Tailgate trouble

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ruud

Tailgate trouble

Bericht door Ruud »

Beste Prikkers,

Al geruime tijd zit ik met tailgate van mijn RR Classic te klooien. Hij valt haast uit elkaar van narigheid. Dus op zeker moment een nieuwe besteld bij Paddock. Niks aan het handje, keurig in huis gekregen. Maar nu: er zitten 4 losse metalen lijstjes bij plus een zakje vol met schroeven en popnagels. Maar natuurlijk geen beschrijving of zoiets. Kijk ik bij mijn oude tailgate, dan kan ik slechts twee losse strips ontdekken, aan de onderzijde, links en rechts van de sluiting. Waar zijn die andere strips dan voor?
Dan nog wat: het is dus blijkbaar de bedoeling dat jezelf gaat boren om de strips te bevestigen. En nog een puntje: eigenlijk had ik er beter aan gedaan om ook het onderste rubber van de tailgate nieuw te bestellen. Maar dat is allemaal achteraf.
Mijn concrete vraag is nu: wie heeft er ervaring met het plaatsen van een nieuwe tailgate en kan wat tips voor de montage geven. Hoe bijvoorbeeld fatsoenlijk het rubber te bevestigen op de nieuwe unit en welke kit daarvoor te gebruiken? Tips om de oude pruttel (slot enzo) fatsoenlijk van het oude frame af te krijgen?
Hartelijk dank alvast,

Ruud
Sylvester

Re: Tailgate trouble

Bericht door Sylvester »

Hi,
Is je oude tailgate een binnen of buitensluiter? en welk onderdeel heb je bij Paddock besteld, kan ik even kijken welke het is.
Zit er een lange strip bij?

Groet Sylvester.
Ian RookRover

Bericht door Ian RookRover »

Ik neem aan dat je de aluminium versie hebt. Ik heb die ook gemonteerd en het oude onderste rubber en slot over kunnen zetten. Ik heb wel twee nieuwe sloten voor aan de zijkant gekocht, want de oude van mij waren niet meer bruikbaar. Ik heb even voor je gezocht of ik mijn instructies nog had, maar ik kan ze zo gauw niet vinden helaas. Ik denk dat de fabrikant op [www.rangerovertailgates.com] te vinden is. Er staan daar wat tips&tricks, maar ik zou sowieso even met paddocks bellen om te vragen of ze de instructies die er volgens mij gewoon bijhoren kunnen opsturen. Als je specifieke dingen nodig hebt of als ik ergens foto's van moet maken, laat het dan even weten.

Ian.
Ruud

Bericht door Ruud »

Het is een binnensluiter van 1985, ACCPM744 van Paddock. Er zit een soort hoeklijst bij van 1.30 lang en nog een soort geleiderail van 1.34, geen idee waar die dingen thuishoren. Verder nog twee kortere strips van 0,62 elk, dat kan ik plaatsen.
Uiteraard heb ik Paddock al gemaild, maar geen reactie tot op heden.
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Ik heb ook wel eens een achterklep bij Paddocks besteld, het is de allergoedkoopste die je op 't net kunt vinden, origineel kost bij dealer meer dan € 1000,- compleet, dus wat mindere kwaliteit kun je verwachten bij Paddocks. Maar als je inderdaad Paddock effe mailt of belt dan kunnen ze je wel helpen denk ik. Als de klep in elkaar zit dan is er best mee te leven, gebruik wel wat zwarte kit bij het in elkaar schroeven, dat verlengd de levensduur en sterkte van de klep. Als de klep in de auto zit dan kun je 'm het beste sluiten met 2 handen, 1 hand op iedere hoek, dat voorkomt het doorbuigen bij het slot. Het blijft natuurlijk wat slapper aluminium i.p.v. staal,

Gr, Bart
Ian RookRover

Bericht door Ian RookRover »

Ik begrijp hieruit dat het om de onderklep gaat? In dat geval heb ik niets gezegd

Ian.
bertil

Bericht door bertil »

hoi,

op www.rangerovers.net staat wel iets over vervangen van upper tailgate, is wel in engels.

gr bertil
Plaats reactie