Mijn Lightweight remt sterk naar rechts.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
jutter29

Mijn Lightweight remt sterk naar rechts.

Bericht door jutter29 »

Beste mensen,

Ik weet dat er al heel veel over gevraagd en geschreven is, maar ik blijf het onderwerp REMMEN een vreemd fenomeen vinden.
Voor de één misschien simpel (als alles naar wens verloopt) maar voor de ander een nachtmerrie.
En dat laatste heb ik dus en kom er niet uit.
Ik heb dus ook rondom alles vernieuwd, dus remschoenen en remcilinders en hier en daar een nieuwe halve maan vervangen.
Alles ontlucht (bij de verste begonnen) en afgesteld zoals al in vele berichten is aangegeven.
Maar bij het remmen trekt de Lightweight evengoed nog naar rechts en bij krachtig remmen moet ik zelfs het stuur goed vast houden.
Heb vervolgens na enige tijd de remschoenen om gewisseld, maar geen verbetering. Heb gekeken als de remcilinder wel werkte en nog eens uit elkaar gehaald en schoongemaakt, maar ook geen verbetering. Zelfs de remslang vernieuwd, maar ook geen resultaat.
Toen van de rechterkant de stelschroef iets teruggedraaid en links een tikje meer, maar ook geen resultaat.
Nu moet ik er nog even bij vermelden dat van de remschoenen links voor de achterste schoen alleen aan de bovenkant te zien is dat hij daar de trommel pakt. De rest van de schoen is nog als nieuw. (Afvijlen??)
Dus jullie begrijpen dat het voor mij één grote vraag is, hoe kan dit nou.
Ik heb de remschoenen en cilinders gekocht bij Paddock met als Part No. SWBKIT1 voor SWB tot 1981 , dus lijkt mij wel de goeie.
Daarom wil ik jullie weer vragen wie misschien nog een idee heeft of nuttige tips heeft.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groeten, Jan.
Roy Bruurs

Re: Mijn Lightweight remt sterk naar rechts.

Bericht door Roy Bruurs »

Van welk merk zijn je remschoenen?

Zo te lezen heb je de remmen wel gesteld. Eerst er tegen draaien dan terug draaien tot hij net niet meer sleept. Gaan rijden inremmen en vervolgens het hele verhaal nog is herhalen

Wat ik niet kan ontdekken is of je het geheel goed ontlucht hebt?

ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a01d6f9a84ece487d42d64d14dbda686', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 12894127, 600, 600, 'Loading image ...', false);


Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
bas88pickup

Re: Mijn Lightweight remt sterk naar rechts.

Bericht door bas88pickup »

Je geeft in je verhaal de oorzaak al aan.....SWBkit1.
Ik moet je helaas teleurstellen, maar deze kit is zijn geld niet waard. Haal de remmen nog maar eens uit elkaar, en pas de schoenen in de trommels, 10 tegen 1 dat de pasvorm beroerd is.
Een fatsoenlijke set kost je 82 pond ex vat, dan staan voor en achter in de Mintex schoen, en TRW remzuigers. Significant prijsverschil he? Verschil is voornamelijk een veel hogere kwaliteit en pasvorm, waardoor een en ander gewoon goed functioneert na montage en afstellen.
Wil je helemaal goed doen, dan tel je er nog eens 25 pond ex vat bij op, en dan zit er ook nog een setje remslangen bij van Goodridge.

Totaal dus 107pond, dan heb je uitstekend spul dat je niet tot wanhoop drijft, maar dat je blij maakt, omdat de montage makkelijk gaat, en het goed functioneert.

Je hebt dus leergeld betaalt met die andere set!

Bas.

Foto-A4NV8J3R.jpg --> mod_embed_images_loadimage('abcf2f184e0ad02830c91c5aa930df09', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-A4NV8J3R.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-A4NV8J3R.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-A4NV8J3R.jpg', '', 12894172, 600, 600, 'Loading image ...', false);

My opinions may have changed, but not the fact that I'm right!
If you have noticed this notice, you have noticed that it was not worth noticing the notice!
Roy Bruurs

Re: Mijn Lightweight remt sterk naar rechts.

Bericht door Roy Bruurs »

Even hier op inhaken. Het bovenstaande verhaal klopt. Er is een hoop troep op de markt.

Wat je kunt doen bij deze schoenen is kijken wat eraf moet om ze passend te krijgen. Vaak is dit een 2cm aan de bovenzijde die er teveel zit. Deze eraf halen en waarschijnlijk passen ze dan.

idd zijn goodridge hele goede slangen. Ik heb onder mijn ninety 2 inch verlengde staalomvlochten leidingen liggen.

ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c9f39c7e7d51e8ec91228815d0c7d69e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 12894228, 600, 600, 'Loading image ...', false);


Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
jutter29

Re: Mijn Lightweight remt sterk naar rechts.

Bericht door jutter29 »

Roy B, ja ik heb naar mijn idee alles wel goed ontlucht.. Ik zag er geen luchtbelletjes meer uitkomen.

Maar nu ik het lees wat Bas beschrijft dan verklaart het al dat het allemaal niet zo werkt als het zou moeten.
Jammer, dat er ook in deze onderdelen grote verschillen zitten en goedkoop is duurkoop en zeker een goede leermeester.
Ik zal er nu eerst dan maar een stuk vanaf vijlen en overwegen om alsnog de hele zaak te vervangen door het goede en zonder ergenis normaal te kunnen remmen.
Bij wie kan je deze goede remschoenen en cilinders bestellen en wat zijn de onderdelennummers. Paddock of Craddock.

