Aansluit schema verlichtings relais series

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Michiel 109 V8

Aansluit schema verlichtings relais series

Bericht door Michiel 109 V8 »

Bonjour,

Nu het dashboard toch weer helemaal open ligt om de spanningregelaar in orde te maken, een gekrompen verbinding van de knipperlichten te fixen (die er vorige week prompt mee ophield ) en de originele contactslot schakelaar er weer in terug te zetten (De oude verbindingen waren los gesleten, dus vervangen door zo'n heerlijk Britpart onderdeel, gevolg; als je bij het starten de sleutel helemaal omdraaide werd het contact verbroken. Dus iedere apk (ja die hebben we hier ook in Frankrijk! ) de keurmeester uitleggen dat de sleutel net niet helemaal om moet om te starten. Afijn, ik had het oude contactslot nog, dus de verbindingen vast gesoldeerd en alles werkt weer zoals het moet! Zonder Prutpart onderdelen ).

Gelijk maar een relais voor de verlichting er tussen bouwen voordat m'n dashboard nog een keer uitfikt door die heerlijke schakelaars.

Heeft iemand misschien een schema van hoe ik het relais moet aansluiten? Ik wil in ieder geval dim- en mistlichten via het relais. De stadslichten lijken me niet de moeite met die 4 Watt lampjes.

Merci,

Michiel

Ps Die nu ook maar een constant stroom gaat aanleggen voor de alarmlichten en de interieurverlichting. Nu we toch bezig zijn.
Frank 110V8

Re: Aansluit schema verlichtings relais series

Bericht door Frank 110V8 »

GYF klikkerdeklik

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/09/2010 20:24 door Frank RRV8.
Michiel 109 V8

Bericht door Michiel 109 V8 »

Merci!

Duidelijk en ik begrijp de schema's nu ook.

Thanks!
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Cher Michiel 109 V8,

Je kan ook een kant-en-klare "Zweedse lichtversterker" gebruiken (nee ik heb er nu toevallig geen een in voorraad).

En verder als aanvulling op het schema, als je het toch met losse relais wilt knutselen: Als je de relais nabij de koplampen monteert dan kan je net zo goed, of misschien zelfs beter de 12V van de dynamo of startmotor halen (of zit bij een 109 V8 de accu onder de motorkap?).

Salutations Marc
Plaats reactie