ot iemand verstand van visual basic
-
dirk ambu
ot iemand verstand van visual basic
is er iemand die verstand heeft van visual basic ik wordt helemaal gek van de macro,s in excel
deze blijven een vaste verwijzing houden maar ik zou graag willen dat als ik de map met de inhoud verplaatst de macro dit aanpast
en dan weer werkt als voorbeeld ik maak twee bestanden in c:/ test map de bestanden heten test1 en test2
in test1 maak ik een macro die test2 opent meer niet tot nu toe werkt het maar nu wil ik deze bestanden verplaatsen naar d:/testmap2
en dan werkt de macro niet meer
nu zal je denken dat klopt toch maar ik weet dat het kan een collega is het ooit gelukt maar hij weet niet meer hoe hij dat heeft gedaan
als iemand het weet graag ik ben al 4 weken aan het zoeken
groet dirk ambu
deze blijven een vaste verwijzing houden maar ik zou graag willen dat als ik de map met de inhoud verplaatst de macro dit aanpast
en dan weer werkt als voorbeeld ik maak twee bestanden in c:/ test map de bestanden heten test1 en test2
in test1 maak ik een macro die test2 opent meer niet tot nu toe werkt het maar nu wil ik deze bestanden verplaatsen naar d:/testmap2
en dan werkt de macro niet meer
nu zal je denken dat klopt toch maar ik weet dat het kan een collega is het ooit gelukt maar hij weet niet meer hoe hij dat heeft gedaan
als iemand het weet graag ik ben al 4 weken aan het zoeken
groet dirk ambu
-
VeeTee
Re: ot iemand verstand van visual basic
Kijk eens of de paden voor bestandsnamen "hard" in de macro staan of relatief. In het eerste geval gaat het niet automatisch goed met verplaatsen.
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
-
Art van Blondie
Er moet zoiets staan:
Sub Macro1()
Workbooks.Open Filename:="test2.xls"
End Sub
post anders de vb code van je macro eens, dan kunnen we effe kijken.
Groet, Art
Sub Macro1()
Workbooks.Open Filename:="test2.xls"
End Sub
post anders de vb code van je macro eens, dan kunnen we effe kijken.
Groet, Art
-
Apen-nootjes
Haha altijd leuk om bestandsmutaties te doen vanuit VBA (Visual Basic in Excel is een speciale versie en dus geen echte Visual Basic, er zijn een aantal functies uit en ik geloof dat je ook niet zoveel met onder andere het file-system mag als met de normale Visual Basic). Wat nog even van belang ook is welke Excel versie je gebruikt, ook de VBA versies hiervan verschillen...
En idd... De code (desnoods ingekort met commentaar op plekken waar dingen gebeuren die ons niks aan gaan) zou handig zijn!
En idd... De code (desnoods ingekort met commentaar op plekken waar dingen gebeuren die ons niks aan gaan) zou handig zijn!
-
Puffino
je kunt een macro die je schrijft neem ik aan ook voeden met het pad waar het document zelf is opgeslagen. Dat doe je normaal met een ".\filenaam" methode.
Deze is bereikbaar via het ActiveDocument object. Bijv. ActiveDocument.path levert het hele path.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Deze is bereikbaar via het ActiveDocument object. Bijv. ActiveDocument.path levert het hele path.
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
-
dirk ambu
beste
bedankt voor de info ik heb hier onder de macro
Workbooks.Open Filename:="I:\td\urenlijsten 2010\start fa.xls", UpdateLinks _ :=3
nu zou ik graag willen dat waar nu urenlijsten 2010 staat vanzelf urenlijsten 2011 komt te staan als ik de map verplaast
het vreemde is dat dit bij een collega van mij wel vanzelf gaat in een ander bestand maar ik zie niet aan de macro
deze is het zelfde
ik maak nu gebruik van excel 2007
ik hoop dat iemand het weet
groet dirk
bedankt voor de info ik heb hier onder de macro
Workbooks.Open Filename:="I:\td\urenlijsten 2010\start fa.xls", UpdateLinks _ :=3
nu zou ik graag willen dat waar nu urenlijsten 2010 staat vanzelf urenlijsten 2011 komt te staan als ik de map verplaast
het vreemde is dat dit bij een collega van mij wel vanzelf gaat in een ander bestand maar ik zie niet aan de macro
deze is het zelfde
ik maak nu gebruik van excel 2007
ik hoop dat iemand het weet
groet dirk
-
Art van Blondie
Drik,
Zolang het bestand waarin de macro staat in dezelfde map staat als waar "start fa.xls staat, dan kun je dit gebruiken
Workbooks.Open Filename:="start fa.xls", UpdateLinks _ :=3
Groet, Art
Zolang het bestand waarin de macro staat in dezelfde map staat als waar "start fa.xls staat, dan kun je dit gebruiken
Workbooks.Open Filename:="start fa.xls", UpdateLinks _ :=3
Groet, Art
-
dirk ambu
beste art
dus eigelijk zeg je dat ik de helft weg moet laten en dan werkt het wel
dus Workbooks.Open Filename:="I:\td\urenlijsten 2010\start fa.xls", UpdateLinks _ :=3
wordt Workbooks.Open Filename:="start fa.xls", UpdateLinks _ :=3
maar weet hij dan nog waar hij moet zoeken
groet dirk
dus eigelijk zeg je dat ik de helft weg moet laten en dan werkt het wel
dus Workbooks.Open Filename:="I:\td\urenlijsten 2010\start fa.xls", UpdateLinks _ :=3
wordt Workbooks.Open Filename:="start fa.xls", UpdateLinks _ :=3
maar weet hij dan nog waar hij moet zoeken
groet dirk
-
Puffino
Ik denk dat je het pad beter kunt laten samenstellen uit het pad van het huidige document.