Ik wil jullie hartelijk danken voor deze goede informatie.
paulus-109

Re: Mijn Lightweight remt sterk naar rechts.

Bericht door paulus-109 »

je kan rustig remschoenen bij paddock bestellen als ze maar van mintex zijn of het label OE kwaliteit hebben.
in nederland kan je makkelijk bestellen bij landro, wel iets duurder dan de UK maar rob zijn service is dik ok.

paul
Roelos

Re: Mijn Lightweight remt sterk naar rechts.

Bericht door Roelos »

Politiek aangepast karretje?
vossehoff

Re: Mijn Lightweight remt sterk naar rechts.

Bericht door vossehoff »

Dan haak ik even in op wat Roy zegt, bij mij LW heb ik destijds idd 6mm van de bovenzijde afgehaald om een mooie pasvorm te krijgen (had volgens mij de zelfde goedkope kit). Bij mij pasten ze eerst zelfs niet in de trommels (vandaar die 6mm, stukje er af, passen, stukje er af, passen, etc). Nu remmen ze prima.

gr Niels
Hans 109

Re: Mijn Lightweight remt sterk naar rechts.

Bericht door Hans 109 »

Gewoon ter info, best wel leuk:

[www.series2club.info]

mvg Hans
Hans 109

Re: Mijn Lightweight remt sterk naar rechts.

Bericht door Hans 109 »

Misschien is het wel bekend, maar er zit verschil tussen de "voorste"en de "achterste" remschoen.

Ik had zelf ooit de fout gemaakt om links de "voorste" remschoenen te monteren en rechts de "achterste", alles op de achteras.
Er is ergens een plaatje van, maar geen idee meer waar.

mvg Hans
jutter29

Re: Mijn Lightweight remt sterk naar rechts.

Bericht door jutter29 »

Beste mensen, dank jullie voor de informatie en tips.
Ik ben vanmiddag al druk aan het vijlen geweest, je ken dat wel.......wiel en trommel eraf........trommel en wiel er weer op en ga zo maar door en ik moest van de bovenste helft van de remschoen aardig wat afhalen.
Maar hij remt nu al een stuk beter, maar voor mij is het nog niet goed genoeg.
Ik heb nog even een klein vraagje met betrekking op de link die Hans stuurde.
Op die tekening zie ik dat de bovenste veer op het nokje van de ankerplaat zit en de andere kant op het nokje van de remschoen zit, waar ook de halve maan tegenaan zit.
Hoort dit zo, want bij mij zat het niet op het nokje van de remschoen, maar door een gaatje in de remschoen.

Groet,
bas88pickup

Re: Mijn Lightweight remt sterk naar rechts.

Bericht door bas88pickup »

Ja. Dit hoort idd zo. Veer aan de ene kant aan de nok van de schoen, en aan de andere kant aan de nok van de ankerplaat. Het komt vaak voor dat het verkeert word gemonteerd. (tis vaak een beetje pielen, en dat vinden mensen nog wel eens moeilijk, en kiezen dan de verkeerde, makkelijke weg.)

Edit; ik vraag me wel af hoe dat dan gedaan is, want dan moet je de veer een beetje molesteren, anders ga je het niet voor elkaar krijgen. En let op, ik zeg dus niet dat jij dat hebt gemonteerd op die manier in het verleden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/10/2010 21:25 door bas88pickup.
vossehoff

Re: Mijn Lightweight remt sterk naar rechts.

Bericht door vossehoff »

Bij een 109 ga je voor van schoen naar schoen met de bovenste veer. Achter gaat van schoen naar ankerplaat.

Bij een 88 ga je zowel voor als achter van schoen naar ankerplaat. Anders remt hij bijna niet met zijn voorremmen.

gr Niels
jutter29

Re: Mijn Lightweight remt sterk naar rechts.

Bericht door jutter29 »

Ok Bas, nou ik vond het ook al vreemd om zo de bovenste veer te monteren, want net wat je zegt je moet de veer inderdaad een beetje molesteren.
Dus heb ik weer een klusje, want rondom zit het op die andere gekke manier. Zo zie je maar je bent nooit te oud om te leren.
jutter29

Re: Mijn Lightweight remt sterk naar rechts.

Bericht door jutter29 »

Sorry, maar nog één vraagje.
Ik zag bij Landro dat er een aparte remcilinders zijn voor het linker voorwiel en rechter voorwiel alsmede voor het linker -en rechter achterwiel.
Betekent dit dat het precies op die manier aangebracht moet worden??
Eric&Betty Boop

Re: Mijn Lightweight remt sterk naar rechts.

Bericht door Eric&Betty Boop »

Als je ze aan de verkeerde kant van de as monteerd zit de aansluiting van de remleiding op de verkeerde plek.
Lees het linkje van Hans109 ook maar eens goed door.

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('170e2504981810afa1656140aa08f4ff', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 12896639, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('fa4bc314808a375bdd8b9bc6d43699bc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 12896639, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Leendert

Re: Mijn Lightweight remt sterk naar rechts.

Bericht door Leendert »

ja in princiepe moeten de cylinders op de juiste plaats, maar voor het rem vermogen moeten de dikke voor en de dunne cylinders achter.
Links en rechts zijn wel anders, maar het verschil zit hem alleen maar in de aansluiting van de remleiding, dus dat merk je meteen.
Plaats reactie