Van NA naar Td ?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Eric

Van NA naar Td ?

Bericht door Eric »

Ik vroeg me af of het mogelijk is de turbo van een 90 td over te zetten op een 90 Na?
Erik One-ten+LW

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door Erik One-ten+LW »

De allerlaatste NA's kan het denk ik wel op. Die zijn anders als de eerste. Onder andere sproeiers onder de zuigers, extra olieaansluiting links onder spruitstuk (turbo retour). Wellicht komen er ervaringsdeskundigen.

Erik
Puffino

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door Puffino »

Kunnen en Willen zijn in dit geval wel twee verschillende zaken. Waarom zou je als je ook een tdi kunt inleggen?

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
ToyRoverlander

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door ToyRoverlander »

Quote Ik vroeg me af of het mogelijk is de turbo van een 90 td over te zetten op een 90 Na?


tik.......tik........tik........tik........tik........






.





.





.






.




BOEM!!!!!!!


In andere woorden, geen goed idee.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Eric&Betty Boop

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door Eric&Betty Boop »

Nee.
Buiten het oliesproeier onder de zuigers verhaal heeft de TD ook andere zuigers dan de NA,de bovenkant is van een ander materiaal of legering om de hogere verbrandingstemperaturen te kunnen weerstaan.
Nadeel is dat zelfs die aangepaste TD zuigers er nog niet tegen bestand zijn en ook al scheuren.
Verder zal je ook nog de injectiepomp van de TD nodig hebben omdat drukvulling ook meer brandstof vraagt.

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6033929899cc2afcfa20af08ac51fbb7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 12837815, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('46bb884e7abeee0b36d9d98bc5b872f2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 12837815, 600, 600, 'Loading image ...', false);



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/09/2010 16:45 door Pepé le Pew&Betty Boop.
sjorsboomschors/aka/PP

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

+ je uitlaatdiameter moet worden aangepast.
gewoon een swap naar een 200-300 Tdi doen
Scratch

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door Scratch »

Hoi Eric,

Ik heb nog een TD blok liggen met alle toeters en bellen en ik doe er niets mee.
Als je er belang bij heb mag je hem wel voor een schappelijk prijsje hebben (of ruilen voor het een of ander, zoek nog een roofrack)
Zit een deuk in de deksel van het karter, maar hij schijnt het gewoon te doen. Moet dus wel even een ander karter onder .
Krijg je de uitlaat er ook nog bij. Enige wat mist is de dynamo en de radiator. Maar die kun je van je Na gebruiken (moet je er een losse olie koeler bij zetten)

Laat maar weten.

gr Eric

laroup4.gif --> mod_embed_images_loadimage('8303bd19397a0a6262b1015211324dbe', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', 'http://img210.imageshack.us/img210/7148/laroup4.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', '', 12838492, 600, 600, 'Loading image ...', false);
sjorsboomschors/aka/PP

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

ik heb nog wel een radiator liggen
Scratch

Nog een leuk stukje over de Diesel Turbo

Bericht door Scratch »

Diesel Turbo (Engine Code 19J)

A late Diesel Turbo engine, incorporating all the design changes.Land Rover’s global sales collapsed during the early 1980s.[47] This was mainly due to foreign competition offering larger, more powerful, more comfortable vehicles. Land Rover suffered from poor build quality and materials during the 1970s and by 1983 the then-current Series III model was distinctly outdated, despite recent improvements.[48] Land Rover decided to focus the sales of its Ninety/One Ten/127 range on the UK and Europe, for which it required a diesel engine with significantly better performance than the 68-horsepower 2.5-litre type then in production. Project Falcon was started in 1984 to develop a turbocharged version of this engine.[49] The resulting engine was Land Rover’s first production turbodiesel and their first engine to be given a marketing name- the Diesel Turbo,[50] a name given to differentiate it from the VM Motori-built turbodiesel then being used in the Range Rover, which was sold as the 'Turbo D'.[51] The Diesel Turbo, although essentially the same as the 2.5-litre diesel, had numerous additions and modifications to allow it to cope with the stresses of turbocharging. New pistons with Teflon-coated crowns and Nimonic steel exhaust valves were used to withstand higher combustion temperatures. The crankshaft was cross-drilled for improved strength and cooling. The block was modified to allow an oil feed/drain system to the turbocharger, and the cooling system was improved with an 8-bladed viscous fan and integral oil cooler. The engine was fitted with a high-capacity breather system to cope with the greater volumes of gas flow through the engine.[12][52] Despite the inherent age of the design, it performed well in tests against its rivals and provided the vital blend of performance and economy the Land Rover had needed for many years.[48] It was the first diesel model to match the petrol engine’s 4-ton towing limit and the first to be able to exceed the UK national speed limit of 70 mph (112 km/h).[53] However, early engines suffered several failures. Most serious were failed main and big-end bearings and splits or cracks in the block.[54] In 1988 a new block and an improved design of bearing and bearing cap was fitted which solved these issues. The engine’s higher internal temperatures meant that the cooling system also had to be maintained to a much higher standard than the earlier engines. The engine also suffered in the hands of operators not used to the maintenance requirements of turbocharged engines, such as the need for regular oil changes and the use of a special grade of oil. Failure to heed these requirements led to turbo failure and internal damage such as cracked pistons (caused by localised overheating). Further changes were made in 1990, this time to the breather system to prevent oil being drawn into the air filter. Despite these issues, the Diesel Turbo was a strong seller. It was the standard engine for the UK and European markets and Land Rover’s sales increased after its introduction.[44][55] Time has shown that these engines can turn in long service lives if maintained as required—like many early turbodiesels, a lack of maintenance causes failure.[54][56][57]
Bauke 110

