekkelijk geprijsd.
Dennis B
De gereviseerde zijn niet eens onaantrekkelijk geprijsd.
Dennis B