Hoi
Is het een domme vraag,als ik vraag waar de neutraalstand voor is,ik gebruik zijn hoog en laag,maar de N word nooit gebruikt.
Groeten,Willem
neutraalstand
-
Gert
Re: neutraalstand
Van oudsher hadden landrovers vaak PTO's aangebouwd. Dit is een as die aan de achterkant van de hoofdbak gekoppeld kon worden om werktuigen (lieren, schudders, maaiers, balers, generatoren etc) te voorzien van vermogen. Je kon de snelheid van die as regelen met de grote schakelpook. Op dat moment wil je natuurlijk niet (altijd) dat je auto ook gaat rijden, en dus zet je de tussenbak in zn vrij. In die stand gebruik je de hoofdversnellingsbak dus voor de werktuigen. Bij bijvoorbeeld maaimachines is die PTO altijd gekoppeld aan voorwaartse beweging, en dus laat je in sommige gevallen de reductiebak in zn hoog of laag staan.
Groeten,
Gert
PS: In de volgende filmpjes zie je precies wat ik bedoel, en zo zie je meteen waar landrovers ooit voor bedoeld waren:
Deel 1
Deel 2
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/09/2010 21:03 door Gert.
Groeten,
Gert
PS: In de volgende filmpjes zie je precies wat ik bedoel, en zo zie je meteen waar landrovers ooit voor bedoeld waren:
Deel 1
Deel 2
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/09/2010 21:03 door Gert.
-
Frans Bonnes
De neutraal gebruik je als er een PTO op zit.
Je wilt natuurlijk niet dat de auto gaat rijden als je de zaagmachine aandrijft.
fb
Je wilt natuurlijk niet dat de auto gaat rijden als je de zaagmachine aandrijft.
fb
-
neef Henk
Dat is wel weer handig als je een bos moet omzagen Frans
Groeten neef Henk
Groeten neef Henk