oversteek naar UK

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Nardo

oversteek naar UK

Bericht door Nardo »

Ik wil volgend jaar in het hoog seizoen naar de UK (CORNWALL).
wat is het voordeligste om oversteek te maken met aanhanger ?
Is dat de boot, of de trein (kanaaltunnel).
Via de de diverse websites kom ik er niet uit.

wie heeft ervaring ???

Nardo
Andrew Colville

Re: oversteek naar UK

Bericht door Andrew Colville »

Ik ga vrijwel altijd met norfolk line ( sinds kort eigendom Van DFDS ) je hebt dadelijk enkel P&O , DFDS seafrance en de channel tunnel

Norfolk line zijn dan wel afgetrapte( niet even nieuw en lux) booten maar ze drijven goed en de prijs is voor mij altijd het beste wat de diverse maatschappijen kunnen bieden, deze zomer eind juli / begin augustus, 100 euro retour waarvan 30 al voor de hond ( die K*t engelsen ) ! met verhoogde disco 2 en twee personen.

Ik boek meestal een paar dagen voor vertrek, misschien dat nu boeken voordeliger is maar dat weet ik niet zeker.

Tunnel blijft voor mij altijd te duur ( moet ook wel want het is inmiddels bekent dat de tunnel nooit winst zal gaan draaien)

P&O is iets sneller dan norfolkline, maar norfolkline vertrekt weer vanuit Duinkerke ipv Calais.

Even googelen op channel crossing dan kun je op diverse sites de prijzen vergelijken.

Groetjes Andrew
Erik One-ten+LW

Bericht door Erik One-ten+LW »

Ik heb 2x een 110 opgehaald op een trailer áchter een 110. Beide keren door de tunnel en de eerste was €150, tweede €170 voor een retour.
Ik vond dat erg meevallen.

Later ben ik nog wel eens met een enkele auto geweest en voor langere tijd en moest toen veel meer betalen. Bij de tunnel ligt het er erg aan op welke dag/tijdstip je wilt gaan. Je kan overigens gewoon 'proberen' op de site en afhaken vlak voor het betalen. Je kan dan de verschillen goed zien.
Voordeel van de tunnel vind ik dat de tijd niet zo nauw komt, je kan geloof ik tot 1,5 uur voor en na je geboekte tijd mee.

Erik
bram-rrc

Bericht door bram-rrc »

bericht verplaatst

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/09/2010 08:55 door bram-rrc.
bram-rrc

Bericht door bram-rrc »

Kan met de boot ook.. Als je vroeg bent (en er is plek) kan je gewoon een boot eerder mee.
(tenminste vanaf Duinkerke)
harro

Bericht door harro »

Hee Nardo, alles goed?
Wij zijn dit jaar met de Disco II naar Cornwall geweest. Uiteindelijk voor de tunnel gekozen (voor het gemak)
Ik heb nog niet echt logica ontdekt in de prijzen van de tunnel, vroeg boeken hoeft niet altijd het voordeligst te zijn. De heenweg heb ik een week of 3 van te voren geboekt, 110 euro voor een rit om 2 uur 's middags (bijna het duurste tarief) De terugweg 2 dagen van te voren geboekt, weer om 2 uur, kosten 85 euro...
Vooral 's avonds laat of juist vroeg scheelt nogal... beetje puzzelen op de site.
Wij hebben een overnachting geboekt op weg naar Cornwall, i.v.m. met onze kleine man (5 mnd) leek ons een lange dag doortrappen niet verstandig... Waar in Cornwall willen jullie heen?

Grtz Harro

109' Series IIa 6 cilinder (1971)
Discovery Series II TD5 (2002)
herman A

Bericht door herman A »

Nardo,
Dit jaar ook geweest, nachtboot geboekt (duinkerke) ,dit geeft de laagste prijs. Ben me om 15.15 gaan melden en om 16.00uur zat ik op de boot.
Lekker overdag met de prijs van de nachtboot.

gr.Herman
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Ook Ik boek meestal op de late/rare tijden, vaak s'nachts of net voor middernacht, en als er zat plek is dan kun je vaak eerder mee en een bootje te laat is normaal ook geen probleem of in het ergste geval een 10 - 20 euro bijbetalen. of dit over dag ook zo gaat weet ik niet.

Groetjes Andrew
Mud Machine

Bericht door Mud Machine »

Voor de Tunnel heb je de goedkoopste tarieven als je de volgende dag teruggaat. Langer verblijf is veel duurder, dan kan je beter de boot nemen.
Dus bv vrijdag net voor middernacht heen en zaterdag net voor middernacht retour is ok maar ben je te laat en ga je dan bv net na middernacht is het fors duurder. Net als hierboven aangegeven gewoon op de diverse sites proberen.Je kan bij de tunnel tot 2u voor en na de geboekte tijd mee. Soms moet je dan iets bijbetalen als het in een hoger tarief zit.
Enkeltje met de trein is ook niet echt een optie want dat is ook heel duur. De logica hierachter heb ik nog niet ontdekt.
De prijzen voor de ferries ontlopen elkaar niet veel.
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Nardo, Als je helemaal naar Cornwall wilt dan kan je ook nog opteren voor Dieppe of zelfs Cherbourg als afvaart-havens. Je hoeft dan niet door het drukste deel van Engeland maar hebt daarvoor in ruil wel een langere route hier op het continent (maar ook een wat interessanter "zeereis". 't Is maar waar je lol in hebt. Zelf heb ik wel eens Cherbourg - Weymouth genomen en terug Dover-Zeebrugge (als ik het goed heb -- 't was lang geleden, en op de fiets). Marc
Plaats reactie