Re: Nog een leuk stukje over de Diesel Turbo

Bericht door Bauke 110 »

Leuk stukje om te lezen. in het begin dus een rampen blok geweest. maar dat is altijd de kinderziektes komen dan pas boven drijven
Scratch

Re: Nog een leuk stukje over de Diesel Turbo

Bericht door Scratch »

Voor al die laatste zin is leuk: "a lack of maintenance causes failure"

Tja als hij dan opeens tik, tik, tik.... Boem doet, dan weet je dat je ergens wat vergeten bent
Eric&Betty Boop

Re: Nog een leuk stukje over de Diesel Turbo

Bericht door Eric&Betty Boop »

Mijn 2,5TD had toch echt geen "lack of maintenance" en die deed toch ook tik,tik,tik....maar voordattie ....Boem.... kon doen had ik de kop er al af.

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7b2c9f6403b206df029b4a8f6c1a8c62', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 12839441, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('4e7ac67fd70d8e2b4a1908b8d33c5d88', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 12839441, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Eric&Betty Boop

Re: Nog een leuk stukje over de Diesel Turbo

Bericht door Eric&Betty Boop »

"New pistons with Teflon-coated crowns were used to withstand higher combustion temperatures."
Dat is het dus,Teflon.

Iemand had mij eens verteld dat het alu zuigers met een stalen plaat in de kroon waren maar dat vond ik al niet zo aannemelijk omdat een magneet er niet aan wil blijven plakken.

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a741e3e67d5a0723f4bcb0a7df05a952', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 12839521, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('142fdae5a420473a45077036bce23eed', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 12839521, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Puffino

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door Puffino »

Die uitlaatdiameter.... dat hoeft nou net weer niet per se...

Is bij de wissel naar tdi ook niet per se nodig namelijk. Mag wel en liever wel, hoeft niet.

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Puffino

Re: Nog een leuk stukje over de Diesel Turbo

Bericht door Puffino »

Teflon wordt voornamelijk gebruikt als coating. Die in dit geval waarschijnlijk gebruikt wordt als hitteschild (http://nl.wikipedia.org/wiki/Teflon). Als de motor goed warm wrodt is de zuiger een slecht gekoeld onderdeel, er gaat tenslotte geen waterkoeling doorheen, de oliesproeier is de enige die er nog iets mee doet.

ergo, die zuiger zal de hitte uiteindelijk niet goed aankunnen. Zeker lichtmetaal is gevoeliger voor oververhitting. En dus..... relatief gauw krak bij hete motor.

Een Land Rover is geen licht wagentje en de krachten in de motor zullen niet zachtzinnig zijn. Overigens is bij de tdi de zuiger ook van lichtmetaal, de koeling van die dingen is beter? Toch wel een beetje confusing...

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/09/2010 09:20 door Puffino.
Marc-my-Words

Re: Nog een leuk stukje over de Diesel Turbo

Bericht door Marc-my-Words »

Pepé le Pew&Betty Boop Schreef:
-------------------------------------------------------
> "New pistons with Teflon-coated crowns were used
> to withstand higher combustion temperatures."
> Dat is het dus,Teflon.
>
>

Eitje dus, en klaar ben je.
Eric&Betty Boop

Re: Nog een leuk stukje over de Diesel Turbo

Bericht door Eric&Betty Boop »

De 200/300tdi hebben een lagere compressie dan de TD waar door de temperatuur boven de zuiger wat lager blijft.

