Iemand ervaring met een Toylander?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bart74

Iemand ervaring met een Toylander?

Bericht door Bart74 »

Ik wil met mijn leerlingen (15/16 jaar oud) als project een Toylander bouwen.
Ik heb begrepen dat je de tekeningen kunt bestellen via de site van de fabrikant.
Maar staan op die tekeningen dan ook alle tekeningen met afmetingen voor b.v. de stuurinrichting etc?

Heeft iemand ervaring met de bouw van zo'n Toylander?

Bart
LaRobbie

Re: Iemand ervaring met een Toylander?

Bericht door LaRobbie »

Hoi Bart,

Ik heb de tekeningen gekocht en de buitenkant is klaar. in de tekeningen staat idd alles wat nodig is om te maken maar ik wil een chassis ontwerpen en eronder maken waar alles op gemonteerd wordt, dan kunnen nl ook de deuren open gemaakt worden.

alles tekeningen zijn op ware grootte

succes
Larobbie
88serie123

Bericht door 88serie123 »

Deze zomer aangeschaft met compleet pakket aan onderdelen. Zelf geen tijd om alles na te maken. Met alleen de tekening moet alles zelf maken en inkopen. Veel werk, maar misschien leuk voor een project op school. Je kan verschillende stadia aanschaffen varierend tussen alleen de tekening en de complete auto.

Adriaan
FerdiX

Bericht door FerdiX »

Heb ook het pak met tekeningen aangeschaft een tijd geleden en ga van de winter eens lekker knutsellen als het een beetje mee zit qua tijd. Wat ik zo gauw gezien heb allemaal zeer duidelijk en compleet en een leuk project voor die leeftijdsgroep (eigenlijk voor alle leeftijden).
Ben zelf ook inderdaad van plan er een los chassis onder te maken zodat de deuren open kunnen en ook in verband met de motor die ik opgeduikeld heb (middenmotor van een rolstoel met diff), komt een stuk beter tot zijn recht denk ik onder een chassis met "bladveren" als in de achterbak weggestopt.

FerdiX,

One life, live it ...... by working on your Land Rover ('s) ...

- Land Rover One-Ten 1983 (200 tdi)
- Range Rover Classic 1986 (V8 on LPG)
- Defender 110 1:16 rc
Plaats reactie