ecu 3.5

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
eduard

ecu 3.5

Bericht door eduard »

Wie weet een adres in de buurt van barneveld waar ik een ecu van RR 3,5 kan laten testen/doormeten?
Heb het idee dat niet alle 8 meedoen, slaat over en af en toe een klap, onsteking kan ik niets aan vinden, dus dacht aan de ecu?
Andrew Colville

Re: ecu 3.5

Bericht door Andrew Colville »

Hoe is het met je ontstekings delen gesteld?

als je zelf niet meer weet wanneer voor het laatst bougie kabels/kap en rotor zijn vervangen, dan zou ik hier beginnen, ook als deze alweer een jaar of meer oud zijn en je veel terrein hebt gereden.
een overslaande V8 met of zonder backfire is vaak te verwijten aan slecht onderhoud en antieke bougie kabels en ontstekings delen , denk hierbij ook aan de bougies zelf.

zeker wanneer men op LPG rijd is het belangrijk dat deze componenten goed in orde gehouden worden.

Ook is nu weer de tijd van misdragende V8 motoren weer aangebroken , het vochtige weer in combinatie met slechte ontstekings delen gaat waarschijnlijk weer vaak verschijnen op het prikbord.

Natuurlijk kan het zijn dat je ECU een mankement heeft gekregen, maar ik zou beginnen met ontstekings delen, mijn ervaring is dat 95% van de V8 motoren met een verse set bougies kabels kap en rotor weer helemaal gezond zijn.

Groetjes Andrew
Plaats reactie