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('470f23cdb1d8ae52ba014732acfebae8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 12841127, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('a98e7ff951ad537269e94206465cef0a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 12841127, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Joost88

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door Joost88 »

dat verhaal gaat ook voor de extra koeling op dan toch?

Je doet dergelijke dingen om de levensduur te verlengen, hoeft niet perse maar dan zou het kunnen zijn dat je blok eerder dan gedacht ten einde komt.
ToyRoverlander

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door ToyRoverlander »

Quote
De 200/300tdi hebben een lagere compressie dan de TD waar door de temperatuur boven de zuiger wat lager blijft.

Groet.
Eric. All things being equal voor de rest...... wat dus niet het geval is. Klein detail maar dat een tdi direct ingespoten is en de ander indirect. Vandaar de lagere compressieverhouding.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Eric&Betty Boop

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door Eric&Betty Boop »

Dat de 200/300tdi direct ingespoten zijn weet ik.
Maar door die lagere compressie zijn ze beter geschikt voor drukvulling.

Als je een turbo op een blok zet is het verstandig om de compressie te verlagen om het blok betrouwbaar te houden.
Bij de 2,5TD is dat niet gedaan,deze heeft dezelfde compressieverhouding als de 2,5NA.

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8794a72a299e9a4df5ea31f5dd56e34c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 12843928, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('98effa89ca48f141b804f870a78f2f50', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 12843928, 600, 600, 'Loading image ...', false);
ToyRoverlander

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door ToyRoverlander »

Indirect ingespoten diesels hebben een hoge compressie omdat het anders verrektes moeilijk word om hem te starten. Een DI diesel heeft veel minder metaaloppervlak in de kop om warmte af te voeren. De IDI diesel heeft veel meer oppervlak, daarom is de compressie hoger.

Een turbo kan op beide, alleen om dezelfde einddruk te hebben moet die de IDI minder boost hebben.

De compressie verlagen is dus niet zo slim als je hem nog wil kunnen starten.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Marc-my-Words

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door Marc-my-Words »

Pepé le Pew&Betty Boop Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat de 200/300tdi direct ingespoten zijn weet ik.
> Maar door die lagere compressie zijn ze beter
> geschikt voor drukvulling.
>
> Als je een turbo op een blok zet is het verstandig
> om de compressie te verlagen om het blok
> betrouwbaar te houden.
> Bij de 2,5TD is dat niet gedaan,deze heeft
> dezelfde compressieverhouding als de 2,5NA.

Waardoor je met een TD-blok zonder Turbo wel een oerdegelijk blok overhoudt.
Als ik het goed begrepen heb zijn de laatste 2,5NA zulke blokken.

Marc
Puffino

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door Puffino »

Nee!

De turbo is een uitermate snel draaien elementje, dat simpelweg een stuk metaal is in een lager. Dat wordt met een oliefilmpje mogelijk gemaakt. Daardoor warmt die olie krankzinnig snel op tot hoge temperaturen. Je hebt een aantal liters olie in totaal dus op die schaal duurt dat wel even maar deze extra olieverwarmer dwingt wel extra koeling af.

Turbo's worden echt HEEL heet.

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Puffino

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door Puffino »

Dat is ook mijn info, inderdaad.

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Eric&Betty Boop

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door Eric&Betty Boop »

Wat dat starten van een indirect ingespoten betreft heb jij ook wel weer een punt Koos.

Maar wat de direct ingespoten te kort komt aan kop oppervlak wint hij weer in zuigerkroon oppervlak,en de zuigers zijn bij de TD meestal het eerste wat kapot gaat.

Er zit in iig termisch iets niet goed bij de TD maar dat is waarschijnlijk een combinatie van factoren.

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d45ab1d694595edecb7f7ae647c72300', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 12844434, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('0df132f6668f496e1af1611a7663c9f8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 12844434, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Eric&Betty Boop

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door Eric&Betty Boop »

Voor zover ik weet is het enige verschil tussen de vroege en de latere NA's de oliesproeiers onder de zuigers.
De TD zuigers met teflon coating zijn volgens mij ook alleen maar in de TD gebruikt.

Bij de introductie van de TD zijn er oliesproeiers onder de zuigers gekomen,alle NA's die daarna van de band kwamen hadden toen ook die oliesproeiers zodat ze maar 1 productielijn nodig hadden voor de onderblokken.
Dit was dus gewoon om de kosten zo laag mogelijk te houden.

