VIN Nrs

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Hulk

VIN Nrs

Bericht door Hulk »

Als ik de site van Paddock bezoek zie ik regelmatig FROM WA123456 of TO LA 5555276 of zoiets.
Hoe kan ik aan mijn chassisnr zien tot welke groep ik behoor? en bestaat er ergens een onderdelennummerlijst
Vandaag kwam ik er met behulp van Eric (scratch) er achter dat de homokineet van de TD5 defect is. Eric dank voor je hulp en tijd.
Als hij dan toch open moet dan heb ik graag wel alle ( juiste) onderdelen incl de lagers bij de hand en wil dan ook gelijk maar even de schijven vervangen.

Vico van Hulk en Druppie

Prikpagina "In Tenebris Lucens"
Ian RookRover

Re: VIN Nrs

Bericht door Ian RookRover »

Ik weet niet of het voor alle Land Rover modellen op dezelfde manier gaat (ik heb een RRC), maar voor zover ik weet gaat het bij paddocks (en andere sites) om de laatste twee letters plus de daarachter staande getallen van het chassisnummer, waarbij de eerste letter van "WA123456" staat voor het modeljaar. Mijn RRC is HA123456 (getallen verzonnen). De 'H' betekent hier modeljaar 1991. 'G' is 1990 en 'J' is 1992, zo kun je dus zien voor welke modeljaren een bepaald onderdeel geschikt is. Kijk dus naar je eigen chassisnummer en controleer of je modeljaar+nummer tussen de waardes op de site in ligt.

Ian.
Puffino

Re: VIN Nrs

Bericht door Puffino »

dat geldt voor alle normale Land ROver modellen vanaf 1979. Het is een eigen standaard van Land Rover, die ze gaande weg wel iets hebben aangepast..... Alleen raar, let wel, schijnt niet op te gaan voor de USA modellen. Vraag me niet waarom of wat daar dan anders aan zou zijn.

Inderdaad gaat het om het laatste stukje van de VIN, dus niet het hele stuk. Dat laatste stuk namelijk geeft feilloos aan van welk bouwjaar jouw auto is. En, belangrijker, je kunt er mee bepalen of deze van voor of na een bepaalde modelupdate is.

Zie voor meer uitleg over deze zaken:
- [www.angelfire.com]

Sander Lelieveld

Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Plaats reactie