Ervaring gevraagt met de volgende combinatie standaard series ve

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
erik109FFR

Ervaring gevraagt met de volgende combinatie standaard series ve

Bericht door erik109FFR »

Ola,

Heeft er iemand ervaring met de volgende combinatie standaard series velgen + BF Goodrich banden?

16x5.5 LWB Rim Tube Type (O.E. manufacture) Black Primer Coated
Paddock artiekel nr:ANR4636PM £32.50 ex VAT

+ 750R16 Tube Part No. TUB750 £7.00 ex VAT

of

16x5.5 LWB Rim Tubeless Type (O.E. manufacture) Black Primer Coated
Paddock artiekel nr:RRC503600PM £42.50 ex VAT

met op allebei de velgen:

BF Goodrich All-Terrain T/A 235/85 R16

En waar deze voordelig te koop zijn? internet?

Gr Erik 109ffr

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/09/2010 11:28 door erik109FFR.
Barranco

Re: Ervaring gevraagt met de volgende vlegen + banden

Bericht door Barranco »

Hallo Erik,

Ik heb onlangs zelf banden besteld bij:

[www.banden-pneus-online.nl]

Concurerrende prijzen en snelle levering!

greetz Toon
ToyRoverlander

Re: Ervaring gevraagt met de volgende combinatie standaard serie

Bericht door ToyRoverlander »

Ik zou voor de tubeless gaan. En paddocks verkoopt die banden ook. En is toch wel één van de goedkoopste, ze moeten er dan alleen nog opgelegd worden. En bandenhandels kunnen daar nog wel eens hoge bedragen voor vragen als je zelf met de banden aan komt zetten.
Volgens mij kun je ze bij paddocks ook als complete set kopen, gewoon even een maitlje sturen zou ik zeggen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

De vraag blijft of 16x5.5 LWB Rim Tubeless met BF Goodrich All-Terrain T/A 235/85 R16 "mag".

Het gaat, dat staat vast, maar rijdt het ook goed? Vlgs het "boekje" moeten 235/85 op minimaal 6 inch brede velgen dacht ik.

Marc
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Dat klopt, de 5.5 velgen zijn te smal voor de 235 banden.
Bovendien mogen de BF Goodrich banden nooit met binnenbanden gebruikt worden.

Dennis B

Edit: aangevuld m.b.t. binnenbanden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/09/2010 18:05 door Dennis101.
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Dennis101 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat klopt, de 5.5 velgen zijn te smal voor de 235
> banden.
>
> Dennis B

Wat overigens niet wil zeggen dat je het niet aldus gemonteerd ziet .... daarom dus mijn mee-lift-vraag of het tot onwenselijk weggedrag leidt.
ToyRoverlander

Bericht door ToyRoverlander »

Nou, het lijkt me toch echt sterk dat je bij een series een verschil in wegligging/handling zult merken bij een halve inch velgbreedte verschil. Dat is maar 6mm dat de wand van de band, per kant, verder naar binnen staat!
Ik zie er helemaal geen problemen in.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Mark Rotteveel

Bericht door Mark Rotteveel »

Ik heb toevallig net General Grabber AT2, 235/85 R16 besteld bij Paddocks. Wel besloten ze niet om mijn standaard velgen te leggen maar Wolf-velgen (40 pond / st) erbij te nemen. Zijn toch net een stuk breder (6,5).

Wat betreft het omleggen: ze belden me netjes of ik de banden los wil of met velg en al, dus dat wordt goed geregeld!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/09/2010 17:35 door Mark Rotteveel.
RoadRocket

Bericht door RoadRocket »

Je ziet ze idd vaak genoeg op een standdard velg, past dus wel

een maat van me heeft zijn bfg mt op 5.5j velg al meerdere keren lek gereden, ik heb tot op heden op 6.5 wolf velg geen problemen... Wellicht toeval (afkloppen)

blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('83b3668e65fec5672b00b4b6f4fc6e86', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 12843541, 600, 600, 'Loading image ...', false);

SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
Plaats reactie