Edit:Bovenstaande is niet helemaal waar,in '89 zijn een andere krukas en andere lagerschalen in de TD gekomen en die zijn ook terug te vinden in alle daarna komende NA blokken.
Je hebt dus toch wel gelijk Mark maar dan moet het wel een blok zijn van na '89.

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0b82fe173552b055eb99a847afc809ad', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 12844526, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('d5c0b7ae1ed99c8b9c11e6ae8a4d9359', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 12844526, 600, 600, 'Loading image ...', false);



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/09/2010 21:35 door Pepé le Pew&Betty Boop.
sjorsboomschors/aka/PP

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

TD is ook niet extra intern versterkt, wat nogal wat barsten ivm,. temp. als gevolg had.
geloof dat ze er 2 stripjes extra bij hadden geplaatst ( van aluminium)
ze hebben gewoon een turbo op een blok geschroeft, niet altijd een goede oplossing!
ToyRoverlander

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door ToyRoverlander »

Gelukkig kan op zo'n blok als mijne wel een turbo, of zelfs 2 zoals deze knakker heeft gedaan

--> mod_embed_images_loadimage('1e33eab1e7ba27d312db45d55beb64aa', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fforum.ih8mud.com%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D443122%26amp%3Bd%3D1282106901', 'http://forum.ih8mud.com/attachment.php?attachmentid=443122&d=1282106901', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fforum.ih8mud.com%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D443122%26amp%3Bd%3D1282106901', '', 12845314, 600, 600, 'Loading image ...', false);


En zonder problemen he


hier is een overzichtelijker plaatje
--> mod_embed_images_loadimage('b98947804b48c621ddbd640ae227fd53', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fforum.ih8mud.com%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D443121%26amp%3Bd%3D1282106901', 'http://forum.ih8mud.com/attachment.php?attachmentid=443121&d=1282106901', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fforum.ih8mud.com%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D443121%26amp%3Bd%3D1282106901', '', 12845314, 600, 600, 'Loading image ...', false);

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/09/2010 22:34 door ToyRoverlander.
Joost88

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door Joost88 »

wat ik bedoel te zeggen: de dingen die je moet veranderen om van N/A naar TD te gaan helpen allemaal.

Dus als een uitlaat ook helpt om de levensduur te verlengen dan doe je dat natuurlijk. Het stelt ook niks voor dus ik zou niet weten waarom je het niet zou doen.
Puffino

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door Puffino »

Sjors, lees de eerdere bijdrage over dit blok eens dan zul je zien dat dat gevoelsmatig wel klopt maar in werkelijkheid pure nonsens is.

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Puffino

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door Puffino »

Bijzonder, lijkt mij niet fijn.

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Scratch

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door Scratch »

Eric Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vroeg me af of het mogelijk is de turbo van een
> 90 td over te zetten op een 90 Na?

Ik krijg een beetje het idee dat we "gepeopled" worden !! Eric de topic starter reageerd niet meer !?

gr Eric

laroup4.gif --> mod_embed_images_loadimage('c65f685e58b1fc377e9ed951d302ac96', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', 'http://img210.imageshack.us/img210/7148/laroup4.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', '', 12849596, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Eric&Betty Boop

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door Eric&Betty Boop »

Och we hebben er iig een leuke en leerzame discussie aan over gehouden.

En nee,deze Eric was niet de topicstarter.

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('05a45e81308eb184152cbcfa42f96565', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 12850376, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('d5a4e6c090b6ece5833d91fadad39706', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 12850376, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Scratch

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door Scratch »

Pepé le Pew&Betty Boop Schreef:
-------------------------------------------------------
> Och we hebben er iig een leuke en leerzame discussie aan over gehouden.

Ga jij nu ook 2 turbo's er op schroeven..... Ik overweeg het wel
Rickske

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door Rickske »

hmmm 2 turbo's... VET, maar ik heb een 2,25d beter dan dat ik er geeneen op schroef

Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a94b58591741360c20b0d44271c56156', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 12850450, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Eric&Betty Boop

Re: Van NA naar Td ?

Bericht door Eric&Betty Boop »

2 turbo's lijkt me de goden verzoeken Eric.

Laat ik eerst maar proberen om hem met 1 turbo een beetje hufterproof te krijgen.

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1d84ccd275a6216a37e0af67e39517e9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 12850906, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('9fadd92f757d5859703e8e5fc3bb9a8f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 12850906, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Plaats reactie