Dus via activeDocument.path & "\start fa.xls"
Dan zoekt ie altijd in de huidige map van het huidige document. En dat weet je ook zeker. Anders ga je uit van standaard gedrag dat stiekem kan wijzigen in de verschillende versies van VBA, en vooral: het is duidelijker voor de lezer.....
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
Dus via activeDocument.path & "\start fa.xls"
Dan zoekt ie altijd in de huidige map van het huidige document. En dat weet je ook zeker. Anders ga je uit van standaard gedrag dat stiekem kan wijzigen in de verschillende versies van VBA, en vooral: het is duidelijker voor de lezer.....
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
-
dirk ambu
beste sander
als ik dit er in zet krijg ik een fout melding moet er nog iets voor of tussen
groet dirk
als ik dit er in zet krijg ik een fout melding moet er nog iets voor of tussen
groet dirk
-
Puffino
tja als je me niet zegt welke foutmelding heb ik het gevoel dat je beter een boekje kunt kopen om jezelf wat aan te leren....
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
-
dirk ambu
beste sander
ik krijg als melding compileerfout verwachte expressie vervolgens staat de tekst in het rood activeDocument.path & "\test1.xls"
ik denk dat dat komt door dat ik er xls achter had staan in plaats van xlsm nu ik dit heb verandert krijg ik de melding
compileerfout syntaxisfout
ik heb geen idee waar ik moet zoek
groet dirk
ik krijg als melding compileerfout verwachte expressie vervolgens staat de tekst in het rood activeDocument.path & "\test1.xls"
ik denk dat dat komt door dat ik er xls achter had staan in plaats van xlsm nu ik dit heb verandert krijg ik de melding
compileerfout syntaxisfout
ik heb geen idee waar ik moet zoek
groet dirk
-
Art van Blondie
Precies. Heb je dat al geprobeerd?
Wat Sander zegt kan ook, maar is moeilijker. Ik probeer het simpel te houden voor je.
Groet, Art
Wat Sander zegt kan ook, maar is moeilijker. Ik probeer het simpel te houden voor je.
Groet, Art
-
dirk ambu
hoi art
ik heb dat geprobeerd maar ik kom niet verder dan de fout meldingen die ik al heb gemeld
dus als je een moeilijke manier weet is dat ook goed als je mij de code kan sturen graag
groet dirk
ik heb dat geprobeerd maar ik kom niet verder dan de fout meldingen die ik al heb gemeld
dus als je een moeilijke manier weet is dat ook goed als je mij de code kan sturen graag
groet dirk
-
Art van Blondie
Dirk,
Dit zou zo gewoon moeten werken, als je een compileer fout krijgt, zal zal er ergens een schrijffout zijn, of een komma of aanhalingsteken verkeerd gezet ofzo.
Je mag me de 2 betreffende excel bestanden even mailen, dan kan ik even kijken waar het fout gaat: art.brandt apestraat planet.nl
Groet, Art
Dit zou zo gewoon moeten werken, als je een compileer fout krijgt, zal zal er ergens een schrijffout zijn, of een komma of aanhalingsteken verkeerd gezet ofzo.
Je mag me de 2 betreffende excel bestanden even mailen, dan kan ik even kijken waar het fout gaat: art.brandt apestraat planet.nl
Groet, Art
-
Apke
en dat vind ik nou zo mooi van ons forum.
Hoe gek je vraag ook is, je krijgt er een antwoord op.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0bade875379b07d8293ef4d2935fa03f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 12785779, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Hoe gek je vraag ook is, je krijgt er een antwoord op.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0bade875379b07d8293ef4d2935fa03f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 12785779, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
-
Art van Blondie
Let nou op, de blaadjes beginnen bijna te vallen, het is hartstikke off topic. Da's vragen om problemen eigenlijk
-
Rene110V8
Ja, dat verbaasde mij ook al. Normaal gesproken worden topic en de poster meteen afgebrand als het niets met Landrover te maken heeft
Zouden OT-berichten voortaan ook gedoogsteun krijgen?
Groeten Rene110V8
Landy: 26-02-1983 110 3.5L V8 LHD
Dougie: 19-09-1984 110 3.5L V8 RHD
[www.twentelandrovers.nl]
[landrover110v8.fotopic.net]
Zouden OT-berichten voortaan ook gedoogsteun krijgen?
Groeten Rene110V8
Landy: 26-02-1983 110 3.5L V8 LHD
Dougie: 19-09-1984 110 3.5L V8 RHD
[www.twentelandrovers.nl]
[landrover110v8.fotopic.net]
-
Eduard
Ik weet dat Gerben onder andere Visual Basic geeft, destijds door hem wel geholpen
-
Gerben tB
Klopt
Microsoft is not the answer. Microsoft is the question. NO is the answer
Microsoft is not the answer. Microsoft is the question. NO is the answer