Gisteren ben ik bezig geweest om een toerenteller in mijn td5 uit 2003 te installeren.
De teller staat mooi, jammer dat ie nog niet werkt...
Op pin 19 van de ecu-stekker(zwart) zit een geel/roze draad, die draad komt achter het dasboard uit en verdwijnt in 1 van de 2 roze stekkers achterop de snelheidsmeter. Die draad heb ik afgetapt en op de signaal aansluiting van de toerenteller aangesloten. Tevens heb ik een geschakelde + en een massa aangesloten. Wanneer de motor gestart wordt komt de meter een paar mm van z'n plaats en meer niet.
In diverse fora lees ik dat er of: geen draad op pin 19 is aangesloten of dat er een grijs/witte draad op zit. Geen van beide is bij mij van toepassing.
Is het bij alle td5's zo dat pin 19 op de ecu-stekker de juiste is of zit daar nog een verschil in bouwjaar en/of opties in. Ik heb ergens gelezen dat abs/etc van invloed schijnt te zijn geweest op de bekabeling.
Weet iemand met een werkende toerenteller in een 2003 td5 welke ecu-pin en draden er gebruikt moeten worden?
Alvast bedankt.
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/09/2010 21:05 door Oscar.
Toerenteller td5 Defender aansluiten? = Opgelost.
-
hugo
Re: Toerenteller td5 Defender aansluiten?
Oscar,
Pin 19, zwarte stekker is de goede draad. Dat je de teller een beetje ziet bewegen komt van de + die je aangesloten hebt. Maar waarom doet hij het dan niet........ ik denk dat jij een standaard (bv. VDO) toerenteller aan wilt sluiten en dat gaat inderdaad niet werken. Je hebt een 'speciale' TD5 toerenteller nodig of je moet de huidige toerenteller modificeren.
Hugo
Pin 19, zwarte stekker is de goede draad. Dat je de teller een beetje ziet bewegen komt van de + die je aangesloten hebt. Maar waarom doet hij het dan niet........ ik denk dat jij een standaard (bv. VDO) toerenteller aan wilt sluiten en dat gaat inderdaad niet werken. Je hebt een 'speciale' TD5 toerenteller nodig of je moet de huidige toerenteller modificeren.
Hugo
-
Oscar
Hugo,
Het is een origineel met td5 logo en LR-partnr.
Vanmiddag ga ik de draad bij de ecu aftappen en daar vandaan testen.
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Het is een origineel met td5 logo en LR-partnr.
Vanmiddag ga ik de draad bij de ecu aftappen en daar vandaan testen.
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
Sjoerd O
Ik ben zelf laatst ook bezig geweest om een toerenteller te monteren op een td5.
Heb hierbij ook gebruik gemaakt van de officiële TD5 toerenteller.
Ook bij mij zat op pin 19 een geel/roze draad, echter werkte deze bij mij ook niet.
heb toen ook direct bij de ecu weg getapt om te testen en dan werkt het allemaal perfect.
Ben er verder nog niet mee bezig geweest maar het is wel apart.
Heb hierbij ook gebruik gemaakt van de officiële TD5 toerenteller.
Ook bij mij zat op pin 19 een geel/roze draad, echter werkte deze bij mij ook niet.
heb toen ook direct bij de ecu weg getapt om te testen en dan werkt het allemaal perfect.
Ben er verder nog niet mee bezig geweest maar het is wel apart.
-
Oscar
Re: Toerenteller td5 Defender aansluiten? Opgelost
Het werkt, zoals Sjoerd schreef heb ik het ook gedaan.
De geel/roze draad op pin 19 komt achter het dash uit, maar daar geeft ie niet genoeg/geen spanning.
Directe draad die er nog (loos) lag gebruikt en alles werkt naar behoren.
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
De geel/roze draad op pin 19 komt achter het dash uit, maar daar geeft ie niet genoeg/geen spanning.
Directe draad die er nog (loos) lag gebruikt en alles werkt naar behoren.
Oscar
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl