licht schakelaar defender
-
Dirk109
licht schakelaar defender
Hallo allemaal,
Ik zoek het bestnr van een hoofdlichtschakelaar voor een Defender2.5 tdi uit 1999.
Binnen kort ga ik naar een vriend in zweden en moet deze voor hem meenemen.
Aangezien ik niet zoveel van defenders weet maar meer van serie's weet ik niet zo goed welke ik precies moet hebben.
Weet iemand het nr?
Alvast bedank, ook namens een zweedse Lr rijder.
Dirk 109
Ik zoek het bestnr van een hoofdlichtschakelaar voor een Defender2.5 tdi uit 1999.
Binnen kort ga ik naar een vriend in zweden en moet deze voor hem meenemen.
Aangezien ik niet zoveel van defenders weet maar meer van serie's weet ik niet zo goed welke ik precies moet hebben.
Weet iemand het nr?
Alvast bedank, ook namens een zweedse Lr rijder.
Dirk 109
-
Leendert
Re: licht schakelaar defender
Dat zou de AMR6104 moeten zijn, vanaf VIN: VA104806 = 1997.
Voor de zekerheid vraag even aan je vriend om de laadste 2 letters van het VIN nummer 1999 = XA
Voor de zekerheid vraag even aan je vriend om de laadste 2 letters van het VIN nummer 1999 = XA
-
Dirk109
Hier nog wat info uit zweden:
landRover Defender 2.5 TDI county
bouwjaar 1999
code op plaatje achter de voorruit: SALLDHN(kan ook een M zijn)68V(kan ook een W zijn)A1141142
landRover Defender 2.5 TDI county
bouwjaar 1999
code op plaatje achter de voorruit: SALLDHN(kan ook een M zijn)68V(kan ook een W zijn)A1141142
-
Leendert
SAL= Land Rover
LD= Defender
H= 110"
M= 4/5dr Station Wagon (voor zover ik weet bestaat N niet op deze positie)
6= 2.5TDI Cat Def
8= Man 5spd LHD
V= 97MY W=98MY
A Solihull
6 cijfers is het volg nummer
LD= Defender
H= 110"
M= 4/5dr Station Wagon (voor zover ik weet bestaat N niet op deze positie)
6= 2.5TDI Cat Def
8= Man 5spd LHD
V= 97MY W=98MY
A Solihull
6 cijfers is het volg nummer
-
Dennis101
Het lastige is dat je net rond een overgangsperiode zit, waardoor zowel het oude als het nieuwe type schakelaar mogelijk zouden kunnen zijn.
Om er zeker van te zijn is het verstandig om jouw vriend is Zweden even te laten kijken hoe de stekker van de schakelaar eruit ziet.
Het oudere type (PRC3430) heeft een stekkerblokje die lijkt op die van een series 3 stuurkolomschakelaar (blokje met "bullet" connectoren).
Zie:
PRC3430
Het nieuwere type schakelaar (AMR6104) heeft een moderner type stekkerblok, zie ook:
AMR3430
Dennis B
Om er zeker van te zijn is het verstandig om jouw vriend is Zweden even te laten kijken hoe de stekker van de schakelaar eruit ziet.
Het oudere type (PRC3430) heeft een stekkerblokje die lijkt op die van een series 3 stuurkolomschakelaar (blokje met "bullet" connectoren).
Zie:
PRC3430
Het nieuwere type schakelaar (AMR6104) heeft een moderner type stekkerblok, zie ook:
AMR3430
Dennis B
-
Marc-my-Words
Dennis101 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het lastige is dat je net rond een
> overgangsperiode zit, waardoor zowel het oude als
> het nieuwe type schakelaar mogelijk zouden kunnen
> zijn.
> Om er zeker van te zijn is het verstandig om jouw
> vriend is Zweden even te laten kijken hoe de
> stekker van de schakelaar eruit ziet.
> Het oudere type (PRC3430) heeft een stekkerblokje
> die lijkt op die van een series 3
> stuurkolomschakelaar (blokje met "bullet"
> connectoren).
> Zie:
>
> PRC3430
>
> Het nieuwere type schakelaar (AMR6104) heeft een
> moderner type stekkerblok, zie ook:
>
> AMR3430
>
> Dennis B
Hej Dirk,
Als ik het goed heb is de oude beduidend goedkoper als de nieuwe (hoewel het verschil alleen in het stekkerblokje lijkt te zitten).
Verder doet jouw Zweedse vriend er goed aan een "Zweedse lichtversterker" te monteren. Ga onderweg even langs de Biltema en koop daar bestnr. 42680 "Kabelsats för strålkastare -- Ersätter bilens ordinarie kablage och reläer, vid användning av starkare glödlampor, 100 W eller mer. Enkel montering i bilens ordinarie lampanslutningar. Levereras med kablage, 2 reläer (30 A) samt monteringsanvisning." a SEK 199,--. (En neem er een paar voor je NL vrienden mee.
(Gebruik de zoekfunctie met "Zweedse Lichtversterker" en je weet meer.
Doe overigens je Zweedse 110-vriend de groeten. Ik was een maand in Noorwegen en Zweden en heb nauwelijks Defenders gezien, in Zweden nog minder als in Noorwegen. Ook in eerdere jaren bleek Zweden erg Defender arm, een belangrijk aantal is dan nog uitlandig ook.
(En waar woont ie? Ik vraag dit omdat ik een broertje in Zweden heb.)
Hälsingar Marc
> Het lastige is dat je net rond een
> overgangsperiode zit, waardoor zowel het oude als
> het nieuwe type schakelaar mogelijk zouden kunnen
> zijn.
> Om er zeker van te zijn is het verstandig om jouw
> vriend is Zweden even te laten kijken hoe de
> stekker van de schakelaar eruit ziet.
> Het oudere type (PRC3430) heeft een stekkerblokje
> die lijkt op die van een series 3
> stuurkolomschakelaar (blokje met "bullet"
> connectoren).
> Zie:
>
> PRC3430
>
> Het nieuwere type schakelaar (AMR6104) heeft een
> moderner type stekkerblok, zie ook:
>
> AMR3430
>
> Dennis B
Hej Dirk,
Als ik het goed heb is de oude beduidend goedkoper als de nieuwe (hoewel het verschil alleen in het stekkerblokje lijkt te zitten).
Verder doet jouw Zweedse vriend er goed aan een "Zweedse lichtversterker" te monteren. Ga onderweg even langs de Biltema en koop daar bestnr. 42680 "Kabelsats för strålkastare -- Ersätter bilens ordinarie kablage och reläer, vid användning av starkare glödlampor, 100 W eller mer. Enkel montering i bilens ordinarie lampanslutningar. Levereras med kablage, 2 reläer (30 A) samt monteringsanvisning." a SEK 199,--. (En neem er een paar voor je NL vrienden mee.
(Gebruik de zoekfunctie met "Zweedse Lichtversterker" en je weet meer.
Doe overigens je Zweedse 110-vriend de groeten. Ik was een maand in Noorwegen en Zweden en heb nauwelijks Defenders gezien, in Zweden nog minder als in Noorwegen. Ook in eerdere jaren bleek Zweden erg Defender arm, een belangrijk aantal is dan nog uitlandig ook.
(En waar woont ie? Ik vraag dit omdat ik een broertje in Zweden heb.)
Hälsingar Marc
-
Dirk109
Ok, bedankt voor alle info ik zal eens verder informeren naar de schakelaar.
Ik ga wel eens in zweden vissen(vliegvissen vlagzalm en bruine forel) en heb een adres
waar nederlanders een pensionat zijn begonnen met zeer veel aktiviteiten.
Mijn kennis (Ed) gebruikt de Defender bij Eland safari en veel andere aktiviteiten.(ijsvissen met de auto op het ijs!).
Toen ik daar dus voor het eerst was moest ik natuurlijk gelijk naar de defender kijken en etc.
Nu ga ik volgende week weer en zo kwam de vraag van de schakelaar naar boven.Overigens ga ik met het vliegtuig om de reistijd wat te verkorten.
Als er dus nog vliegvissers zijn onder de lezers, je kan er heerlijk en vooral rustig vissen in de middel of nowere zonder iemand tegen te komen.En het land is natuurlijk
super mooi.
Kijk maar eens op deze site
(ik staat ook nog ergens op de site in mijn vispak)
Dirk109
Ik ga wel eens in zweden vissen(vliegvissen vlagzalm en bruine forel) en heb een adres
waar nederlanders een pensionat zijn begonnen met zeer veel aktiviteiten.
Mijn kennis (Ed) gebruikt de Defender bij Eland safari en veel andere aktiviteiten.(ijsvissen met de auto op het ijs!).
Toen ik daar dus voor het eerst was moest ik natuurlijk gelijk naar de defender kijken en etc.
Nu ga ik volgende week weer en zo kwam de vraag van de schakelaar naar boven.Overigens ga ik met het vliegtuig om de reistijd wat te verkorten.
Als er dus nog vliegvissers zijn onder de lezers, je kan er heerlijk en vooral rustig vissen in de middel of nowere zonder iemand tegen te komen.En het land is natuurlijk
super mooi.
Kijk maar eens op deze site
(ik staat ook nog ergens op de site in mijn vispak)
Dirk109
-
Marc-my-Words
Aha. Ekshärad. Ik kwam er een maand geleden nog doorheen op weg van Noorwegen naar Stockholm.
Erg rustig gekampeerd ergens in het niks.
(Daar overigens geen andere Defender als de mijne gezien, en ook al geen elanden - vorig jaar wel, zelfs een witte).
Vliegen heeft niet mijn hart gestolen, ik zou liever met de trein gaan (of toch maar met de auto).
Vliegvissen is ook al niet mij hobby, ik houd alleen van vissen als ze goed zijn toebereid (desnoods bak ik ze zelf).
Groeten Marc
PS De opa van vaderskant van mijn schoonzusje komt uit Värmland, en een oud-collega is er boer geworden - het wordt er nog druk.
Erg rustig gekampeerd ergens in het niks.
(Daar overigens geen andere Defender als de mijne gezien, en ook al geen elanden - vorig jaar wel, zelfs een witte).
Vliegen heeft niet mijn hart gestolen, ik zou liever met de trein gaan (of toch maar met de auto).
Vliegvissen is ook al niet mij hobby, ik houd alleen van vissen als ze goed zijn toebereid (desnoods bak ik ze zelf).
Groeten Marc
PS De opa van vaderskant van mijn schoonzusje komt uit Värmland, en een oud-collega is er boer geworden - het wordt er nog druk.
-
Dirk109
Vorig jaar heb ik eens goed rondgekeken daar en het blijkt dat er veel nederlanders een tweede huisje kopen.
De huizen zijn er spotgoedkoop en de natuur is zeer mooi.
Voor 100.000 eurie koop je al een mooi huis met alles er op en aan.
Is iets om over na te denken he!
Nog een ander voordeel in de winter moet je alles met de Landrover doen!
Dirk 109
De huizen zijn er spotgoedkoop en de natuur is zeer mooi.
Voor 100.000 eurie koop je al een mooi huis met alles er op en aan.
Is iets om over na te denken he!
Nog een ander voordeel in de winter moet je alles met de Landrover doen!
Dirk 109
-
Marc-my-Words
Dirk109 Schreef:
> Vorig jaar heb ik eens goed rondgekeken daar en
> het blijkt dat er veel nederlanders een tweede
> huisje kopen.
> De huizen zijn er spotgoedkoop en de natuur is
> zeer mooi.
> Voor 100.000 eurie koop je al een mooi huis met
> alles er op en aan.
> Is iets om over na te denken he!
> Nog een ander voordeel in de winter moet je alles
> met de Landrover doen!
>
> Dirk 109
100.000 Eurie ... dan zijn de prijzen aardig gestegen.
De ex-collega kocht voor zijn ouders een compleet huis met alles erop en eraan voor de prijs waarvoor je hier een caravan koopt (nw-prijs zonder staanplaats) is inmiddels alweer wat jaartjes terug, maar toch. In Stockholm zijn de prijzen anders, ze gaan daar zelfs in onze richting (gelukkig kocht mijn broertje al weer jaren terug een leuk huis).
Is overigens wel het bewijs dat het typisch NL-gezeik over hypotheekrente-aftrek alleen maar gebakken lucht is: in Zweden hebben ze die aftrek nogal bot afgeschaft al weer jaren terug, maar zelfs na z'on shock-therapie (die gelijk viel met de vorige economische dip) is de huizenmarkt inmiddels weer heel gezond (bijna te gezond dus).
Verder: wegenbeslasting etc. is ook allemaal een grijns van oor tot oor, en levensonderhoud is inmiddels vergelijkbaar met onze AH-prijzen.
Alleen die winters, bijna een half jaar lang vergeet de zon serieus op te komen en dan gaat ie al weer onder ... daar worden zelfs Zweden depri van.
En ... het is mij te ver voor een tweede huisje.
Marc
> Vorig jaar heb ik eens goed rondgekeken daar en
> het blijkt dat er veel nederlanders een tweede
> huisje kopen.
> De huizen zijn er spotgoedkoop en de natuur is
> zeer mooi.
> Voor 100.000 eurie koop je al een mooi huis met
> alles er op en aan.
> Is iets om over na te denken he!
> Nog een ander voordeel in de winter moet je alles
> met de Landrover doen!
>
> Dirk 109
100.000 Eurie ... dan zijn de prijzen aardig gestegen.
De ex-collega kocht voor zijn ouders een compleet huis met alles erop en eraan voor de prijs waarvoor je hier een caravan koopt (nw-prijs zonder staanplaats) is inmiddels alweer wat jaartjes terug, maar toch. In Stockholm zijn de prijzen anders, ze gaan daar zelfs in onze richting (gelukkig kocht mijn broertje al weer jaren terug een leuk huis).
Is overigens wel het bewijs dat het typisch NL-gezeik over hypotheekrente-aftrek alleen maar gebakken lucht is: in Zweden hebben ze die aftrek nogal bot afgeschaft al weer jaren terug, maar zelfs na z'on shock-therapie (die gelijk viel met de vorige economische dip) is de huizenmarkt inmiddels weer heel gezond (bijna te gezond dus).
Verder: wegenbeslasting etc. is ook allemaal een grijns van oor tot oor, en levensonderhoud is inmiddels vergelijkbaar met onze AH-prijzen.
Alleen die winters, bijna een half jaar lang vergeet de zon serieus op te komen en dan gaat ie al weer onder ... daar worden zelfs Zweden depri van.
En ... het is mij te ver voor een tweede huisje.
Marc
-
Dirk109
Ja koud kan het er wel zijn ja zeker afgelopen winter.
En de afstand.. ik vlieg op Oslo en dan uurtje of drie met de auto.
Is wel iets duurder dan op Stockholm maar via Stockholm is het weer langer rijden.
Zelf wordt ik altijd een beetje deprie als ik weer terugkom uit die rust daar hier in het drukke Nederland.
Alles lijkt hier minder mooi,slechter geregeld, etc etc etc
Pffftttt we gaan dan weer gewoon beginnen...
Dirk 109
GroteFoto-3PVWZZMC.jpg --> mod_embed_images_loadimage('00af6b02b8d4753a3b29730bc58ba354', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-3PVWZZMC.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3PVWZZMC.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-3PVWZZMC.jpg', '', 12843998, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En de afstand.. ik vlieg op Oslo en dan uurtje of drie met de auto.
Is wel iets duurder dan op Stockholm maar via Stockholm is het weer langer rijden.
Zelf wordt ik altijd een beetje deprie als ik weer terugkom uit die rust daar hier in het drukke Nederland.
Alles lijkt hier minder mooi,slechter geregeld, etc etc etc
Pffftttt we gaan dan weer gewoon beginnen...
Dirk 109
GroteFoto-3PVWZZMC.jpg --> mod_embed_images_loadimage('00af6b02b8d4753a3b29730bc58ba354', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-3PVWZZMC.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3PVWZZMC.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-3PVWZZMC.jpg', '', 12843998, 600, 600, 'Loading image ...', false);