Goedemorgen Lotgenoten!
Ik heb een vreemd probleempje met mijn Disco 2: een waterlekkage rond het voorraam.
Nadat er een nieuwe voorruit in is gekomen had ik een lekkage in de linker bovenhoek. De voorruit is door Carglas 4x opnieuw geplaatst maar de lekkage is niet weg.
Nu begint spontaan de rechterhoek ook te lekken. Het bijzondere is dat de boel niet elke keer lekt. Bij de ene regenbui giet het naar binnen, bij de andere bui blijft alles droog.
Intussen ben ik zover dat ik niet meer geloof dat de lekkage bij het raam vandaan komt maar wellicht ergens via het opendak? Om alles goed te kunnen controleren wil ik daarom de hemelbekleding eruit halen en dan maar eens zien hoe of wat.
Heeft iemand ervaring met het demonteren van de hemelbekleding? En zoja, hoeveel werk is het ongeveer en zijn er nog speciale dingen waar ik op moet leten?
Als iemand nog goede ideeen heeft over het verhelpen van de lekkage houd ik mij ook aanbevolen.
En weer bedankt voor jullie tips en tricks!
Robert
Disco met spook-lekkage
-
bram-rrc
niet naar carglass
Antwoord heb ik niet voor je,
maar wel het advies voor anderen, beter niet naar Carglass gaan.
In mijn rrc heeft het twee ramen (verwarmde) en 3! nieuwe raamrubbers gekost voordat het "goed" was.
Tweede zat er echt schandalig in. Pezen te korten en de 45 gr hoek verkeerd om en het rubber
ter hoogte van de pezen helemaal kapot getrokken, was net of de ratten er aan hadden gezeten.
En een goeie deuk in mijn paravan, maar zag dat pas 1,5 week later, dus krijg ik toch niet
meer bewezen.
Lompe joekels zijn het!
maar wel het advies voor anderen, beter niet naar Carglass gaan.
In mijn rrc heeft het twee ramen (verwarmde) en 3! nieuwe raamrubbers gekost voordat het "goed" was.
Tweede zat er echt schandalig in. Pezen te korten en de 45 gr hoek verkeerd om en het rubber
ter hoogte van de pezen helemaal kapot getrokken, was net of de ratten er aan hadden gezeten.
En een goeie deuk in mijn paravan, maar zag dat pas 1,5 week later, dus krijg ik toch niet
meer bewezen.
Lompe joekels zijn het!
-
Sylvester
Re: Disco met spook-lekkage
Robert,
Disco's zijn beroemd om hun lekkage, het kan inderdaad door het dakluik komen, LR heeft bespaard op afdichtings kit.
Het hemeltje eruit halen is lastig, wel kun je het laten zakken op stoelen, klap deze dan wel in de laagste stand.
Suc6
Sylvester.
Disco's zijn beroemd om hun lekkage, het kan inderdaad door het dakluik komen, LR heeft bespaard op afdichtings kit.
Het hemeltje eruit halen is lastig, wel kun je het laten zakken op stoelen, klap deze dan wel in de laagste stand.
Suc6
Sylvester.
-
BEN110
een keer gedaan is niet moeilijk zij bekleding verwijderen alle haken en grepen los laten zakken eruit door de achterdeur ( bij en freelander is het moeilijker ) vaak lekkage via dakraam overloopjes inderdaad slecht gekit slangetjes doorblazen voor de rommel
-
Bart van Dessel
Hemel ligt er inderdaad vlot uit, verschilt weinig met een RRC, gewoon je ogen de kost geven, accu-schroefmachine d'r bij en in een kwartiertje ligt ie d'r uit. Wel met 2 personen doen en je achterbank plat leggen, dan kun je 'm er schuin naar achter eruit halen. Afwaterings-slangetjes doorblazen, soms zit er ergens een knikje in de slang, met sterke duck-tape kun je dat oplossen. De rubber rand waar het dakraam op ligt goed schoonmaken en met vaseline invetten. De kunststof afwerkrandje op het dak kun je wat kit bij doen, beste is om het dakje dan iets te lichten.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Robert ex-MoD 90
Lotgenoten,
Bedankt voor de tips!
Als het goed is gaat het morgen (zondag) lekker weer worden. Denk dat ik nu al weet wat ik 's middags ga doen.
Greet with wet feet
Robert
Bedankt voor de tips!
Als het goed is gaat het morgen (zondag) lekker weer worden. Denk dat ik nu al weet wat ik 's middags ga doen.
Greet with wet feet
Robert