110 3 deurs ombouwen naar 5 deurs
-
Deffie
110 3 deurs ombouwen naar 5 deurs
Hoi, heeft er iemand ervaring met het ombouwen van een 3 deurs 110 naar een 5 deurs 110?
Is het chassis van een 3 deurs het zelfde als dat van een 5 deurs? Mijn kinderen worden steeds groter en een 5 deurs is makkelijker dan een 3 deurs. Maar om nu gelijk een andere Laro te kopen! je weert wat je hebt maar je weet nooit wat je krijgt ook al ziet het op het eerste gezicht er nog zo mooi uit!
Groeten, Def
Is het chassis van een 3 deurs het zelfde als dat van een 5 deurs? Mijn kinderen worden steeds groter en een 5 deurs is makkelijker dan een 3 deurs. Maar om nu gelijk een andere Laro te kopen! je weert wat je hebt maar je weet nooit wat je krijgt ook al ziet het op het eerste gezicht er nog zo mooi uit!
Groeten, Def
-
Erwin 110TD5
Re: 110 3 deurs ombouwen naar 5 deurs
Been there...done that... m.a.w. het kan...Grover 1 van 3 naar 5 deuren
Leuk om te doen.....En er zijn wel meer ombouwprikkers geweest volgens mij....
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
Leuk om te doen.....En er zijn wel meer ombouwprikkers geweest volgens mij....
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
-
harro
Volgens mij koop je dan ongeveer een halve andere Land Rover... en een heleboel werk...
Ik zou d'r niet aan beginnen, maar da's persoonlijk natuurlijk
Harro
Ik zou d'r niet aan beginnen, maar da's persoonlijk natuurlijk
Harro
-
Puffino
Ook Paul Kampeerrover heeft dit gedaan. Om maar eentje te noemen.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
-
camelstorm
Ik een 5 deurs aan het opbouwen, je bent altijd welkom om een kijkje te nemen in Ridderkerk.
Groet
Jan
Groet
Jan
-
Paul Kampeerrover
Dak er af,
zijkanten er af
achterdeur eruit
achterbak verwijderen
chassis schoonmaken en behandelen
b stijl plaatsen en uitrichten
achterbak plaatsen
zijkanten er op
Oude dak iets aanpassen zodat je een aanslag hebt aan de bovenzijde ter hoogte van de deuren tbv de passagiers
dak er op achterdeur en zijdeuren erin
dak er op
achterbank er in
en voila, klaar!
Ik heb er 1(lange) dag over gedaan.
Lang leve het LandRover MecanoPrincipe
Groet, Paul
zijkanten er af
achterdeur eruit
achterbak verwijderen
chassis schoonmaken en behandelen
b stijl plaatsen en uitrichten
achterbak plaatsen
zijkanten er op
Oude dak iets aanpassen zodat je een aanslag hebt aan de bovenzijde ter hoogte van de deuren tbv de passagiers
dak er op achterdeur en zijdeuren erin
dak er op
achterbank er in
en voila, klaar!
Ik heb er 1(lange) dag over gedaan.
Lang leve het LandRover MecanoPrincipe
Groet, Paul
-
paul stroink, One-Ten Land Rovers
Ik vind het een stuk makkelijker werk dan een ombouw van RHD naar LHD bijvoorbeeld, en dat wordt ook wel regelmatig gedaan, en daarvoor zijn de onderdelen ook nog eens moeilijker te koop.
-
Exfietser
Dat is het mooie van een 110. Met een steeksleutel en een schroevendraaier kom je een heel eind. Bij een 109 is het heel wat meer werk. Dan kan je inderdaad beter een andere kopen.
Arnold.
Arnold.
-
westfries
Waarom ben jij hem aan het ombouwen ArnoldDUS:
-
Exfietser
Ik ben hem aan het ombouwen maar niet naar een vijfdeurs hoor. Aan welke dus zit jij te denken?
Arnold.
Arnold.
-
Deffie
Moet dit ook op het kenteken worden aangepast? en een RDW keuring? of is dit niet nodig
gr en bedankt voor alle info
gr en bedankt voor alle info
-
Paul Stroink, One-Ten.nl
Nee, is niet nodig.
Ook al staat er op het kentekenbewijs niet meer vermeld hoeveel deuren de auto heeft, bij de RDW is dit natuurlijk wel bekend. Ik doe met enige regelmaat een ombouw en wilde dit netjes laten aanpassen door de RDW, maar volgens hen kan dit niet gekeurd worden door hen, en is een wijziging niet nodig.
Ook al staat er op het kentekenbewijs niet meer vermeld hoeveel deuren de auto heeft, bij de RDW is dit natuurlijk wel bekend. Ik doe met enige regelmaat een ombouw en wilde dit netjes laten aanpassen door de RDW, maar volgens hen kan dit niet gekeurd worden door hen, en is een wijziging niet nodig.
-
Tom.laura
@camelstorm
Jan, ondanks dat ik deze topic niet ben gestart zou ik graag een keertje komen kijken naar je ombouw activiteiten. Wil jij mij even een mail sturen zodat we wat kunnen afspreken./
tom.laura(apenstaartje)gmail.com
groetjes Tom
Jan, ondanks dat ik deze topic niet ben gestart zou ik graag een keertje komen kijken naar je ombouw activiteiten. Wil jij mij even een mail sturen zodat we wat kunnen afspreken./
tom.laura(apenstaartje)gmail.com
groetjes Tom
-
Bas Wit
Mijn 110 is ook omgebouwd, meeste werk is gedaan door Bowy. Was wel veel werk, maar dat kwam oa doordat de onderste stukken in de c-stijl er niet meer waren en wat laswerk aan het chassis.
Verder was het wel lastig om de deuren (nieuwer type) goed uit te laten lijnen met de achterbody.
Ik ben er super blij mee dat ik het gedaan heb...
Kom anders gerust eens langs in de Wijk.
grt Bas
Verder was het wel lastig om de deuren (nieuwer type) goed uit te laten lijnen met de achterbody.
Ik ben er super blij mee dat ik het gedaan heb...
Kom anders gerust eens langs in de Wijk.
grt Bas