hoeveel 110 's kunnen er belasting vrij zijn

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
BEN110

hoeveel 110 's kunnen er belasting vrij zijn

Bericht door BEN110 »

vandaag en gesprek gehad met en landrover handelaar garage en rees bij mij de vraag hoeveel 110 zijn er geproduceerd tussen introductie en 1987
ze worden steeds schaarser

ben 110
Joost Nouwen

Re: hoeveel 110 's kunnen er belasting vrij zijn

Bericht door Joost Nouwen »

Niet genoeg gezien de prijs
Larosaurus

Bericht door Larosaurus »

Ik heb daar eentje van ....
Joost Nouwen

Bericht door Joost Nouwen »

Dan wil ik eigelijk wel weten hoeveel wolfjes er geproduceerd zijn.
Ook veel te weinig.
Da's wel na '86 , maar misschien win ik ooit de lotto (misschien doe ik ooit eens mee) en dan wil ik er 1.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Er zijn in totaal 7925 Wolf XD's geproduceerd, waarvan 6514 TUM's.

Dennis B
Larosaurus

En hoeveel 110 in de belasting vrije periode?
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

Me too !!!
En wat mij betreft mag die prijs nog wel wat omghoog..... heb ik eindelijk es een auto die meer waard wordt.
(als we even vergeten wat eraan verbouwd is natuurlijk.... ;-)) )

Larosaurus Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb daar eentje van ....
Anton (Rumble)

Bericht door Anton (Rumble) »

Er moeten er duizenden zijn! volgens mij veel meer dan er liefhebbers of enthousiastelingen voor zijn. dus mijn inziens is de hoge prijs een beetje overdreven. Nu is de vraagprijs misschien best hoog, maar in de vaart waarmee die auto's op dit moment geinporteerd worden zal dat snel over zijn.
Het zelfde hebben we gezien begin jaren 90 toen er een grote run was op belastingvrije serie III landrovers. toen was de vraag ook zo groot dat zelfs RHD makkelijk over de toonbank gingen.
Ik weet niet hoeveel 110 en 90 in Nederland verkocht zijn tussen 83 en 86, maar als ik een schatting mag doen denk ik aan een 20.000 stuks

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/10/2010 10:40 door Rumble.
Larosaurus

Ik zie er idd zat, ik vindt de prijzen overigens meevallen, zeker als ik het fiscale voordeel meeneem in het verhaal.
paulus-109

Bericht door paulus-109 »

het voordeel dat je direct kwijt bent aan een hoger brandstofverbruik en het onderhoud van eender welke oldtimer............................................
Larosaurus

Gas... en na anderhalf jaar oldtimer rijden kan ik niet zeggen dat onderhoud duurder is, als ik voor mijn td 5 onderdelen nodig had, dan waren die meestal in prijs een veelvoud van de v8, ook zaken als motorolie ed die welliswaar langer meegingen, maar het kan natuurlijk ook anders, dat begrijp ik, maar mijn ervaring wijkt dus af. Klop klop (even op de houten tafel....)
Paul Stroink one-ten

Bericht door Paul Stroink one-ten »

Het aantal beschikbare series Land Rovers is natuurlijk enorm groot, je hebt daarbij namelijk de beschikking over een enorm aantal productiejaren, en dus een heel groot aantal geproduceerde auto's.
Ondanks het enorme aanbod is een goede en mooie series Land Rover nog steeds een aanzienlijk bedrag waard, eigenlijk net zo veel als een ninety of one-ten. Alleen moet een Series dan dus wel mooi zijn.
Bij de 'defenders' heb je maar de beschikking over 4 productiejaren als je belastingvrij wilt rijden, daarbij werden er in het eeste jaar nog niet zo veel geproduceerd. De echt mooie originele auto's zijn inmiddels overal collectorsitems en worden nog slechts zelden aangeboden. Ik merk een enorm verschil in aanbod en vooral ook in prijs als ik het vergelijk met een paar jaar geleden. Een paar jaar geleden kocht ik regelmatig een mooie auto voor relatief weinig geld, nu betaal ik inmiddels meestal meer voor een auto waar ik meerdere weken werk aan heb voordat hij verkoopbaar is. En zelfs deze opknappers worden steeds minder aangeboden. Origineel links gestuurd is helemaal moeilijk, vroeger kocht ik veel auto's in Zwitserland, maar ook daar is zo goed als niets meer te koop.
Ik verwacht zelf binnen een paar jaar bijna niets meer te kunnen vinden. Daarnaast verdwijnen veel van de auto's richting Amerika, die willen veel meer betalen voor de wagens dan de Nederlanders.
Gerben tB

Bericht door Gerben tB »

De mijne is ook een collectors item
BEN110

Bericht door BEN110 »

ik vind het onderhoud ook wel meevallen als ik dit vergelijk met en discovery
maar doe alles zelf ben je afhankelijk van en garage dan is het en ander verhaal
mensen met 2 linker handen ( en niet links zijn ) kunnen beter en nieuwere rijden
ik vindt het wel leuk om wat te sleutelen en ook het verbruik probeer ik wat aan te doen ( v8 ) met en computer en gas injectie ( langdurig project )
maar is er en manier om te achter halen hoeveel er geproduceerd zijn
dat ze niet zeldzaam zijn weet ik ook wel
Plaats reactie